Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Παγκόσμιο σκάνδαλο με την UBER - Δικαίωση των ελλήνων ιδιοκτητών ΤΑΞΙ

 Διαρροή χιλιάδων εγγραφων από τον ερευνητικό οργανισμό ICIJ και τον Guardian αποκαλύπτει... τις αφανείς δυνάμεις που ασκήθηκαν και τις κρυφές διεργασίες ώστε να μπορέσει η εταιρεία Uber να γίνει παγκόσμιος κολοσσός με τη βοήθεια πάντα πολιτικών ηγετών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η εταιρεία απέκτησε πρόσβαση σε προέδρους, πρωθυπουργού και κορυφαίους αξιωματούχους όπως ο Εμάνουελ Μακρόν για να ασκήσει επιρροή στο πλαίσιο διεθνούς επέκτασης της εταιρείας. Επιπλέον, τα έγγραφα αποκαλύπτουν δικλίδες ασφαλείας της εταιρείας ώστε να αποτραπεί η πρόσβαση της αστυνομίας στους υπολογιστές της εταιρείας.

Από την πλευρά της η εταιρεία σχολιάζει ότι αυτή η συμπεριφορά ανήκει στο παρελθόν και πως στο σήμερα είναι μια άλλη εταιρεία με νέες αξίες.

Πρόκεται για πάνω από 124.000 αρχεία, συμπεριλαμβανομένων 83.000 email και 1.000 άλλων αρχείων που περιλαμβάνουν συνομιλίες από το 2013 έως το 2017.

Την τιμητική του στην έρευνα έχει ο Εμανουέλ Μακρόν, για τον οποίο αποκαλύπτονται sms που έστελνε με κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, για να περάσει νόμο υπερ της εταιρείας.

Τα αρχεία δείχνουν επίσης πώς η πρώην επίτροπος ψηφιακής τεχνολογίας της ΕΕ, Neelie Kroes, βρισκόταν σε συνομιλίες για να ενταχθεί στην Uber πριν λήξει η θητεία της – και στη συνέχεια άσκησε κρυφά πιέσεις υπερ της εταιρείας.
Η υπόθεση της Γαλλίας

Στο Παρίσι η Uber έκανε την αρχή και συνάντησε σκληρή αντίσταση από τη βιομηχανία ταξί, με αποκορύφωμα τις βίαιες διαδηλώσεις στους δρόμους.

Τον Αύγουστο του 2014, ένας φιλόδοξος πρώην τραπεζίτης ο Μακρόν, είχε μόλις διοριστεί υπουργός Οικονομίας. Έβλεπε την Uber ως πηγή ανάπτυξης και χρειαζόταν μοχλούς νέων θέσεων εργασίας.

Τον Οκτώβριο εκείνο, είχε μια συνάντηση με το πρώην αφεντικό της Uber και άλλα στελέχη, η οποία σηματοδότησε την έναρξη μιας μακράς -αλλά ελάχιστα δημοσιοποιημένης- συνεργασίας ως υπερασπιστής των συμφερόντων της εταιρείας.

Η συνάντηση περιγράφτηκε τότε ως “θεαματική”, φαίνεται στα αρχεία.

Οι δύο τους συναντήθηκαν τουλάχιστον τέσσερις φορές, όπως δείχνουν τα αρχεία – στο Παρίσι και στη διάσκεψη του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας.

Κάποια στιγμή η Uber έστειλε στον Μακρόν ότι ήταν «εξαιρετικά ευγνώμων». «Το άνοιγμα και το καλωσόρισμα που δεχόμαστε είναι ασυνήθιστο στις σχέσεις κυβέρνησης-βιομηχανίας» αναφέρει το μηνυμα.

Οι Γάλλοι οδηγοί ταξί εξοργίστηκαν ιδιαίτερα με την κυκλοφορία ενός app, το UberPop το 2014 – μιας υπηρεσίας που επέτρεπε σε οδηγούς χωρίς άδεια να προσφέρουν υπηρεσίες, σε πολύ χαμηλότερες τιμές.

Τα δικαστήρια και το κοινοβούλιο το απαγόρευσαν, αλλά η Uber διατήρησε την υπηρεσία σε λειτουργία με έφεση.

