Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

Κυριάκος Μερελής : "Το ΕΕΘ να μπει στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης"

Ανακοίνωση από την παράταξη “ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ” του υποψήφιου προέδρου του ΕΕΘ Κυριάκου Μερελή για τα προβλήματα που προξενούν τα έργα του FlyOver.


«Τα έργα για την κατασκευή του flyover που έχουν δυσχεράνει κατά πολύ τη ζωή όλων των Θεσσαλονικέων, επηρεάζουν επιπρόσθετα τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς έχουν επιβαρύνει τις επιχειρήσεις τους με νέα και μάλιστα υψηλά κόστη μετακίνησης και στάθμευσης (ειδικά στο κέντρο της πόλης), με συνέπεια την περαιτέρω συνολική επιβάρυνση της ήδη «δύσκολης» λειτουργία τους» αναφέρεται αρχικά στην σχετική ανακοίνωση.

«Παρόλα αυτά υπάρχουν μέτρα που οφείλουν να τεθούν στο δημόσιο διάλογο, καθώς μπορούν να αποδειχθούν αποτελεσματικά στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της υπερζήτησης της στάθμευσης» προσθέτει.


Αναλυτικά η ανακοίνωση

Τα έργα για την κατασκευή του flyover που έχουν δυσχεράνει κατά πολύ τη ζωή όλων των Θεσσαλονικέων, επηρεάζουν επιπρόσθετα τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς έχουν επιβαρύνει τις επιχειρήσεις τους με νέα και μάλιστα υψηλά κόστη μετακίνησης και στάθμευσης (ειδικά στο κέντρο της πόλης), με συνέπεια την περαιτέρω συνολική επιβάρυνση της ήδη «δύσκολης» λειτουργία τους.


Από την έναρξη των εργασιών, τον προηγούμενο Νοέμβριο, για τον flyover έως σήμερα διατυπώνονται τα ίδια ευχολόγια και οι γνωστές προτάσεις από τους αρμόδιους φορείς, ωστόσο επί της ουσίας δεν έχουμε δει την εφαρμογή κάποιου μέτρου με απτά αποτελέσματα. Εκτός φυσικά από την αυστηρή αστυνόμευση για την παράνομη στάθμευση και τροχονομικές παρεμβάσεις για τη διευθέτηση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, που εφαρμόστηκαν κατά τους πρώτους μήνες κατασκευής.

Παρόλα αυτά υπάρχουν μέτρα που οφείλουν να τεθούν στο δημόσιο διάλογο, καθώς μπορούν να αποδειχθούν αποτελεσματικά στον περιορισμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της υπερζήτησης της στάθμευσης.


Ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να είναι η ενθάρρυνση του συνεπιβατισμού, αλλά και η οργανωμένη μετακίνηση των εργαζόμενων από τις επιχειρήσεις στις οποίες απασχολούνται.
Είναι ακόμη απορίας άξιο ότι δεν έχει επισημανθεί μέχρι τώρα στις συσκέψεις και τις διαβουλεύσεις για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, η πραγματικότητα της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή οδό, δηλαδή, ότι σε κάθε όχημα υπάρχει μόνο ένα άτομο, ο οδηγός ή στην καλύτερη των περιπτώσεων και συνοδηγός.

Εάν όμως αυξανόταν έστω κατά ένα (1) άτομο ο αριθμός των επιβαινόντων σε κάθε όχημα, αυτό αυτόματα θα σήμαινε 50% λιγότερα αυτοκίνητα επί της Περιφερειακής Οδού.


Και εάν κάθε μεγάλη εταιρεία δρομολογούσε με δικό της μεταφορικό μέσο (λεωφορείο) τη δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων της, αυτό θα σήμαινε αυτόματα πολλαπλάσια μείωση των οχημάτων στους δρόμους της πόλης. (50 λιγότερα οχήματα για κάθε γεμάτο λεωφορείο).

Ο συνδυασμός μας «ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ»:Προτείνει τη θέσπιση επιδοτήσεων ή φοροαπαλλαγών για επιχειρήσεις, οι οποίες θα μεταφέρουν μαζικά τους εργαζόμενους τους από και προς τα σημεία εργασίας τους, καθώς και ανάλογων κινήτρων για την ενίσχυση της αρχής του συνεπιβατισμού. Είναι μέτρα που θα συνεισέφεραν δραστικά στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και του προβλήματος της στάθμευσης, έχοντας ταυτόχρονα πολλαπλά θετικά αποτελέσματα στα οικονομικά τόσο των επιχειρήσεων όσο και των εργαζομένων αλλά και στο περιβάλλον της πόλης.

Καλούμε τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και κάθε συναρμόδιο φορέα να λάβει σοβαρά υπόψη του στην επικείμενη παρουσίαση του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη της Θεσσαλονίκης, τις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων καθώς και των εργαζόμενων σε αυτές.

Εκτιμούμε ότι με την προκήρυξη του δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση σε ιδιώτες μέρους των λεωφορειακών γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ., που αντιστοιχούν στο 60% περίπου του συνολικού του συγκοινωνιακού του έργου, παρουσιάζεται μια μοναδική ευκαιρία για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (Ε.Ε.Θ.) να συμμετέχει ουσιαστικά και προς όφελος των επαγγελματιών στην διαμόρφωση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης της Θεσσαλονίκης.


Πεποίθησή μας είναι ότι ήρθε η ώρα για το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας τις θεσμικές του αρμοδιότητες που απορρέουν από το νόμο (άρθρο 65 ν.4497/17) να αναλάβει ενεργό και πρωταγωνιστικό ρόλο, στη δημιουργία ενός ισχυρού σχηματισμού τοπικών επαγγελματιών στον τομέα των μεταφορών που θα μπορούσε να διεκδικήσει με αξιώσεις μέρος του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.

Ένα «ΝΕΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ», δυναμικό, εξωστρεφές, με αποτελεσματική παρέμβαση προς όφελος των μελών του σε κάθε ζήτημα που απασχολεί τον ελεύθερο επαγγελματία και τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να γίνει γεγονός.

sakisgeorgiadis