Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

Κίνδυνος να μην έρθουν τα 250 ηλεκτρικά Yutong από την Κίνα (για ΟΑΣΑ - ΟΑΣΘ) !

O προμηθευτής (YUTONG BUS CO. LTD) "δεν έχει ανταποκριθεί στις προθεσμίες που ορίζει η διαδικασία και πάει για ...έκπτωση", γράφει σήμερα η ....ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας ΑΥΓΗ και της "ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ"

Λίγες ώρες μετά, η κυβέρνηση απάντησε με υπογραφή της σύμβασης (δείτε εδώ)







ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ (https://www.efsyn.gr/politiki/i-apopsi-tis-efsyn/406321_leoforeia-pame-ki-opoy-bgei)



O στόλος των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη γερνάει και είναι ελλιπής. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση χρειάστηκε να επιστρατεύσει τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων των ΚΤΕΛ για να καλύψει ανάγκες σε συγκεκριμένες γραμμές και ότι αυτή η «εξαίρεση» γίνεται μόνιμη είναι αποκαλυπτικό της κατάστασης.


 Εδώ και δύο χρόνια η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ξεκινήσει μια διαγωνιστική διαδικασία προμήθειας νέων λεωφορείων που θα καλύψουν όχι μόνο τις ανάγκες των εκατομμυρίων πολιτών που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και την ανάγκη για αστικές συγκοινωνίες λιγότερο ρυπογόνες, που είναι ευρωπαϊκή υποχρέωση.

Πόσο δύσκολο, άραγε, είναι να κάνει μια κυβέρνηση έναν καθαρό διαγωνισμό προμήθειας μερικών εκατοντάδων «καθαρών» λεωφορείων από τους πολλούς διεθνείς κατασκευαστές; Δεν είναι και πυρηνική φυσική, αλλά όταν έχεις να εξυπηρετήσεις και κάποιους «φίλους» γίνεται περίπλοκο. Και ανοιχτό σε ενδεχόμενο γκάφας, φιάσκου ή ξεκάθαρου σκανδάλου.

Προς το παρόν, όσον αφορά τον διαγωνισμό για την προμήθεια 770 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όλα πάνε στραβά. Η κατάτμηση του διαγωνισμού σε πέντε τμήματα, με διαφορετικής τεχνολογίας οχήματα, για να βολευτούν ισάριθμοι εισαγωγείς, αποδεικνύεται προβληματική και χρονοβόρα επιλογή.

Τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, που κατά τον αρμόδιο υπουργό θα παραδοθούν μέχρι τον Απρίλιο, ενδέχεται, σύμφωνα με την έρευνα της «Εφ.Συν.», όχι μόνο να μη βρουν ποτέ τον προορισμό τους για το τελωνείο του Πειραιά, αλλά να μην έχουν καν προμηθευτή, αφού δεν έχει ανταποκριθεί στις προθεσμίες που ορίζει η διαδικασία και πάει για... έκπτωση.

Ολα τα άλλα υβριδικά ή φυσικού αερίου λεωφορεία που αναμένονται από όσους προμηθευτές έχουν περάσει τη βάσανο των ενστάσεων και των προσφυγών από ανταγωνιστές, από το καλοκαίρι του 2024 δεν θα μπορούν καν να εκτελωνιστούν, γιατί θα προσκρούουν στις προδιαγραφές ασφαλείας των νέων ευρωπαϊκών κανονισμών.

Αλλά, το κυριότερο, δεν έχει εξασφαλιστεί το σύνολο της χρηματοδότησης για τα νέα λεωφορεία, ύψους 360 εκατ. ευρώ. Δεν μας εκπλήσσει, βεβαίως. Στη μοναδική χώρα της Ευρώπης (όχι μόνο της Ε.Ε.) που έχει μείνει χωρίς σιδηρόδρομο από τον περασμένο Μάρτιο, και μετά τις πλημμύρες της Θεσσαλίας έχει μείνει και χωρίς σιδηροδρομικό δίκτυο για άγνωστο χρόνο, γιατί θα ίσχυε κάτι καλύτερο για τις αστικές συγκοινωνίες και τα λεωφορεία; Το συγκοινωνιακό δόγμα της κυβέρνησης της Ν.Δ. είναι σταθερό: «Πάμε, κι όπου βγει»!


Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο Yutong του ΟΑΣΘ






«Amber alert» για τα καινούργια αστικά λεωφορεία

● Η προθεσμία υπογραφής της σύμβασης για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία έχει παρέλθει άπρακτη από τις 20 Σεπτεμβρίου και βάσει των όρων του διαγωνισμού... δεν υπάρχει πλέον ανάδοχος 

● Από το 2024 δεν επιτρέπεται να ταξινομηθούν στην Ε.Ε. λεωφορεία με παλιές προδιαγραφές ασφαλείας και μόνο με ειδική διαδικασία δίνεται μικρή παράταση 6 μηνών.


Προ των πυλών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών φαίνεται ότι είναι η επίσημη κατάρρευση του διαγωνισμού για 650+120 καινούργια αστικά λεωφορεία που είχε προκηρύξει το 2021 ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ακυρώνοντας προηγουμένως αντίστοιχη προσπάθεια του Χρήστου Σπίρτζη από την άνοιξη του 2019.


Το mantra που επαναλαμβάνουν με προσήλωση σε κάθε ομιλία ή συνέντευξη τόσο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, όσο και η αρμόδια υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, είναι ότι «δρομολογούμε την προμήθεια των πρώτων 250 νέων “πράσινων” λεωφορείων στις αρχές του 2024, ενώ ξεκινούμε τους επόμενους μήνες και τις διαδικασίες για τη δεύτερη φάση του διαγωνισμού προμήθειας επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, κυρίως ηλεκτρικών, αργής και ταχείας φόρτισης».

Η λέξη «δρομολογούμε» είναι κομβική, καθώς μέχρι χθες Κυριακή 1η Οκτωβρίου δεν είχε ανέβει στο ΚΗΜΔΗΣ η υπογεγραμμένη σύμβαση με τον κατασκευαστή Yutong Bus co. ltd., ο οποίος συνεργάζεται με την Damco Energy του ομίλου Κοπελούζου, για τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία αυτονομίας τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων και 7 ταχυφορτιστές, συνολικού προϋπολογισμού 155 εκατ. ευρώ, με ΑΔΑΜ 21PROC009332531, παρότι ανακοινώνεται από τις αρχές Σεπτεμβρίου ως συμβασιοποιημένη (άρα έχει ειδοποιηθεί ο ανάδοχος) και θεωρητικά τρέχουν οι συμβατικές προθεσμίες της υπογραφής -με ό,τι αυτό συνεπάγεται- και φυσικά οι προθεσμίες παράδοσης.

sakisgeorgiadis