" Έκοψα εισιτήριο για το λεωφορείο των 10 και τελικά έφυγε στις 11. Δικαιούμαι αποζημίωση από το ΚΤΕΛ;"
Η απάντηση:
Τα δικαιώματα των επιβατών, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Ελλάδας, καθορίζονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) Α27733/2213 Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών τακτικών και έκτα− κτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (Λεωφορεία) και μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρι− κό Σιδηρόδρομο, Μετρό και Τραμ), που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΒ Β' 1181/2015.
Στο άρθρο 3, παρ. 5 , αναφέρεται:
5. Επιβάτης υπεραστικής ή ενδοκοινοτικής τακτικής γραμμής σε περίπτωση ματαίωσης ή καθυστέρησης αυτής, έχει δικαίωμα επιλογής, κατά περίπτωση, συνέχισης του ταξιδιού, μεταφορά με άλλο δρομολόγιο ή επιστροφή αντιτίμου εισιτηρίου υπό τους όρους που τίθενται στο άρθρο 19 του Κανονισμού 181/11.
Το άρθρο 19 του Κανονισμού 181/11 της Ε.Ε. προβλέπει:
Όταν τακτική γραμμή ματαιώνεται ή καθυστερεί να αναχωρήσει από στάση λεωφορείου για περισσότερα των 120 λεπτών, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα συνέχισης του ταξιδιού ή μεταφοράς με άλλο δρομολόγιο ή επιστροφής του αντίτιμου του εισιτηρίου εκ μέρους του μεταφορέα, κατά την παράγραφο 1.
Συνεπώς η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αποζημίωση με επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου , δικαιούται ο επιβάτης, εφόσον η καθυστέρηση έναρξης του δρομολογίου , υπερβαίνει τις 2 ώρες. Ο νομοθέτης δίνει μια "ανοχή" 120 λεπτών στους μεταφορείς.
ΤΕΚΜΗΡΙΑ:
1. Ο Καν. 181/11 εδώ: https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:055:0001:0012:EL:PDF
2. Η ΚΥΑ ΦΕΚ 1181/15 εδώ: https://www.et.gr/api/Download_Small/?fek_pdf=20150201181