Στο πλαίσιο ενημέρωσης – συζήτησης με τους Δημάρχους ο κ. Σκόδρας παρουσίασε μια ολοκληρωμένη τεχνοκρατική εισήγηση, εστιάζοντας στις προσπάθειες εκσυγχρονισμού του φορέα αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, στη συνεργασία με τα ΚΤΕΛ με τα 125 νέα λεωφορεία που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό της περιαστικής ζώνης του νομού, αλλά και στα επόμενα βήματα που θα γίνουν, όπως και στα νέα προϊόντα που σχεδιάζονται.
Στο πλαίσιο αυτό, ανακοίνωσε την άμεση λειτουργία Κέντρου Διοίκησης και Διαχείρισης της κυκλοφορίας, που θα χρηματοδοτηθεί από ίδιους πόρους του ΟΑΣΘ, την επέκταση των έξυπνων στάσεων και την καθιέρωση ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Χαρακτήρισε μεγάλη τομή για την αστική συγκοινωνία τη μίσθωση 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων, λέγοντας ότι «ήταν η πλέον ενδεδειγμένη λύση για να ενισχυθεί άμεσα ο στόλος του Οργανισμού».
Παραδέχθηκε ότι δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, αλλά είπε ότι ο ΟΑΣΘ δεν καθυστερεί πιά και πως έχει βελτιωθεί σημαντικά η συνέπεια των λεωφορείων.
Καϊτεζίδης: Δεν είναι ιδανική η συγκοινωνία, αλλά γίνεται σοβαρή δουλειά
Για ορατά βήματα βελτίωσης στην καθημερινή εξυπηρέτηση των πολιτών με την αστική συγκοινωνία, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, δήμαρχος Πυλαίας –Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, τονίζοντας στην τοποθέτηση του ότι «ο ΟΑΣΘ ασφαλώς και δεν είναι ιδανική συγκοινωνία για τη Θεσσαλονίκη, θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι γίνεται σοβαρή δουλειά».
Ωστόσο είπε πως ο ΟΑΣΘ και γενικότερα το θέμα των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι καυτό πρόβλημα για την περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης, ιδιαίτερα για το Πολεοδομικό Συγκρότημα (ΠΣΘ).
«Δυστυχώς φτάσαμε τα τελευταία χρόνια η πόλη μας να μην έχει μέσα μαζικής μεταφοράς. Η εικόνα ήταν ένα μετρό να παραπέμπεται στις καλένδες, και να καρκινοβατεί σαν έργο, και έναν Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών που έδειχνε αδυναμία να εκπληρώσει τις βασικές του υποχρεώσεις », ανέφερε ο πρόεδρος της ΠΕΔΚΜ, προσθέτοντας πως ήταν τραγικές οι αναφορές των πολιτών για την κατάσταση που επικρατούσε στα λεωφορεία, περιγράφοντας συνθήκες τριτοκοσμικές.
Ο κ. Καϊτεζίδης εξήρε την πρωτοβουλία του Δήμου Θεσσαλονίκης και προσωπικά του Δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο οποίος, όπως είπε, με μια υπερβατική απόφαση, κατάφερε να προικίσει τον ΟΑΣΘ με 49 λεωφορεία, γεγονός πρωτόγνωρο για την αυτοδιοίκηση. «Μια απόφαση πολύ σημαντική που συνέβαλε σημαντικά στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών της πόλης» σχολίασε χαρακτηριστικά.
Εκτίμησε πάντως ότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε σταυροδρόμι, καθώς όπως είπε, μπαίνουν νέα δεδομένα στις συγκοινωνίες της πόλης με το μετρό και τον προγραμματισμένο ανασχεδιασμό των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Στο πλαίσιο αυτό, σε επόμενη συνεδρίαση της η ΠΕΔΚΜ, όπως γνωστοποίησε ο πρόεδρος, θα κληθεί και η διοίκηση του ΟΣΕΘ για να παρουσιάσει το σχεδιασμό, τη στρατηγική και τις προοπτικές της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, ενώ θα ανοίξει και το μείζον θέμα του μετρό, καθώς επίσης και τα ζητήματα ασφάλειας στην πόλη.
