Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Απορρίφθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για το leasing 300 λεωφορείων των Ο.Σ.Υ. !

Μετά την τεράστια καθυστέρηση, ήρθε και η απόρριψη ...
ΣΟΚ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκαλεί η είδηση για την απόρριψη από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης για την προμήθεια 300 λεωφορείων για την Αθήνα μέσω leasing.
Για την ακρίβεια, το Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάνθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή τριών συμβάσεων, του φορέα με τους τρεις αναδόχους.

Οι λόγοι της απόρριψης από το ΣΤ΄Κλιμάκιο:


Το Ε.Σ. έκρινε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η υπογραφή των συμβάσεων, με τους τρεις αναδόχους (MED BUS -Παπαδάκη, SARAKAKIS VOLVO, ΕΘΝΙΚΗ LEASING), για τους εξής λόγους:

1. Ένας ανάδοχος κατέθεσε διαφορετικά μισθώματα για 12μετρα λεωφορεία, ανάλογα με το έτος κατασκευής τους, ενώ ο διαγωνισμός προέβλεπε ενιαία τιμή για όλα τα 12μετρα. Σοβαρό λάθος του αναδόχου.

2. Ένας ανάδοχος κατέθεσε προσφορά για λεωφορεία που περιλαμβάνουν μη ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, ενώ ο διαγωνισμός προβλέπει ανοιγοκλειόμενα παράθυρα και το Ε.Σ. ερμηνεύει ότι ΟΛΑ τα παράθυρα πρέπει να ανοιγοκλείνουν (κάτι που δεν έγραφαν τα προσπέκτους, αλλά οι ανάδοχοι θα τα κάνουν να ανοίγουν) !

3. Η 3η εταιρεία κατέθεσε προσφορά για λεωφορεία, που το δάπεδό τους απέχει από το έδαφος 37 εκατοστά, ενώ ο διαγωνισμός ζητούσε χαμηλοδάπεδα λεωφορεία έως 35 εκατοστά. Βέβαια, το σκαλί στα συγκεκριμένα (Citaro) είναι στα 32 εκ. !



Το Ε.Σ. κατέληξε ότι θα έπρεπε να απορριφθούν οι προσφορές, επειδή δεν πληρούν τα κριτήρια του διαγωνισμού και κακώς συντάχθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και κακώς κατέληξε σε αναδόχους.

Τέλος το Ε.Σ. ζητά να απαλειφθεί ο όρος των συμβάσεων, που προβλέπει ότι ο ανάδοχος μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση αν ο ΟΑΣΑ καθυστερήσει την πληρωμή για περισσότερους από 3 μήνες !!!



Οι ανάδοχοι θα προσφύγουν κατά της απόφασης

Η απόφαση του ΣΤ' Κλιμακίου, προφανώς θα τύχει ένστασης από τους αναδόχους, που επένδυσαν μεγάλα χρηματικά ποσά, σύμφωνα με τη νομοθεσία, που ορίζει:

Προσφυγή ανάκλησης της πράξης του Κλιμακίου Προσυμβατικού Ελέγχου ή του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή της ελεγχόμενης σύμβασης, υποβάλλεται στη γραμματεία του αρμόδιου Τμήματος σε περίπτωση πλάνης περί τα πράγματα ή τον νόμο, από όποιον έχει έννομο συμφέρον προς τούτο ή από τον Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου χάριν του δημόσιου συμφέροντος, μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από την κοινοποίηση της πράξης του Κλιμακίου ή του Επιτρόπου στον αρμόδιο φορέα και τον Γενικό Επίτροπο της Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


Αντίδραση από την Ο.Σ.Υ. Α.Ε.

Σε… παρεξήγηση αποδίδει η ΟΣΥ την μη έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο των συμβάσεων για την προμήθεια 300 λεωφορείων με leasing, μετά από ανοικτό διαγωνισμό που διενεργήθηκε τον προηγούμενο μήνα στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδιασμού για την αύξηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα.

Σχολιάζοντας την με αριθμό 50/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον διαγωνισμό η ΟΣΥ ΑΕ αναφέρει ότι οι λόγοι της μη έγκρισης οφείλονται σε εσφαλμένη πληροφόρηση και για αυτό αποφάσισε την άμεση υποβολή αίτηση ανάκλησης για την άρση της παρερμηνείας.


Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ΟΣΥ στο ΣΤ΄ Κλιμάκιο δημιουργήθηκε "η εσφαλμένη εντύπωση ότι τα προσφερόμενα λεωφορεία, σε περίπτωση ολοκλήρωσης του διαγωνισμου και παραλαβής τους από την Ο.ΣΥ. Α.Ε., δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα”.

Η παρανόηση αυτή οφείλεται στο ότι υποβλήθηκαν πέραν των δεσμευτικών εγγράφων του διαγωνισμού και επιπλέον έγγραφα (προσπέκτους) παρουσίασης των αρχικών μοντέλων των λεωφορείων, στα οποία τα παράθυρα εμφανίζονταν εν ως μη ανοιγοκλειόμενα. "Όμως, η πραγματικότητα είναι ότι η παρουσίαση ενός οχήματος σε μια διαφημιστική μπροσούρα δεν εμφανίζει το όχημα που θα παραδοθεί αλλά αυτό που είναι κατά τον αρχικό χρόνο παραγωγής”, αναφέρει η εταιρεία.

Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση, οι διαγωνιζόμενες εταιρείες, δεσμεύονται να παραδώσουν τα οχήματα προς χρήση με ανοιγοκλειομενα παράθυρα επιφέροντας την σχετική μεταβολή.

"Το ότι όλα τα λεωφορεία θα έχουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, αλλιώς η Ο.ΣΥ. Α.Ε. δεν θα τα παραλάβει, αναφέρεται σαφώς τόσο στη διακήρυξη του διαγωνισμού όσο και στο σχέδιο σύμβασης το οποίο έχουν λάβει και αποδεχτεί στην προσφορά τους οι διαγωνιζόμενες εταιρείες, καθώς επίσης και στις δηλώσεις συμμόρφωσης που έχουν καταθέσει στο φάκελό τους και οι τρεις εταιρείες”, αναφέρει ακόμη η εταιρεία.


Και πώς θα βρεθούν τελικά, λεωφορεία;

Με τους όρους που ζητά το Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι απολύτως αδύνατο να βρεθούν λεωφορεία και απολύτως αδύνατο να συμμετάσχει επιχειρηματίας, ο οποίος - όπως ζητά το Ε.Σ.- θα μένει απλήρωτος για μήνες και δεν θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση !

Απίστευτα πράγματα, που μόνο πρόβλημα στις συγκοινωνίες θα δημιουργήσουν. Εκτός αν ξεχυθούν στην Ευρώπη, τα μέλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου και βρουν λεωφορεία με παράθυρα που ανοιγοκλείνουν ....όλα !



ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΣΥ ΑΠΟΦΑΣΗ sakisgeorgiadis.blogspot.com by sakisgeorgiadis on Scribd

sakisgeorgiadis