Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μόνο, θα ταξινομούνται τα αστικά των ΚΤΕΛ που εκτελούν έργο του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ

Με την εγκύκλιο 57494/2880/30-9-20, το ΥΠΟΜΕ διευκρινίζει ότι τα αστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που συνάπτουν συμβάσεις με τον ΟΑΣΘ και τον ΟΑΣΑ (ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ στη Θεσσαλονίκη και ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΕΥΒΟΙΑΣ, ΚΟΡΙΝΘΟΥ και ΘΗΒΑΣ στην Αθήνα) , θα ταξινομούνται στις ....διευθύνσεις μεταφορών της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας αντίστοιχα κι όχι των νομών τους. Επιπλέον, δίδεται η δυνατότητα να προσκομίζουν πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου και από ιδιωτικό ΚΤΕΟ κι όχι μόνο από δημόσιο, όπως ισχύει για τα υπόλοιπα Λ.Δ.Χ. 

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ

Ταξινόμηση αστικών λεωφορείων μισθωμένων από το ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. και το ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης Α.Ε. για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και του Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα. 

Με γνώμονα την εξαιρετικά επείγουσα και απρόβλεπτη ανάγκη για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19, την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης και περιορισμού διάδοσής του και για την ενίσχυση του στόλου των αστικών λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών Α.Ε. (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.), με σκοπό την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων, σας πληροφορούμε ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδειες και πινακίδες) των αστικών λεωφορείων που έχουν μισθωθεί από το ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε. με βάση την υπογραφείσα σύμβαση με τον Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε. και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης με τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ευβοίας, Κορίνθου και Θήβας, θα εκδοθούν, ανεξάρτητα από την έδρα εκάστου ΚΤΕΛ, από την Διεύθυνση Μεταφορών Κεντρικού Τομέα της Περιφέρειας Αττικής. 

Παρομοίως, τα στοιχεία κυκλοφορίας των αστικών λεωφορείων που έχουν μισθωθεί από το ΚΤΕΛ Ν. Θεσσαλονίκης με βάση την υπογραφείσα σύμβαση με τον Ο.Σ.Ε.Θ. Α.Ε. και των συμβάσεων υπεκμίσθωσης με τα Υπεραστικά ΚΤΕΛ Σερρών, Χαλκιδικής και Κιλκίς θα εκδοθούν από τη Δ/νση Μεταφορών και Επικοινωνιών Δυτικής Θεσσαλονίκης. 

Για την ταξινόμηση των προαναφερόμενων μεταχειρισμένων λεωφορείων αντί του προβλεπόμενου ελέγχου από Δημόσιο ΚΤΕΟ που διαθέτει διάδρομο ειδικών ελέγχων, διενεργείται περιοδικός τεχνικός έλεγχος από Δημόσιο ή Ιδιωτικό ΚΤΕΟ, στο οποίο πριν την έναρξή του υποβάλλονται: α) αντίγραφο τεχνικής μελέτης Διπλωματούχου Μηχανολόγου Μηχανικού, ή Πτυχιούχου Μηχανικού Τ.Ε. ή άλλων ειδικοτήτων με τα αυτά επαγγελματικά δικαιώματα β) επικυρωμένο αντίγραφο της ξένης άδειας κυκλοφορίας γ) αντίγραφο του πιστοποιητικού ταξινόμησης αυτού. Στην τεχνική μελέτη θα πρέπει να αναγράφονται κατ’ ελάχιστο τα παρακάτω στοιχεία: 1) Διαστάσεις αμάξης, αποστάσεις αξόνων, μήκος προβόλου 2) Θύρες επιβατών, θύρα ανάγκης, θύρα διαφυγής, παράθυρα ανάγκης 3) Αριθμός μεταφερόμενων καθημένων επιβατών 4) Μικτό βάρος 5) Χρώμα 6) Φέρει ABS Το ΚΤΕΟ πιστοποιεί τα παραπάνω στοιχεία από την τεχνική μελέτη και αυτά αναγράφονται στο χώρο των παρατηρήσεων του εκδιδόμενου Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ). 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Ι. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ

sakisgeorgiadis