Σε εφιάλτη, τείνει να μετατραπεί σε ολόκληρη την Ευρώπη (και όχι μόνο!), η έλλειψη επαγγελματιών οδηγών βαρέων οχημάτων. Αυτή τη στιγμή, η γηραιά Ήπειρος αναζητά ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ πάνω από 800.000 οδηγούς! Τα κοινωνικά δίκτυα, βομβαρδίζονται από αγγελίες εργασίας, πολλές χώρες μειώνουν τα όρια ηλικίας για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος, από τα 22 στα 18 και πιο κάτω (!), αυξάνουν τα όρια ηλικίας, που μπορεί κάποιος να οδηγεί ακόμη και πάνω από τα 70, ενώ ιδιωτικές εταιρείες δίνουν μέχρι και 3.000 ευρώ ως "πριμ καλωσορίσματος" σε νεοφερμένους οδηγούς!
Σε πολύ λίγα χρόνια, ίσως και μήνες, το πρόβλημα θα γίνει ιδιαίτερα αισθητό και στη χώρα μας.
Οπότε, ας πρωτοτυπήσουμε μια φορά ! Ας δούμε μια φορά ΜΠΡΟΣΤΑ!
Αντί να κλαίμε πάνω από τα αποκαϊδια, όταν θα βλέπουμε ακινητοποιημένα, χιλιάδες λεωφορεία και φορτηγά στην Ελλάδα, ας πάρουμε μέτρα ΤΩΡΑ !
Τα οποία πρέπει να είναι πάνω - κάτω, τα εξής:
1. Να ιδρυθεί Ακαδημία Επαγγελματικής Οδήγησης, στα πρότυπα των παλιών Τ.Ε.Ι. διετούς φοίτησης, από την οποία θα αποφοιτούν σωστοί οδηγοί. Από ιατρούς και δικηγόρους ...γεμάτη η Ελλάδα, οδηγούς δεν έχουμε. Αυτονόητο είναι ότι η φοίτηση στη σχολή αυτή θα είναι δωρεάν, όπως σε όλα τα Α.Ε.Ι. , Τ.Ε.Ι. και δεκάδες άλλες σχολές, για διάφορα επαγγέλματα.
2. Με την αποφοίτηση από τη Σχολή αυτή, οι οδηγοί θα είναι έτοιμοι για την απόκτηση άδειας οδήγησης ("δίπλωμα") Δ και Ε κατηγορίας και Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.). Η συμμετοχή τους στις εξετάσεις για την απόκτηση επαγγελματικού "διπλώματος", να είναι ΔΩΡΕΑΝ, χωρίς παράβολα και άλλα έξοδα, για την πρώτη φορά (λογικό είναι, αν δεν τα καταφέρει κάποιος με την πρώτη, να επωμισθεί κάποια έξοδα) . Δεν είναι δυνατόν, να υπάρχει τέτοια έλλειψη οδηγών και να ζητάμε από νέα παιδιά, άνεργα, να ξοδέψουν 3.000 ευρώ για να αποκτήσουν επαγγελματικό δίπλωμα! Να τους πληρώνει το κράτος πρέπει, όχι να πληρώνουν παράβολα επί παραβόλων !
3. Οι δημόσιοι πάροχοι συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΟΑΣΘ) , να προσλαμβάνουν οδηγούς, μόνο με κατοχή πτυχίου από την Ακαδημία Οδήγησης, ώστε τα παιδιά, που θα διαλέξουν αυτό το δρόμο, να ξέρουν ότι θα βρουν δουλειά. Ή τουλάχιστον να μοριοδοτούνται παραπάνω από οδηγούς, που δεν θα σπουδάζουν τη σχετική "τέχνη". Στον ιδιωτικό τομέα, να μπει ποσόστωση, σιγά-σιγά. Για παράδειγμα, την πρώτη πενταετία αποφοίτησης, ΚΤΕΛ που απασχολούν πάνω από 20 οδηγούς, να είναι υποχρεωμένα, το 10% των οδηγών τους, να είναι "πτυχιούχοι".
Ποτέ μου δεν κατάλαβα, γιατί υπάρχουν δημόσιες σχολές μαγειρικής και δεν υπάρχουν δημόσιες σχολές οδήγησης. Δεν θέλουμε οι οδηγοί να ανέβουν επίπεδο, να είναι πιστοποιημένοι και "σπουδαγμένοι" σε κάποια δημόσια σχολή, ώστε να αισθάνονται πιο ασφαλείς οι επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να είναι πιο σίγουροι για την ποιότητα των οδηγών τους οι επιχειρηματίες μεταφορείς (π.χ. ιδιοκτήτες φορτηγών); Θέλουμε πιστοποιημένους μάγειρες στα ξενοδοχεία, αλλά δεν θέλουμε πιστοποιημένους οδηγούς;
Να δράσουμε πριν είναι αργά !
Υ.Γ. Με δεκαετίες εμπειρίας στο χώρο των Μεταφορών, μπορώ να αντιληφθώ και τα ...άσχημα της πρότασης. Κάποιοι συνάδελφοι που προετοιμάζουν οδηγούς θα χάσουν πελάτες, κάποια κυκλώματα που βρίσκουν τρόπο να βγάλουν "δίπλωμα" και Π.Ε.Ι. σε ανάξιους οδηγούς, θα στεναχωρηθούν, αλλά τι να κάνουμε; Η χώρα πρέπει να προοδεύσει κι ας στεναχωρηθούν μερικοί....