Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2023

ΝΕΟ! Λύθηκε το πρόβλημα με τους άγονους διαγωνισμούς μεταφοράς μαθητών

Οι Περιφέρειες, θα μπορούν πλέον να μισθώνουν λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ και τα Τουριστικά γραφεία και να προσλαμβάνουν οδηγούς και συνοδούς οι Περιφέρειες κι όχι οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων. 

ΑΝΛΥΤΙΚΑ:

Χιλιάδες παιδιά, ιδιαίτερα ΑμεΑ, έμειναν χωρίς μεταφορικό μέσο, αφού οι διαγωνισμοί που διεξήγαγαν οι Περιφέρειες, κηρύχθηκαν άγονοι, καθώς δεν προσήλθε κανείς υποψήφιος μεταφορέας (Τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ). Κι αυτό συνέβη, επειδή ο μαθηματικός τύπος, με τον οποίο υπολογίζεται η αποζημίωση του μεταφορέα (η αμοιβή δηλαδή του λεωφορείου), είναι απηρχειωμένος και δεν αντικατοπρίζει το πραγματικό κόστος του παρόντος. Περιορίζει τον αναθέτοντα (την Περιφέρεια δηλαδή), να βάλει ανώτατη αποζημίωση ένα ποσό π.χ. 100 ευρώ την ημέρα, ενώ το πραγματικό κόστος σήμερα είναι 140 ευρώ.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να μην προσέρχονται στους διαγωνισμούς λεωφορειούχοι, αφού με αυτές τις τιμές, ισχύει το λαϊκό ρητό "ψάχνουν για κορόιδα".

Κι έτσι, η κυβέρνηση, έλαβε μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία, για να μην έχουμε κάθε χρόνο, το ίδιο δυσάρεστο σκηνικό, με γονείς που -δικαιολογημένα- φωνάζουν, ότι δεν έχουν τρόπο να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο: Δίνει τη δυνατότητα στις Περιφέρειες, να νοικιάζουν λεωφορεία και να προσλαμβάνουν οδηγούς και συνοδούς, οι Περιφέρειες και όχι οι ιδιώτες μεταφορείς. Φυσικά, οδηγοί και συνοδοί θα πληρώνονται από την Περιφέρεια κι όχι από τους λεωφορειούχους.


Η ΡΥΘΜΙΣΗ:

Η λύση δόθηκε με προσθήκη τροπολογίας στο Ν. 5056/23 (ΦΕΚ Α' 163/6-10-2023) και είναι η εξής:


1. Ειδικώς για το διδακτικό έτος 2023-2024 και σε περίπτωση που οι διαδικασίες διαγωνισμού ή διαπραγμάτευσης δυνάμει του άρθρου 391 του ν. 4957/2022 (Α’ 141) έχουν καταστεί άγονες, οι ΟΤΑ. β’ βαθμού δύνανται να προβαίνουν στη μίσθωση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας χρηματοδοτικής μίσθωσης . Για τη μίσθωση του πρώτου εδαφίου εφαρμόζεται η περ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147)*. Για τον σκοπό αυτό προσλαμβάνονται, με απόφαση του αρμοδίου για την πρόσληψη οργάνου, κατά παρέκκλιση του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α’ 133) περί Προγραμματισμού προσλήψεων, καθώς και των κριτηρίων και της διαδικασίας των άρθρων 38 έως και 42 του ν. 4765/2021 (Α’ 6), οδηγοί που διαθέτουν άδεια οδήγησης της αντίστοιχης επαγγελματικής κατηγορίας και συνοδοί με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου.

2. Η διάρκεια της απασχόλησης δεν δύναται να υπερβαίνει τη διάρκεια του διδακτικού έτους 2023-2024, εφαρμοζομένου αναλόγως ως προς τα λοιπά ζητήματα του άρθρου 36 του ν. 4765/2021. Οι συμβάσεις της Παρ. Ι δεν ανανεώνονται, Παρατείνονται ή μετατρέπονται σε αορίστου χρόνου.

3. Στις συμβάσεις του παρόντος δεν εφαρμόζονται οι περιορισμοί του άρθρου 17 του ν. 3870/2010 (Α’ 138) περί ρύθμισης προσλήψεων και υπηρεσιακών μεταβολών.

4. Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού ελέγχει τη συνδρομή των προϋποθέσεων πρόσληψης προσωπικού και τήρησης του παρόντος.


ΣΧΟΛΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ:

Τι λέει η η περ. γ’ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 (Α’ 147)

2. Η διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση μπορεί να χρησιμοποιείται για δημόσιες συμβάσεις έργων, προμηθειών και υπηρεσιών σε οποιαδήποτε από τις κατωτέρω περιπτώσεις:

γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση.
Οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη.

και η σχετική εγκύκλιος:



sakisgeorgiadis