Με εντολή του περιφερειάρχη Νίκου Χαρδαλιά, η Διεύθυνση Μεταφορών Πειραιώς και Νήσων, παρά την περίοδο των θερινών αδειών, περαίωσε τάχιστα όλες τις διαδικασίες για την ενίσχυση 38 δρομολογίων στη Δυτική Αττική και 25 στην Ανατολική. Σχεδόν ταυτόχρονα, ολοκληρώθηκε και ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων από το ΚΤΕΟ Χολαργού, το οποίο ανήκει επίσης στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας, ώστε αυτά να τεθούν σε λειτουργία τη Δευτέρα 26 Αυγούστου, ενώ μέχρι την Τρίτη 27 Αυγούστου θα έχουν παραδοθεί προς χρήση επιπλέον 29 οχήματα.
«Η εξυπηρέτηση του πολίτη δεν επιδέχεται αναβολές. Η λειτουργικότητα, η αποτελεσματικότητα, η ταχύτητα των υπηρεσιών μας και, πρωτίστως, το υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στις ανάγκες της κοινωνίας, είναι η δική μας οπτική για την επιτελικότητα του δημοσίου» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χαρδαλιάς, ο οποίος ευχαρίστησε τους εργαζόμενους της Περιφέρειας που συνέβαλαν στην επίτευξη αυτού του στόχου, «παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι είμαστε σταθερά δίπλα στον πολίτη, χωρίς διακοπή και χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα των υπηρεσιών μας». Υπογράμμισε επίσης, ότι η Περιφέρεια θα αναλάβει κάθε δυνατή πρωτοβουλία, στη βάση ενός δομημένου προγραμματικού σχεδιασμού, προκειμένου να δοθεί μια βιώσιμη λύση για το κυκλοφοριακό στο Λεκανοπέδιο, σε συνεργασία με την κεντρική κυβέρνηση και τους Δήμους. «Σε αυτή την κατεύθυνση, η ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών, αποτελεί βασικό παράγοντα αποσυμφόρησης των οδικών αξόνων της Αττικής» επισημανε ο κ. Χαρδαλιάς.
Τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από την Περιφέρεια Αττικής, είναι υπερσύγχρονα αστικά λεωφορεία τύπου Euro 6Ε, φιλικά προς το περιβάλλον, με εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας για επιβάτες και πεζούς, πλήρως κλιματιζόμενα και εφοδιασμένα με σύγχρονο εξοπλισμό, που εξασφαλίζει απόλυτη προσβασιμότητα σε ΑμεΑ και επιβάτες με κινητικά προβλήματα.
Τα λεωφορεία αυτά θα ενισχύσουν τα δρομολόγια του ΟΑΣΑ σε δύο ιδιαίτερα επιβαρυμένες κυκλοφοριακά περιοχές της Αττικής, μετά την ολοκλήρωση του σχετικού διεθνούς διαγωνισμού, που κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία έξι περιφερειακών ΚΤΕΛ. Βάσει της σύμβασης, ο ΟΑΣΑ θα διαθέσει για τα επόμενα οκτώ χρόνια στις συγκεκριμένες γραμμές συνολικά επιπλέον 211 λεωφορεία. Τα υπόλοιπα 81 οχήματα, που θα ταξινομηθούν και θα ελεγχθούν επίσης από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, αναμένεται να παραδοθούν στην κυκλοφορία μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020
Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μόνο, θα ταξινομούνται τα αστικά των ΚΤΕΛ που εκτελούν έργο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ
Ταξινόμηση αστικών λεωφορείων μισθωμένων από το ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. και το ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης Α.Ε. για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα.
Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19, την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης και περιορισμού διάδοσής του και για την ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), με σκοπό την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σας πληροφορούμε ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδειες και πινακίδες) των αστικών λεωφορείων που έχουν μισθωθεί από το ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. με βάση την υπογραφείσα σύμβαση με τον Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης με τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ευβοίας, Κορίνθου και Θήβας, θα εκδοθούν, ανεξάρτητα από την έδρα εκάστου ΚΤΕΛ, από την Διεύθυνση Μεταφορών Κεντρικού Τομέα της Περιφέρειας Αττικής.
Παρομοίως, τα στοιχεία κυκλοφορίας των αστικών λεωφορείων που έχουν μισθωθεί από το ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης με βάση την υπογραφείσα σύμβαση με τον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης με τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς θα εκδοθούν από τη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Για την ταξινόμηση των προαναφερόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από Δημόσιο ΚΤΕΟ που διαθέτει διάδρομο ειδικών ελέγχων, διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος από Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στο οποίο πριν την έναρξή του υποβάλλονται: α) αντίγραφο τεχνικής μελέτης Διπλωματούχου Μηχανολόγου Μηχανικού, ή Πτυχιούχου Μηχανικού Τ.Ε. ή άλλων ειδικοτήτων με τα αυτά επαγγελματικά δικαιώματα β) επικυρωμένο αντίγραφο της ξένης άδειας κυκλοφορίας γ) αντίγραφο του πιστοποιητικού ταξινόμησης αυτού. Στην τεχνική μελέτη θα πρέπει να αναγράφονται κατ’ ελάχιστο τα παρακάτω στοιχεία: 1) Διαστάσεις αμάξης, αποστάσεις αξόνων, μήκος προβόλου 2) Θύρες επιβατών, θύρα ανάγκης, θύρα διαφυγής, παράθυρα ανάγκης 3) Αριθμός μεταφερόμενων καθημένων επιβατών 4) Μικτό βάρος 5) Χρώμα 6) Φέρει ABS Το ΚΤΕΟ πιστοποιεί τα παραπάνω στοιχεία από την τεχνική μελέτη και αυτά αναγράφονται στο χώρο των παρατηρήσεων του εκδιδόμενου Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ).
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Ι. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