Σκόδρας: Έρχονται mini van και mini bus για ΑμεΑ
Κατά την παρουσίαση του ο πρόεδρος και διευθύνον σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας αναφέρθηκε και στα επόμενα βήματα του Οργανισμού για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού και των ευπαθών ομάδων όπως τα ΑμεΑ.
«Ενεργοποιούμε» είπε, «τη μίσθωση 80 ακόμη λεωφορείων για να καλύψουμε τις ανάγκες που θα προκύψουν σε καθημερινή βάση, λόγω απόσυρσης των παλιών. Ταυτόχρονα, προχωράμε στη μίσθωση νέων mini bus των 30 θέσεων που θα εξυπηρετούν περιοχές με στενούς δρόμους, αλλά και mini van για ΑμεΑ. Στόχος μας είναι να διπλασιάσουμε τον αριθμό των οχημάτων για ΑΜεα από 3 σε 6 και να διπλασιάσουμε και τον αριθμό των στάσεων που ενεργοποιούνται με τηλεχειριστήριο για ανθρώπους με προβλήματα όρασης, από 20 σε 40».
Σημείωσε, παράλληλα, ότι στο πλαίσιο του σχεδίου ανάταξης για τη διασφάλιση εξοπλισμού στον ΟΑΣΘ προχωρά η προμήθεια 1.000 – 1.200 λεωφορείων, τόσο για την Αθήνα, όσο και για την Θεσσαλονίκη. Ο διαγωνισμός θα σπάσει σε δύο κομμάτια και το ένα εξ΄ αυτών θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και το άλλο από την ΕτΕπ.
Ο κ. Σκόδρας τόνισε, ακόμη, ότι το σχέδιο αυτό δίνει τη δυνατότητα να αναταχθεί ο ΟΑΣΘ και να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό επενδυτικού σχεδίου για την εξυγίανση του, με σαφείς στόχους και χρονοδιαγράμματα που θα τα τηρεί. “Θέλουμε να αποδείξουμε ότι ο ΟΑΣΘ μπορεί και θέλει να προσφέρει μια αστική συγκοινωνία που να αξίζει στη Θεσσαλονίκη” σχολίασε ο πρόεδρος κ. Σκόδρας.
Ζέρβας: Δεν είναι ίδια η εικόνα στην πόλη με τα λεωφορεία
Την αγωνία του για την επόμενη μέρα στην πόλη και ποιος θα είναι ο νέος φορέας που θα διαχειριστεί τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, εξέφρασε μιλώντας στη συνεδρίαση της ΠΕΔΚΜ ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας.
«Θεωρώ πως μόνο όταν θα μπορεί κανείς να μετακινηθεί εύκολα από το αεροδρόμιο ως τη Σίνδο θα αναπτυχθεί η Θεσσαλονίκη και θα αντιμετωπιστεί ως μια ενιαία Μητροπολιτική Ενότητα» τόνισε, προσθέτοντας ότι σε αυτό το πλάνο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και το μετρό που θα έρθει στην πόλη.
«Εκτιμώ ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα συνολικό πλάνο για τις συγκοινωνίες του αύριο στην πόλη, γιατί, δεν θα υπάρξει καμία λύση και προοπτική, στις επενδύσεις, τον τουρισμό κ.α αν δεν έχουμε καλή συγκοινωνία».
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε ικανοποιημένος για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με τα νέα λεωφορεία, για τα οποία, όπως είπε, συνέβαλε προσωπικά. ώστε να βελτιωθεί η εικόνα της αστικής συγκοινωνίας. «Δεν είναι πια η ίδια εικόνα στη Θεσσαλονίκη το 2021 σε σχέση με εκείνη του 2019 και αυτό πρέπει να το παραδεχθούμε» σχολίασε χαρακτηριστικά.