Μεταξύ άλλων, ο υπουργός αναφέρεται σε θέματα ασφάλειας (π.χ. κίνδυνος πυρκαγιάς), στο ζήτημα των φορτιστών, στο ζήτημα της συντήρησης των οχημάτων κ.ά.
Σημειώνεται ότι από αυτή την εβδομάδα ξεκίνησαν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια των ηλεκτρικών λεωφορείων στους δρόμους της Αθήνας, αρχικά χωρίς επιβάτες, μέρος των διαδικασιών που θα οδηγήσουν στην παράδοσή τους ως τα τέλη αυτού του μήνα ή μέσα στον Μάιο.
Όσα αναφέρει η δημοσίευση του υπουργού:
Μύθος: Είναι επικίνδυνα & υπάρχει κίνδυνος να πιάσουν φωτιά
- Τα συγκεκριμένα λεωφορεία διαθέτουν υψηλής ποιότητας συστήματα ασφαλείας. Ειδικότερα, είναι εξοπλισμένα με προηγμένο σύστημα προστασίας αζώτου για πρόληψη εκδήλωσης πυρκαγιάς στο χώρο των συσσωρευτών των λεωφορείων.
- Το εν λόγω σύστημα παρακολουθείται 24/7 με σχετικό σύστημα.
Μύθος: Δεν έχουμε φορτιστές
- Όλοι οι προβλεπόμενοι 125 φορτιστές έχουν ήδη αφιχθεί στη χώρα και ευρίσκονται σε στεγασμένο φυλασσόμενο χώρο της Ο.ΣΥ. στο αμαξοστάσιο Α.Ι. Ρέντη.
- Άμεσα προβλέπεται οι 55 εξ αυτών να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη και το Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης.
- Οι εργασίες εγκατάστασής τους έχουν δρομολογηθεί.
Μύθος: Με τις υψηλές απαιτήσεις ειδικά για κλιματισμό το καλοκαίρι, δεν θα επαρκεί η μπαταρία.
- Οι συσσωρευτές των εν λόγω ηλεκτρικών λεωφορείων είναι σχεδιασμένοι για κανονική λειτουργία σε εύρος θερμοκρασίας από -40 έως 55 βαθμούς, δοκιμασμένοι σε χώρες όπως Κατάρ και ΗΑΕ.
- Επιπροσθέτως, παρεμφερές μοντέλο της εταιρείας δοκιμάστηκε σε γραμμές της Ο.ΣΥ. το 2020, καταγράφοντας υψηλή αυτονομία υπό συνθήκες πλήρους φορτίου, λειτουργίας πλήρους κλιματισμού και όλων των περιφερειακών μηχανισμών που συνιστούν πηγές κατανάλωσης.
Μύθος: Δεν έχουμε ανταλλακτικά, είναι ελλιπείς οι δυνατότητες συντήρησης
- Υπάρχει εγγυημένη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών από τον προμηθευτή για περίοδο άνω των 10 ετών.
- Η Yutong έχει αποδεδειγμένα διαθέσει στην ευρωπαϊκή αγορά άνω των 7.000 ηλεκτρικών λεωφορείων κατά την τελευταία 10ετία, εκ των οποίων 1.000 του ίδιου τύπου με τα 250 που ήλθαν στην Ελλάδα.
- Διαθέτει επίσης 56 εξειδικευμένους έμπειρους μηχανικούς με βάση στην Ευρώπη, εκ των οποίων έχουν αφιχθεί στην Ελλάδα κάποιοι για να οργανωθεί η αποτελεσματική υποστήριξη Ο.ΣΥ. και Ο.Α.Σ.Θ. και να μεταφερθεί η τεχνογνωσία.
Μύθος: Έχουν μικρό προσδόκιμο «ζωής», σε 5 χρόνια θα θέλουν αλλαγή μπαταρίας και δεν θα μπορούμε να προμηθευτούμε.
- Οι εγγυήσεις καλής λειτουργίας που έχει δώσει η Ανάδοχος ανέρχονται σε 85 μήνες για τα λεωφορεία, 99 μήνες για τους συσσωρευτές να μην πέσουν κάτω από το 80% της ικανότητάς τους και 145 μήνες για τους φορτιστές των συσσωρευτών, καθώς και εγγύηση αντισκωριακής προστασίας 18 ετών για το αμάξωμα των λεωφορείων.
Μύθος: Τα κινέζικα δεν έχουν καλή ποιότητα/έπρεπε να τα κατασκευάσουμε εδώ
- Οι βασικοί κινεζικοί οίκοι κατασκευής και προμήθειας λεωφορείων αστικού κύκλου, μεταξύ των οποίων και η Yutong, διαθέτουν εξαιρετικό ιστορικό, με υψηλές πωλήσεις και στην Ευρώπη. Η ανάδοχος έχει κατασκευάσει και προμηθεύσει άνω των 180.000 λεωφορείων νέας τεχνολογίας και ενεργειακής απόδοσης, εκ των οποίων σημαντικό αριθμό σε ευρωπαϊκές χώρες
- Δεν υφίστανται συναφείς παραγωγικές δυνατότητες στη χώρα μας.