Πέμπτη 14 Ιουλίου 2022

Απάντηση ΟΑΣΑ : Το σύστημα τηλεματικής των ΚΤΕΛ λειτουργεί πλήρως !

 Σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σχετικά με την μη εγκατάσταση τηλεματικής στα αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ (και ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΘΗΒΑΣ, ΕΥΒΟΙΑΣ), που.... έχουν αναλάβει δρομολόγια του ΟΑΣΑ απάντησε η διευθύνουσα σύμβουλος του οργανισμού κ. Αριστέα Αντωνοπούλου.

Σύμφωνα με την απάντηση της κ. Αντωνοπούλου, τα ΚΤΕΛ έχουν πλέον εκπληρώσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις για εγκατάσταση εξοπλισμού τηλεματικής στα οχήματα. Ωστόσο, στην απάντηση δεν γίνεται κάποια αναφορά στην απουσία ζωντανής ενημέρωσης για τα δρομολόγια των 60 λεωφορειακών γραμμών που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ από την εφαρμογή OASA Telematics και τις «έξυπνες στάσεις».

Όπως αναφέρει αναλυτικά η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ, σύστημα τηλεματικής συμβατό με αυτό της ΟΣΥ έχει εγκατασταθεί στο σύνολο του στόλου των ΚΤΕΛ. Το σύστημα βρίσκεται σε λειτουργία όλο το 24ωρο και πρόσβαση σε αυτό έχει τόσο ο ΟΑΣΑ όσο και ο Ανεξάρτητος Ελεγκτής που πιστοποιεί την πραγματοποίηση -ή μη- των δρομολογίων.

Απόκλιση ως προς τις υποχρεώσεις υπήρξε αρχικά όσον αφορά την εγκατάσταση κάποιου πρόσθετου εξοπλισμού στα λεωφορεία (οθόνες και ηχητική αναγγελία στάσεων), με αποτέλεσμα να επιβληθεί οικονομική ρήτρα προς τα ΚΤΕΛ, αλλά πλέον και ο εξοπλισμός αυτός βρίσκεται σε λειτουργία από τις αρχές του 2022.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, ο ΟΑΣΑ ελέγχει σε ημερήσια βάση την εκτέλεση του προκαθορισμένου αριθμού δρομολογίων και τους λοιπούς όρους της σύμβασης ως προς τις υπηρεσίες των ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ υποβάλλουν ηλεκτρονικά στοιχεία σχετικά με την εκτέλεση των δρομολογίων και αιτιολογούν τυχόν μη εκτελεσθέντα δρομολόγια. Ο Ανεξάρτητος Ελεγκτής συντάσσει μηνιαίες αναφορές με την καταγραφή του συγκοινωνιακού έργου ενώ κάθε τρίμηνο γίνεται η πιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου και η σχετική εκκαθάριση.

Η απάντηση καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο ΟΑΣΑ έχει ενεργήσει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική σύμβαση ενώ «εντοπίζοντας τα ενδεχόμενα ζητήματα από την εφαρμογή της σύμβασης, ο ΟΑΣΑ ενεργεί με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και την αρχή της διαφάνειας, χορηγώντας σχετικές ενημερώσεις όποτε του ζητηθεί, προς όλους τους αρμόδιους φορείς».

Η μη ενημέρωση των επιβατών

Παρά την απάντηση του ΟΑΣΑ για την πλήρη συμμόρφωση του οργανισμού αλλά και των ΚΤΕΛ με τη σύμβαση, οι επιβάτες των 60 λεωφορειακών γραμμών στις οποίες εκτελούν δρομολόγια τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ δεν μπορούν να ενημερωθούν σε ζωντανό χρόνο για τα δρομολόγια, όπως άλλωστε αναφέρεται και στις σχετικές ανακοινώσεις που έχουν αναρτηθεί στην εφαρμογή OASA Telematics.







sakisgeorgiadis