Τετάρτη 21 Αυγούστου 2024

Θεσσαλονίκη: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την ανάθεση αστικής συγκοινωνίας σε ιδιώτες

Θεσσαλονίκη 21/8/2024, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ

Δημόσιος διεθνής διαγωνισμός με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την....

ανάθεση σύμβασης παροχής υπηρεσιών δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία στην περιοχή ευθύνης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονικης (ΟΣΕΘ) μεσω του εθνικού συστήματος ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ),δημοσιεύθηκε σήμερα 21/8/2024.


Ο διαγωνισμός, που επιμελήθηκε ο ΟΣΕΘ, (με το κύριο βάρος να πέφτει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του, συγκοινωνιολόγο Ιωάννη Τόσκα ),  είναι από τους αρτιότερους διαγωνισμούς, που έχουμε δει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και γίνεται με το μοντέρνο και ευρέως διαδομένο στην Ε.Ε. σύστημα του ανταγωνιστικού διαλόγου κι όχι με υποβολή μειοδοτικής προσφοράς όπως στην Αθήνα.

Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ή σύμφωνα με την ορολογία της Ε.Ε. «ανταγωνιστική διαδικασία με διαπραγμάτευση», επιτρέπει σε κάθε φορέα να ζητήσει συμμετοχή, αλλά μπορούν να υποβάλουν προσφορά μόνο όσοι προσκαλούνται κατόπιν αξιολόγησης. Ο «ανταγωνιστικός διάλογος» αφορά καταστάσεις στις οποίες οι αρχές δεν μπορούν να προσδιορίσουν τις ανάγκες τους· μόνο οι προσκεκλημένοι υποψήφιοι συμμετέχουν στον διάλογο. Οι συμβάσεις συνάπτονται βάσει του κριτηρίου ανάθεσης της καλύτερης σχέσης ποιότητας-τιμής.

Τα τεύχη του διαγωνισμού που δημοσιεύθηκαν την 21/8/2024, αφορούν το πρώτο στάδιο της διαδικασίας, δηλαδή την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι, θα πρέπει να καταθέσουν το φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μέχρι την 23-10-2024.




Ανάθεση για 10+5 έτη

Ο ανάδοχος θα κληθεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του για 10 έτη με δυνατότητα μονομερούς εκ μέρους του ΟΣΕΘ επέκτασης έως 5 επιπλέον έτη, για τις 40 περίπου περιαστικές γραμμές,  που θα αναλάβει. Ο διαγωνισμός δεν επηρεάζει τη λειτουργία του ΟΑΣΘ, που θα παραμείνει για πάντα (κατά την εκτίμησή μας) κρατικός, με τις γραμμές που λειτουργεί σήμερα, προσαρμοσμένες στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη που εκπονεί ο ΟΣΕΘ , λόγω της ένταξης του Μετρό Θεσσαλονίκης, στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της συμπρωτεύουσας.


Αποζημίωση αναδόχου μικρότερη από αυτή του διαγωνισμού της Αθήνας

Το μέσο σταθμισμένο μοναδιαίο κόστος (Μ.Κ.) ανά οχηματοχιλιόμετρο των τακτικών επιβατικών μεταφορών για όλους τους τύπους των οχημάτων έχει καθορισθεί σε 2,2 €/km σε τιμές 2024 για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα και σε 2,40 €/km για τα οχήματα μηδενικών ρύπων (ηλεκτρικά ή υδρογόνου), μη συμπεριλαμβανομένου του αντιστοιχούντος ΦΠΑ. Τα ποσά αυτά είναι τα μέγιστα επιτρεπόμενα σε τιμές 2024 και συνεπώς η αποζημίωση του αναδόχου, θα είναι μικρότερη από αυτή που καθόρισε ο ΟΑΣΑ και θα λαμβάνει η Κοινοπραξία ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ (2,33 για πετρελαιοκίνητα).

Κίνητρο στους ιδιώτες

Η σημαντική καινοτομία του διαγωνισμού, είναι η παροχή κινήτρου στους ιδιώτες, αφού θα λαμβάνουν πριμ σε περίπτωση επίτευξης συγκεκριμένου στόχου επικυρώσεων εισιτηρίων, με περιορισμό όμως, που δεν μπορεί να ανεβάσει τη συνολική αμοιβή ανά χιλιόμετρο, περισσότερο από 0,05 ευρώ.

220 καινούρια λεωφορεία, 62 ηλεκτρικά

Ο ανάδοχος θα πρέπει να αγοράσει και να κάνει χρήση 158 δηζελοκίνητων (θερμικών) λεωφορείων και 62 ηλεκτρικών λεωφορείων, όλα ολοκαίνουρια (μοντέλο 2024 κι εφεξής).


O διαγωνισμός αποτελείται από χιλιάδες σελίδες, τευχών και παραρτημάτων. Παραθέτουμε εδώ την κύρια διακήρυξη:



sakisgeorgiadis