«… λαμβάνοντας υπόψη:
i. το πλήθος των λεωφορείων που απαιτούνται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου που υποχρεούται να εκτελέσει ο ΟΑΣΘ (368 λεωφορεία),
ii. το πλήθος των άμεσα διαθέσιμων λειτουργικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ (119 λεωφορεία),
iii. το πλήθος των λεωφορείων που δύναται να κυκλοφορεί καθημερινά ο ΟΑΣΘ (105 λεωφορεία)
iv. το γεγονός ότι η συμβάσεις μίσθωσης των 260 λεωφορείων ολοκληρώνονται στις 31.03.2023,
v. το ότι οι διαδικασίες αποκατάστασης περισσότερων λεωφορείων είναι χρονοβόρες και εξαρτώνται από διαγωνιστικές διαδικασίες και χρονοδιαγράμματα παράδοσης 4 ανταλλακτικών δεν επιτρέπουν την με ασφάλεια πρόβλεψη ότι εντός του 2023 θα υφίσταται ικανός αριθμός διαθέσιμων λεωφορείων για την κάλυψη των υποχρεώσεων του ΟΑΣΘ,
και με στόχο την σε κάθε περίπτωση διασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών για την απρόσκοπτη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, καθόσον αυτή είναι η συμβατική υποχρέωση με βάση την οικονομική συμφωνία μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. που εξακολουθεί να ισχύει μέχρι και σήμερα μετά την εξαγορά του από το Ελληνικό Δημόσιο με το Ν. 4482/2017, εισηγούμαστε:
τη μίσθωση 260 λεωφορείων και μετά την 31η Μαρτίου 2023.». II. Στο με αρ. πρωτ. ΔΚ 303/1-2-2023 Ενημερωτικό Σημείωμα της Διεύθυνσης Κίνησης επισημάνθηκε η ανάγκη για ενίσχυση του προσωπικού της Διεύθυνσης Κίνησης με 404 οδηγούς.
Πιο συγκεκριμένα στο συγκεκριμένο ενημερωτικό σημείωμα σημειώνεται ότι: «Συνοψίζοντας τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι το πλήθος των ενεργών διαθέσιμων οδηγών υπολείπεται του πλήθους των οδηγών που, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών για την απρόσκοπτη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.
Πιο συγκεκριμένα εντός του 2023 αναμένεται να ισχύει:
− Απαιτούμενοι οδηγοί: 1246
− Ενεργοί οδηγοί: 840 (874 – 32)
− Έλλειμα οδηγών: 404
III. Σήμερα η κατάσταση της επιχειρησιακής δυνατότητα του ΟΑΣΘ δεν έχει τροποποιηθεί σημαντικά από τον Φεβρουάριο του 2022. Το προσωπικό της διεύθυνσης Κίνησης εξακολουθεί να απαιτεί την ενίσχυση με περισσότερους από 400 οδηγούς ενώ οι δυνατότητες της Διεύθυνσης Συντήρησης περιορίζονται στα 105 λειτουργικά λεωφορεία (μέγιστος αριθμός σε κυκλοφορία) συμπεριλαμβανομένων και των λεωφορείων του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Η διαφοροποίηση σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023 εστιάζεται στην καθυστέρηση της διαδικασίας διαμόρφωσης κατάλληλου νομικού πλαισίου για την ενίσχυση του προσωπικού του ΟΑΣΘ σε κρίσιμες ειδικότητες (οδηγοί και τεχνίτες οχημάτων). Η διαδικασία αναμένεται να επιμηκυνθεί χρονικά συνεκτιμώντας το ότι έχουν εξαγγελθεί εθνικές εκλογές και αναμένεται να διακοπούν οι εργασίες του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Επιπρόσθετα, σε πρόσφατα υποβληθείσα τροπολογία του αρμόδιου Υπουργείου δεν συμπεριλαμβάνονται σχετικές ρυθμίσεις για τον ΟΑΣΘ.
Κατά συνέπεια, είναι εύλογο να εκτιμηθεί ότι ο Οργανισμός για το μεγαλύτερο τμήμα του έτους θα συνεχίσει να λειτουργεί με το υφιστάμενο προσωπικό, δηλαδή με 840 οδηγούς περίπου.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διεύθυνσης Κίνησης, η επιχειρησιακή δυνατότητα του Οργανισμού περιορίζεται στην εκτέλεση του 70% με 75% του συγκοινωνιακού έργου (260-275 λεωφορεία).
IV. Η υφιστάμενη επιχειρησιακή δυνατότητα του ΟΑΣΘ σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η στελέχωση του Οργανισμού με νέους οδηγούς δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το πρώτο εξάμηνο του 2023, επιτρέπουν την αναθεώρηση του πλήθους των μισθωμένων λεωφορείων που απαιτούνται. Λαμβάνοντας υπόψη:
− την κατάσταση του υφιστάμενου λειτουργικού στόλου του ΟΑΣΘ (παλαιότητα, έλλειψη αρθρωτών λεωφορείων, χρονοβόρες διαδικασίες προμήθειας ανταλλακτικών),
− του προσωπικού της Διεύθυνσης Συντήρησης (έλλειψη κρίσιμων ειδικοτήτων, προσωπικό μεγάλης ηλικίας),
− του προσωπικού της Διεύθυνσης Κίνησης (έλλειψη οδηγών),
− το πλήθος των λεωφορείων που απαιτούνται για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου που υποχρεούται να εκτελέσει ο ΟΑΣΘ, εκτιμάται ότι η μίσθωση 240 λεωφορείων [109 αρθρωτών, 126 κανονικών (12 μέτρων) και 5 κανονικών λεωφορείων (10 μέτρων)] θα διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση ο απαραίτητος αριθμός λεωφορείων που απαιτούνται για την κάλυψη των αναγκών για την απρόσκοπτη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.»