Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022

ΟΣΕ : "Δεν φταίνε οι γραμμές, ο παντογράφος του "Βέλους" χάλασε"

Πέρα δώθε πάνε οι ευθύνες ανάμεσα στην Hellenic Train και τον ΟΣΕ μετά το απίστευτο μπάχαλο στο σιδηροδρομικό δίκτυο και... την ταλαιπωρία ωρών για πολλούς επιβάτες.

Η ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων διέταξε αυτεπάγγελτη έρευνα για τις ακινητοποιήσεις των αμαξοστοιχιών, ωστόσο το μπαλάκι των ευθυνών συνεχίζεται.

Σύμφωνα με την Hellenic Train το πρόβλημα δημιουργήθηκε επειδή προέκυψε βλάβη στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, με πηγές από τον ΟΣΕ να επισημαίνουν ότι δεν υπήρξε θέμα ηλεκτροδότησης και ότι αυτό που δημιούργησε το πρόβλημα ήταν ο παντογράφος του τρένου.

Να σημειωθεί ότι ,χθες, τα σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων που κινούνταν από τον Σταθμό Λαρίσης προς Θεσσαλονίκη και Χαλκίδα ακινητοποιήθηκαν στη γραμμή, δημιουργώντας χάος.

Οι περισσότεροι επιβάτες μεταφέρθηκαν στον προορισμό τους με λεωφορεία, ενώ όλοι αποζημιώθηκαν για τα χρήματα των εισιτηρίων.

ΔΕΊΤΕ ΚΑΙ: Ολόκληρη η σύμβαση ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΔΗΜΟΣΙΟΥ, για τις ΥΓΟΣ των 750 εκατομμυρίων


Αυτεπάγγελτη έρευνα


Η ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων


Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Αυτεπάγγελτη έρευνα για τις ακινητοποιήσεις των αμαξοστοιχιών και την προστασία των δικαιωμάτων των επιβατών

Μετά τη μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών εξαιτίας της ακινητοποίησης δύο αμαξοστοιχιών της Hellenic Τrain A.E και συνακόλουθα τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο , η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ανακοινώνει την άμεση έναρξη διεξαγωγής αυτεπάγγελτης έρευνας, κατά την οποία θα διερευνηθούν ενδελεχώς όλες οι καταγγελίες των επιβατών για τα δύο συμβάντα.

Η διεξαγωγή της αυτεπάγγελτης έρευνας θα κινηθεί σε δύο επίπεδα.

Πρώτον: Στη διερεύνηση πιθανολογούμενων παραβάσεων της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης και του Διαχειριστή Υποδομής σε ζητήματα ασφάλειας.

Δεύτερον: Στα θέματα που άπτονται της εφαρμογής του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα δικαιώματα των επιβατών.

Τα δικαιώματα των επιβατών

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1371/07 οι Σιδηροδρομικές Επιχειρήσεις οφείλουν να εφαρμόζουν τα παρακάτω.

Άρθρο 8 Ταξιδιωτικές πληροφορίες: Η εταιρεία οφείλει να παράσχει έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, για οποιαδήποτε δραστηριότητα ή έκτακτο συμβάν το οποίο είναι δυνατόν να διακόψει ή να καθυστερήσει την υπηρεσία μεταφοράς στην οποία είναι υπόχρεη έναντι του εκάστοτε επιβάτη.

Άρθρο 16 Επιστροφή χρημάτων και επαναδρομολόγηση: Εφόσον η καθυστέρηση άφιξης στον τελικό προορισμό υπερβεί τα 60 λεπτά, οι επιβάτες έχουν δικαίωμα :

*Επιστροφής του κομίστρου στο ακέραιο για το μέρος ή τα μέρη του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκαν.

*Συνέχισης του ταξιδιού ή επαναδρομολόγησης, υπό συγκρίσιμες συνθήκες μεταφοράς, προς τον τελικό προορισμό και με την πρώτη ευκαιρία ή σε ύστερη ημερομηνία κατά την προαίρεση του επιβάτη,

Άρθρο 17 Αποζημίωση κομίστρου: ο επιβάτης μπορεί να αιτηθεί αποζημίωσης για καθυστερήσεις .

