Το Re-launching Athens, το επιχειρησιακό.... προγραμμα που είχε καταρτιστεί επί Δημαρχίας Γ.Καμίνη το 2013 προέβλεπε τη μεταμόρφωση της πρωτεύουσας με ορίζοντα το μακρινό τότε....2020. Στο κέντρο του σχεδίου αυτού βρισκόταν η δημιουργία ενός μητροπολιτικού κέντρου μεταφορών στον Ελαιώνα που θα συγκέντρωνε τις διάσπαρτες ιδιωτικές μεταφορικές εταιρείες της περιοχής. Όπως και τη δημιουργία Κεντρικού Σταθμού Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΑΥΛΕ) και τη μεταφορά των ΚΤΕΛ από τους σταθμούς Κηφισού και Λιοσίων. Στο επίκεντρο του σχεδίου βρισκόταν και το project της Διπλής Ανάπλασης.
Λίγα όμως, από εκείνα τα μεγαλόπνοα έργα προχώρησαν. Η απουσία ιδιωτικής πρωτοβουλίας, σειρά γραφειοκρατικών εμποδίων και βέβαια η μακράς διάρκειας κρίση στα ακίνητα, «πάγωσαν» κάθε σχέδιο αξιοποίησης. Πλέον όμως, η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι παρούσα και...ικανή να προκαλέσει την ολική μεταμόρφωση όλης της περιοχής. Ο λόγος για το σχέδιο αξιοποίησης της εκτασης των 50 στρεμμάτων που βρίσκονται σήμερα οι πρώην εγκαταστάσεις της χαρτοβιομηχανίας Softex. Μία από τις κορυφαίες εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων πρόκειται το προσεχές διάστημα να κατεδαφίσει τα κτίρια της πρώην βιομηχανίας με στόχο την υλοποίηση μίας πολυσύνθετης ανάπτυξης με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά. Άλλωστε, η γειτνίαση του ακινήτου με το Γεωπονικό πανεπιστήμιο και η πολύ κοντινή απόσταση από το Θησείο και το Μοναστηράκι εκτοξεύουν τις προοπτικές αξιοποίησης του οικοπέδου.
Ταυτόχρονα, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το project της Softex πρόκειται να αναβαθμίσει ολόκληρη την περιοχή. Υπολογίζεται, δε, ότι η έναρξη υλοποίησής του θα προηγηθεί των εργασιών της Διπλής Ανάπλασης Λεωφ. Αλεξάνδρας - Βοτανικού, όπως και των άλλων μεγάλων project αξιοποίησης.
Πώς όμως, διαμορφώνεται το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα των μεγάλων παρεμβάσεων στην υποβαθμισμενη περιοχή του Ελαιώνα; Εκτιμάται ότι οι εργασίες στο οικόπεδο της χαρτοβιομηχανίας θα ξεκινήσουν το 2022 και θα ξεδιπλωθούν τα επόμενα χρόνια.
Όσον αφορά το νέο Κεντρικό Σταθμό Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων αναμένεται να υλοποιηθεί είτε ως ΣΔΙΤ είτε ως σύμβαση παραχώρησης, με την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού να τοποθετείται το προσεχές διάστημα. Πρόκειται για έργο της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, με τα σχέδια να προβλέπουν τη σύνδεση του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ με το σταθμό μετρό της γραμμής 3 «Ελαιώνας». Θα δημιουργηθούν ακόμη εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης και αναψυχής, ενώ ο σταθμός θα παραπέμπει, περισσότερο, σε μοντέρνο αεροδρόμιο. Το πλεονέκτημα του έργου είναι ότι είναι εύκολα χρηματοδοτήσιμο καθώς, μεταξύ άλλων, η γειτνίαση με το μετρό αποτελεί εχέγγυο για την προσέλκυση ενός μεγάλου αριθμού επισκεπτών.
Τι μέλλει γενέσθαι με τη «Διπλή Ανάπλαση», δηλαδή τη δημιουργία δυο υπερτοπικών – μητροπολιτικών πόλων αναψυχής, αθλητισμού, πολιτιστικών και άλλων συμπληρωματικών λειτουργιών στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας και τον Βοτανικό ; Το έργο του οποίου η έναρξη κατασκευής τοποθετείται μέσα στους προσεχείς μήνες, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, δηλαδή μέσα στο 2024, εάν οι εργασίες ξεκινήσουν τέλη της φετινής χρονιάς-αρχές της επόμενης. Η Διπλή Ανάπλαση έχει προϋπολογισμό 163,5 εκατ. ευρώ και τα πρώτα έργα αφορούν τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού και του γηπέδου ποδοσφαίρου.
Ταυτόχρονα, θα απελευθερωθεί και θα επιστραφεί στο δήμο Αθηναίων το γήπεδο του Παναθηναϊκού στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Το γήπεδο εκεί θα γκρεμισθεί θα δημιουργηθεί πάρκινγκ και μια ήπια ανάπτυξη που θα περιλάβει τη δημιουργία μουσείου του Παναθηναϊκού και χώρους αναψυχής. Η Διπλή Ανάπλαση εκτιμάται ότι θα έχει συνολικό προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, εάν ληφθούν υπόψη και τα έργα για την κατασκευή του πάρκου.
Οι αναπλάσεις αυτές θα έχουν θετική επίδραση στις αξίες των ακινήτων που ξεκινούν σήμερα, ανά περιπτώσεις, ακόμη και από τα 1.000 ευρώ ανά τ.μ. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι αξίες θα μπορούσαν να αυξηθούν σε ποσοστό 20-25% λόγω των μελλοντικών παρεμβάσεων, της αξιοποίησης των πρώην εγκαταστάσεων της Softex, του νέου σταθμού των ΚΤΕΛ και της Διπλής Ανάπλασης.
Πηγη: https://www.liberal.gr/oikonomia/i-kardia-ton-yperaxion-htypa-ston-botaniko