-Προς έγκριση και η σύμβαση για τα 200 12μετρα ITA-KARSAN
-Και τα 300 CNG μαζί με τα 140 ηλεκτρικά Yutong, συνολικά 440 καινούρια λεωφορεία, θα κυκλοφορήσουν φέτος στην Αθήνα, με πρώτα τα ηλεκτρικά.
Τα επόμενα βήματα είναι να γίνει η παρουσίαση της σύμβασης στη Βουλή των Ελλήνων τις επόμενες εβδομάδες και τελικά η υπογραφή της σύμβασης που υπολογίζεται μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Η εταιρεία που αναλαμβάνει να τα προμηθεύσει είναι η IVECO. Την IVECO εκπροσωπεί στην Ελλάδα η Π.Κοντέλλης ΑΕ. Τα λεωφορεία θα είναι αρθρωτα 18 μέτρων και το κόστος τους έχει προϋπολογιστεί σε 53,32 εκατ. ευρώ. Η προμήθεια των οχημάτων αν και μέσω του διαγωνισμού προβλέπεται εντός περίπου 1,5 έτους μπορεί να μειωθεί όπως αντίστοιχα έγινε και με τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Τα 100 αρθρωτα λεωφορεία φυσικού αερίου θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ και θα βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό που γερασμένου στόλου. Μετά με τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία (από τα 250 προβλέπονται και 110 για Θεσσαλονίκη) είναι η δεύτερη προσθήκη.
Τα 200 λεωφορεία
Παράλληλα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά ακόμα ένα τμήμα διαγωνισμού για 200 λεωφορεία φυσικού αερίου με μήκος 12 μέτρα. Η εταιρεία Industria Italiana Autobus S.P.A (ΙΤΑ) είναι η εταιρεία που θα αναλάβει την προμήθεια των οχημάτων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI. Η σύμβαση για τα 200 λεωφορεία βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
8/1/2024 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ για 770 λεωφορεία ΟΑΣΑ - ΟΑΣΘ: Πού βρίσκεται - Τι περιμένουμε
Αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις η υπογραφή της σύμβασης θα πραγματοποιηθεί επίσης στο επόμενο δίμηνο-τρίμηνο. Όπως έχει προγραμματιστεί και αυτά τα οχήματα θα ενταχθούν στον στόλο της ΟΣΥ.
Συνολικά η ΟΣΥ θα αποκτήσει σταδιακά μέσω αυτών των τριών διαγωνισμών 440 λεωφορεία που θα συμβάλλουν δραστικά στην βελτίωση της ποιότητας της μετακίνησης των επιβατών στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας. Θα μειωθεί επίσης δραστικά και ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων ενώ αναμένεται να επιφέρει και οικονομία κλίμακας στην ΟΣΥ λόγω της κατανάλωσης ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου σε σχέση με το πετρέλαιο.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όπως έχει εξαγγελθεί, προγραμματίζει επίσης εντός του έτους (πιθανότατα μέχρι το καλοκαίρι) την προκήρυξη δεύτερου διαγωνισμού προμήθειας 750 νέων αστικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης υπολογίζεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2024 και η ανάρτηση του διαγωνισμού το δεύτερο τρίμηνο.
Συνολικά ο μεγάλος στόχος του υπουργείου ΥΠΟΜΕ είναι η προμήθεια 1.300 λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι το 2027 που ουσιαστικά θα αντικαταστήσουν σε μεγάλο βαθμό τα υφιστάμενα οχήματα.
με πληρ. από ypodomes.gr