Ειδικότερα:

25 % του κομίστρου για καθυστέρηση 60 έως 119 λεπτών∙

50 % του κομίστρου για καθυστέρηση 120 λεπτών και άνω.

Άρθρο 18 Συνδρομή: Σε περίπτωση καθυστέρησης στην άφιξη ή στην αναχώρηση, οι επιβάτες πρέπει να είναι ενήμεροι σχετικά με την κατάσταση, όπως επίσης να γνωστοποιείται από τη Σιδηροδρομική επιχείρηση, τόσο η εκτιμώμενη ώρα αναχώρησης όσο και η εκτιμώμενη ώρα άφιξης.

Επίσης, στην περίπτωση καθυστέρησης που υπερβαίνει τα 60 λεπτά, η εκάστοτε Εταιρεία οφείλει να προσφέρει δωρεάν:

*Γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα με το χρόνο αναμονής

*Ξενοδοχείο ή άλλο κατάλυμα και μεταφορά μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του τόπου καταλύματος

*Εφόσον η αμαξοστοιχία είναι ακινητοποιημένη εκτός σταθμού, η σιδηροδρομική επιχείρηση, φροντίζει για την

*έγκαιρη και ασφαλή μεταφορά των επιβατών από την αμαξοστοιχία στο σιδηροδρομικό σταθμό

*Οφείλει να λάβει μέριμνα και να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα όπως και τα πρόσωπα που τους συνοδεύουν.

Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου δήλωσε για το ζήτημα: «Οποιαδήποτε ενέργεια ή συμβάν που θίγει το δικαίωμα των επιβατών στην απρόσκοπτη μετακίνησή του, θα αντιμετωπιστεί έγκαιρα, αποτελεσματικά και χωρίς καμία ανοχή. Οι επιβάτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις, έχουν σαφή και ξεκάθαρα δικαιώματα, η καταπάτηση των οποίων επισείει κυρώσεις και πρόστιμα, τα οποία ανάλογα με τη φύση, τη σοβαρότητα και τη διάρκεια της παράβασης, μπορούν να ανέλθουν στο 1 εκατομμύριο ευρώ, για κάθε παράβαση που διαπιστώνεται. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, καταγράφει στη σημερινή ανακοίνωση τις υποχρεώσεις της Σιδηροδρομικής Επιχείρησης έναντι των επιβατών στις περιπτώσεις συμβάντων όπως το χθεσινό και θα προχωρήσει άμεσα στη διερεύνηση τους, μέσω της αυτεπάγγελτης έρευνας, προκειμένου να διαπιστώσει αν όλες οι προαναφερθείσες υποχρεώσεις, εφαρμόστηκαν ορθώς από τη σιδηροδρομική επιχείρηση, καθώς αποτελούν θεσμοθετημένα δικαιώματα των επιβατών Στην περίπτωση αποδεδειγμένης μη συμμόρφωσης προς αυτά, η Αρχή οφείλει να προχωρήσει στις κυρώσεις που προαναφέρθηκαν».

πηγή: https://www.efsyn.gr/ellada/koinonia/353824_mpalaki-oi-eythynes-gia-mpahalo-sta-trena-kai-aytepaggelti-ereyna

Πολύ δύσκολα, σε τούτη τη φάση να βγάλουν τα ΜΜΕ άκρη στο τι ακριβώς συνέβη, καθώς τα πράγματα είναι ακόμη συγκεχυμένα και οι πληροφορίες που δίνονται, είναι με το σταγονόμετρο και μάλλον αόριστες. Το GRTimes.gr, που από εχθές το βράδυ παρακολουθεί το θέμα, προσπάθησε να αντιληφθεί τι ακριβώς συνέβη, καθώς πηγές του ΟΣΕ μιλάνε για «σπασμένους» παντογράφους των τραίνων της Η.Τ. και πηγές της Η.Τ. μιλάνε για πρόβλημα στη γραμμή επαφής, που δίνει ρεύμα στον παντογράφο, που με τη σειρά του ρευματοδοτεί τους ηλεκτροκινητήρες.

sakisgeorgiadis