Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024

ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ - ΦΕΚ Β 7483/29-12-2023

 Σε ισχύ τίθεται από τις 29-12-2023, ο νέος ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ τακτικών και....

έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ) και μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ), που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β' 7483/29-12-2023 και αντικαθιστά τον κανονισμό της 19-6-2015 (ΦΕΚ Β' 1181)


Μερικές από τις αποζημιώσεις που προβλέπει ο Κανονισμός:

Ο νέος Κανονισμός περιλαμβάνει, κατ' άρθρο, τα εξής:

Άρθρο 1: Πεδίο εφαρμογής.

Άρθρο 2: Ορισμοί.

Άρθρο 3: Δικαιώματα επιβατών τακτικών και έκτακτων γραμμών με οδικά μέσα δημόσιας μεταφοράς.

Άρθρο 4: Υποχρεώσεις επιβατών (εισιτήρια, πρόστιμα, συμπεριφορά, μετακίνηση με μικρά παιδιά, μετακίνηση με ζώα, μεταφορά ποδηλάτων, μεταφορά ηλεκτρικών πατινιών,

μεταφορά αποσκευών και λοιπών αντικειμένων και ασυνόδευτών, καθώς και βρεφικών — παιδικών καροτσιών),

Άρθρο 5: Υποχρεώσεις μεταφορέων (παρ. 4 και 5).

Άρθρο 6: Μηχανισμός διεκπεραίωσης καταγγελιών για παραβίαση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.

Α Διαδικασία υποβολής, εξέτασης και επίλυσης αναφοράς — καταγγελίας επιβάτη για παράβαση δικαιώματος του Κανονισμού και καταβολής αποζημίωσης.

 — Διαδικασία υποβολής και εξέτασης αναφοράς καταγγελίας για παράβαση υποχρέωσης του Κανονισμού και επιβολή διοικητικού προστίμου.

Άρθρο 7.' Καταβολή αποζημίωσης από μεταφορέα ή ταξιδιωτικό πράκτορα ή Διοργανωτή ταξιδίων.

Άρθρο 8: Επιβλητέες κυρώσεις στις περιπτώσεις διαπίστωσης παράβασης διατάξεων του Κανονισμού.

Άρθρο 9: Αρχές ελέγχου εφαρμογής διατάξεων του Κανονισμού.

Άρθρο 10: Παραρτήματα:

- Παράρτημα Ι

Κατηγοριοποίηση αποζημιώσεων σε περίπτωση παράβασης του Κανονισμού. 

- Παράρτημα ΙΙ

Κατηγοριοποίηση κυρώσεων σε μεταφορείς και φορείς διαχείρισης τερματικών σταθμών σε περίπτωση παράβασης του Κανονισμού.

Παράρτημα ΙΙΙ

Συνδρομή παρεχόμενη στα άτομα με αναπηρία και στα άτομα με μειωμένη κινητικότητα. - Παράρτημα IV

Κατάρτιση σε θέματα αναπηρίας, Άρθρο 11: Καταργούμενες διατάξεις. 

Άρθρο 12: Έναρξη ισχύος.

Για διευκόλυνσή σας επισημαίνονται τα εξής:

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Κανονισμού, ορίζεται μεταξύ άλλων ότι:

α) Πρωτοβάθμια όργανα εξέτασης αναφορών — καταγγελιών:

αα) για τις δημόσιες τακτικές αστικές και υπεραστικές γραμμές που διενεργούνται από τα ΚΤΕΛ ΑΕ ή ΚΤΕΛ είναι οι φορείς αυτοί και ββ) για τις διεθνείς τακτικές επιβατικές γραμμές και κοινοπραξίες που τις διενεργούν και για τις έκτακτες γραμμές του Ν. 711/77 (Α'284) είναι τα Τουριστικά γραφεία ή ΤΕΟΜ που διαθέτουν άδεια οδικού μεταφορέα επιβατών,

β) Δευτεροβάθμια όργανα εξέτασης αναφορών — καταγγελιών που δεν επιλύθηκαν είναι:

Για την πρώτη περίπτωση (αα) οι Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των οικείων ΠΕ. ή Περιφερειών της χώρας και για τη δεύτερη περίπτωση (ββ) οι οικείες Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού πγτ.

γ) Καταγγελίες σε βάρος εργαζομένων των μεταφορέων εξετάζονται με τις ισχύουσες ανά μεταφορέα πειθαρχικές διατάξεις, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του άρθρου αυτού.

Τέλος ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία πρέπει να επιδεικνύεται στα άτομα με αναπηρία, στα οποία παρέχεται δωρεάν συνδρομή (βοήθεια) τόσο στους σταθμούς όσο και στα λεωφορεία, καθώς και στα θέματα κατάρτισης του προσωπικού για την ευαισθητοποίηση και την παροχή συνδρομής σε άτομα με αναπηρία.

Ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ : ΥΑ 362897/ΦΕΚ Β' 7483/29-12-2023

sakisgeorgiadis