Στις 25 Ιουνίου 2015, οι διαδηλώσεις έγιναν βίαιες και μια εβδομάδα αργότερα ο Μακρόν έστειλε μήνυμα στο τότε αφεντικό της Uber για να τον βοηθήσει.

«Θα συγκεντρώσω όλους την επόμενη εβδομάδα για να προετοιμάσω τη μεταρρύθμιση και να διορθώσω τον νόμο».

Την ίδια μέρα, η Uber ανακοίνωσε την αναστολή του UberPop στη Γαλλία.

Μήνες αργότερα ο Μακρόν υπέγραψε ένα διάταγμα που χαλάρωνε τα κριτήρια για την αδειοδότηση των οδηγών της Uber.


Τι δήλωσε ο Θύμιος Λυμπερόπουλος

Αιχμές από τον πρόεδρο του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής για όσα έγιναν στη χώρα μας


Σάλο έχει προκαλέσει το παγκόσμιο σκάνδαλο διαπλοκής που αποκαλύφθηκε μετά από διαρροή εγγράφων που παρουσιάζουν τους τρόπους με τους οποίους η εταιρία Uber προσέγγισε κορυφαίους πολιτικούς ανά τον κόσμο, προκειμένου να μπει στην αγορά και να προωθήσει τα συμφέροντά της.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Guardian, «καίνε» ισχυρούς ηγέτες κρατών και Ευρωπαίους αξιωματούχους, ανάμεσά τους και ο Γάλλος πρόεδρος Εμμάνουελ Μακρόν.

Μιλώντας για τον τρόπο με τον οποίο η Uber μοίραζε χρήμα σε κανάλια, εφημερίδες προκειμένου να πετύχει τον σκοπό της, ο μάχιμος πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ ) Θύμιος Λυμπερόπουλος, σχολίασε «Η Νέα Δημοκρατία το πρώτο που έκανε ήταν να φάει εμένα, εξαγόρασε συνειδήσεις συνεργατών μου. Αυτά τα πράγματα ήταν πολύ βρώμικα. Έπρεπε να επέμβει εισαγγελέας. Υπήρξαν εκβιασμοί και παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη. Ο κλάδος όμως με δικαίωσε και από εδώ και πέρα αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση».


Όπως εξήγησε ο κ. Λυμπερόπουλος μιλώντας στο «Κόκκινο», ο νόμος που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ μετά από αγώνα που έδωσε ο ίδιος και το Συνδικάτο, πλέον δεν τηρείται, με αποτέλεσμα, οι πολυεθνικές που δεν ελέγχονται και δεν φορολογούνται, «να κλέβουν την δουλειά των ανθρώπων που με δυσκολία βγάζουν το μεροκάματο». «Είναι απαράδεκτα αυτά τα πράγματα που γίνονται στη χώρα» σχολίασε και πρόσθεσε «Διαβάζω σήμερα ότι ο Μαρκόν τα έπαιρνε, δεν ξέρω τι λένε, κάποιοι τα παίρνανε, στην Ελλάδα τόσο ηλίθιοι είναι και δεν πήραν τίποτα;» αναρωτήθηκε ο κ. Λυμπερόπουλος.

Τι δήλωνε πριν από 4 χρόνια ο Θύμιος Λυμπερόπουλος

Ας καταλάβουν όλοι, ότι στη χώρα που γεννήθηκε η δημοκρατία, θα υπάρχουν πάντα άνθρωποι που θα την υπερασπίζονται και θα την τιμούν. Ο νόμος 4530/2018 είναι προάσπιση των οικονομικών συμφερόντων της χώρας μας και των Ελλήνων πολιτών. Και πιστώνεται στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, τον κ. Σπίρτζη και τον κ. Μαυραγάνη. Όποιος δεν θέλει ή δεν μπορεί ή δεν τον συμφέρει να τηρεί και να σέβεται τους νόμους της χώρας μας μπορεί να αποχωρεί και να μας γράφει...Δικαιοσύνη στην οικονομία και δικαίωση της εργασίας επεδίωξε -και το πέτυχε- μόνο η κυβέρνηση. Ουδείς από τα υπόλοιπα κόμματα. Κι αυτό δεν το ξεχνάμε..

sakisgeorgiadis