Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

ΠΡΟΣΟΧΗ στα ΜΕΤΡΑ ΔΕΟΥΣΑΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ για τα πρατήρια καυσίμων των ΚΤΕΛ

 Βάσει του Νόμου 5073/2023 (άρθρα 21, 22 και 23,ΦΕΚ 204/Α/11-12-2023 «Μέτρα περιορισμού της φοροδιαφυγής») και της εκδοθείσας σε.... εφαρμογή του Απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΦΕΚ 1971/Β/29.3.2024), προβλέπεται η λήψη από τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων «μέτρων δέουσας επιμέλειας για διάθεση και διακίνηση ενεργειακών προϊόντων προς πρατήρια καυσίμων » και ρυθμίζονται ζητήματα «παραβάσεων σχετικά με τα καύσιμα».

Τα «πρατήρια καυσίμων» περιλαμβάνουν και τις ακόλουθες κατηγορίες εγκαταστάσεων:

1. τις ελεύθερες εγκαταστάσεις των Προμηθευτικών Συνεταιρισμών ή Κοινοπραξιών της παρ. 10 του άρθρου 7 του ν. 3054/2002,

2. τις εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας ιδιωτικής χρήσης για την εξυπηρέτηση των οχημάτων και μηχανημάτων έργου, ιδιόκτητων ή συμβεβλημένων με οποιαδήποτε μορφή με τον κύριο ή κάτοχο του ιδιωτικού πρατηρίου και των λοιπών λειτουργικών αναγκών των πάσης μορφής εργοταξίων, μεταλλείων, ορυχείων, λατομείων και άλλων εγκαταστάσεων προσωρινής λειτουργίας, που προβλέπονται στην παρ. 7 του άρθρου 10 του ν. 3710/2008,

3. τις εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας ιδιωτικής χρήσης εντός σταθμών υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) ή και εντός σταθμών φορτοεκφόρτωσης φορτηγών αυτοκινήτων,

4. τις εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας ιδιωτικής χρήσης εντός κέντρων αποθήκευσης και διανομής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4302/2014 (Α` 225) και εντός λιμενικής ζώνης και τουριστικών λιμένων (μαρίνες), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 3710/2008 (Α` 216) και

5. τις εγκαταστάσεις Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας ιδιωτικής χρήσης που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3887/2010.

Παρατίθεται συνοπτική περιγραφή των μέτρων ως ακολούθως:

1. Τήρηση και τακτική επικαιροποίηση των στοιχείων φορολογικού μητρώου που αποστέλλουν τα πρατήρια καυσίμων στις εταιρείες εμπορίας

2. Περιοδικός έλεγχος ύπαρξης της άδειας λειτουργίας, των πιστοποιητικών των δεξαμενών και αντλιών, καθώς και στην υπεύθυνη δήλωση του εξουσιοδοτημένου συνεργείου και του εγκαταστάτη του ολοκληρωμένου συστήματος παρακολούθησης και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών – εκροών, όπου αυτό απαιτείται, στα Πρατήρια Καυσίμων (υπό την άνω ευρεία έννοια του νόμου)


3. Διενέργεια από τις Εταιρείες Εμπορίας τουλάχιστον ενός κατ’ έτος ελέγχου της χημικής σύνθεσης των υγρών καυσίμων που διατίθενται και διακινούνται από τα πρατήρια καυσίμων, σημειώνεται δε ότι, οι έλεγχοι χημικής σύνθεσης των υγρών καυσίμων που θα πραγματοποιούν οι εταιρείες δεν αντικαθιστούν τους ελέγχους που πραγματοποιούνται από τις κρατικές αρχές, και οι οποίοι θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται.

4. Παροχή από τις Εταιρείες Εμπορίας προς την ΑΑΔΕ κάθε πληροφορίας σχετικά με ενδεχόμενες παραβάσεις τέλεσης ή επικείμενης τέλεσης λαθρεμπορίας καυσίμων, εγκλήματος φοροδιαφυγής ή νοθείας καυσίμων.

5. Παροχή ενημέρωσης στην ΑΑΔΕ για την μη έγκαιρη αποστολή ή άρνηση αποστολής των στοιχείων που περιγράφονται στις παραπάνω παραγράφους α) και β) από τα πρατήρια καυσίμων προς την Εταιρεία.

Οι κυρώσεις που προβλέπονται από τον Νόμο για τους ιδιοκτήτες/ κατόχους των άνω Εγκαταστάσεων ιδιωτικών πρατηρίων είναι :

· η εκ μέρους των Εταιρειών Εμπορίας διακοπή προμήθειάς τους με καύσιμα

· η αποξήλωση σημάτων, αντλιών και εξοπλισμού (λόγω άρνησης παροχής των άνω στοιχείων, άρνησης ή παρακώλυσης της δειγματοληψίας καυσίμων),

· η απάντληση και επαναδιύλιση καυσίμων κατόπιν ειδικής εντολής της ΑΑΔΕ

· η εκ μέρους των Αρχών 2ετής διακοπή λειτουργίας του πρατηρίου με παράλληλη απαγόρευση στον «Πρατηριούχο» να δραστηριοποιείται με οποιονδήποτε άλλον τρόπο ή ιδιότητα ή να συμμετέχει σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο (2) έτη από τη διαπίστωση της παράβασης, σε περιπτώσεις τέλεσης λαθρεμπορίας, νοθείας καυσίμων, και παραποίησης φορολογικών μηχανισμών καθώς επίσης και σφράγιση σε περίπτωση άρνησης ή παρεμπόδισης ελέγχου, όπως αυτά περιγράφονται στα άρθρα 22 και 23

Βάσει του άνω Νόμου καταληκτική ημερομηνία αποστολής των άνω στοιχείων είναι η 30η Απριλίου 2024 (άλλως θα επέλθουν οι ανωτέρω προβλεπόμενες κυρώσεις) και ως εκ τούτου, παρακαλούμε όπως καταχωρήσετε στην ειδική πλατφόρμα ηλεκτρονικής υποβολής, https://elpe-ordering.gr, τα έγγραφα που απαιτούνται :

A. Όλα τα στοιχεία φορολογικού μητρώου που αναφέρονται παραπάνω στην παράγραφo 1 και συγκεκριμένα:

· Στοιχεία Μητρώου Επιχείρησης ΑΑΔΕ

· Στην περίπτωση που η επιχείρηση λειτουργεί υπό εταιρική μορφή οποιουδήποτε είδους (Ο.Ε., Ε.Ε. ΙΚΕ, ΕΠΕ Α.Ε.), θα πρέπει επιπλέον να μας προσκομίσετε και τα παρακάτω έγγραφα:

α) Καταστατικό

β) Tην νόμιμη εκπροσώπηση, τους εταίρους και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου αυτών, όπως έχουν δημοσιευτεί στο Γ.Ε.ΜΗ.

· Πρόσφατο πιστοποιητικό ΓΕΜΗ για την εκπροσώπηση του νομικού προσώπου

· Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ή του νόμιμου εκπροσώπου της εγκατάστασης, αποστελλόμενη ετησίως, για την πληρότητα και την ορθότητα των άνω στοιχείων (Α.1-Α.3).


Β. Από τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 έγγραφα και για όσες από τις προαναφερόμενες Εγκαταστάσεις λειτουργίας ιδιωτικών πρατηρίων δεν έχει εγκατασταθεί ακόμη (λόγω μη έκδοσης της σχετικής ΚΥΑ) το σύστημα εισροών - εκροών

· Αντίγραφο της Άδειας Λειτουργίας της Εγκατάστασής σας σε ισχύ

sakisgeorgiadis