Η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης είναι ο στόχος του 2023 για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Και με τα έργα και τις ενέργειες που σχεδιάζονται το στοίχημα αυτό αν γίνει πραγματικότητα θα αλλάξει την εικόνα της πόλης.
Της Λεμονιάς Βασβάνη
«Αυτή την στιγμή κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη καθημερινά 430 λεωφορεία για αστικές συγκοινωνίες. Υπάρχει ένα θέμα έλλειψης οδηγών στο ΟΑΣΘ που πιστεύουμε ότι θα λυθεί γρήγορα ώστε να έχουμε σταδιακά 40 περισσότερους εργαζόμενους στο τιμόνι και 40 οχήματα που θα βγουν στους δρόμους για τις νέες γραμμές που θα εξυπηρετεί το ΚΤΕΛ: το 1, το 45, το 64, το 57, το 58, το 59, το 70 και το 71. Οπότε υπολογίζουμε ότι στο τέλος Φεβρουαρίου η Θεσσαλονίκη θα γύρω στα 500 λεωφορεία στους δρόμους, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στο παρελθόν», σημείωσε στο TyposThes ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας.
Αναδιάρθρωση αστικών συγκοινωνιών ως το τέλος του ’23
Ο ίδιος πρόσθεσε: «ότι μελετάται η αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Αυτό υπολογίζεται ότι θα γίνει στα τέλη του τρέχοντος έτους. Καταφέραμε να βελτιώσουμε κατά 30% την παροχή συγκοινωνιακών έργων σε σχέση με το 2021. Εξυπηρετούμε 39 συγκοινωνιακές γραμμές αστικών λεωφορείων με βελτιωμένα δρομολόγια και φτάσαμε τα 18,5 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα το χρόνο σε τιμή εισιτηρίου που παραμένει οικονομική, στα 0,90 λεπτά. Καταφέραμε να επαναφέρουμε το επιβατικό κοινό και να έχουμε καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών. Όμως ο πήχης ανεβαίνει με την αναδιάρθρωση που θα γίνει. Θα δημιουργηθούν τρεις συγκοινωνιακοί κόμβοι σε σταθμούς του μετρό: στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, στη Νέα Ελβετία και στη Μίκρα. Ο τελευταίος θα είναι έτοιμος το 2024. Αυτός της Νέας Ελβετίας που θα γίνει νωρίτερα, θα παρέχει συνδέσεις της γραμμής του μετρό με περισσότερες από δέκα γραμμές αστικών συγκοινωνιών που τώρα τερματίζουν αλλού πχ 10 Χαριλάου και 31 Βούλγαρη.
Στα σημεία αυτά θα υπάρχουν και χώροι για την φόρτιση ηλεκτρικών λεωφορείων. Τα συγκεκριμένα οχήματα υπολογίζουμε ότι θα είναι περισσότερα από 100 και θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης μέσα στο καλοκαίρι. Παράλληλα στον κόμβο θα υπάρχει χώρος για ταξί και για ΙΧ».
Κάθετες συνδέσεις αστικών συγκοινωνιών
Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα στο επόμενο διάστημα θα δρομολογηθούν και οι κάθετες συνδέσεις αστικών συγκοινωνιών. Μέχρι σήμερα είναι γνωστό πως οι περισσότερες περιοχές συνδέονται οριζόντια από τα ανατολικά προς τα δυτικά, από τα ανατολικά προς το κέντρο ή από τα δυτικά προς το κέντρο. Με τις κάθετες συνδέσεις θα μπορεί κάποιος να μεταβεί σε περιοχές όπου τώρα δεν υπάρχει σύνδεση όπως πχ από την Τούμπα στην Καλαμαριά.
«Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες, να είναι πιο σύγχρονες και να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών», δήλωσε στο TyposThes ο κ. Τόσκας. Ο ίδιος πρόσθεσε πως «ήδη μέσα από τις μελέτες που έγιναν με τους “μυστικούς επιβάτες” καταγράφονται οι ανάγκες που υπάρχουν, αλλά και τα προβληματικά σημεία. Θέλουμε να δούμε με τη ματιά του επιβάτη των αστικών συγκοινωνιών μέσα από την καθημερινή χρήση των λεωφορείων».
Στόχος να εξυπηρετούνται 500.000 επιβάτες καθημερινά
Με τις αλλαγές που θα γίνουν και τις βελτιώσεις που θα προχωρήσουν στόχος είναι «να μπορούν να εξυπηρετούνται καθημερινά 500.000 επιβάτες μέσα στην επόμενη διετία», ανέφερε ο κ. Τόσκας.
Μέσα στις αλλαγές που θα γίνουν είναι και το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο είτε για τις αστικές συγκοινωνίες ή για το μετρό ή συνδυαστικά, και μάλιστα με μέριμνα να διατηρηθεί στο ίδιο ποσό με το τωρινό εισιτήριο. Η τελική τιμή ωστόσο αναμένεται να οριστικοποιηθεί μετά από επαφές που θα γίνουν με την Αττικό Μετρό και με το αρμόδιο υπουργείο.
typosthes.gr