Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της κοινωνικής αποστασιοποίησης στα μέσα μεταφοράς

Η Alstom κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του Mastria, μιας πολυτροπικής λύσης εποπτείας και ενορχήστρωσης κινητικότητας, που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να....
παρέχει στους χειριστές και στις αρχές μεταφορών βελτιωμένα εργαλεία διαχείρισης ροής επιβατών.

Η λύση που αναπτύχθηκε για τη διαχείριση των ροών επιβατών στα τρένα και στους σταθμούς, θα πρέπει να επιτρέπει στους χειριστές να προσαρμόζουν, εύκολα και σε πραγματικό χρόνο, την προσφορά τους στις διάφορες απαιτήσεις κοινωνικής απόστασης και δημόσιας συγκέντρωσης που έχουν προκύψει λόγω της πανδημίας Covid-19.

Το Mastria χρησιμοποιεί μεγάλα δεδομένα (big data) και μηχανική εκμάθηση (machine learning) για να δώσει στους χειριστές καλύτερη ορατότητα σχετικά με τη διανομή και τη ροή των επιβατών σε σταθμούς, καθώς και βελτιωμένες δυνατότητες πρόβλεψης. 

Η αντιστοίχιση της προσφοράς αμαξοστοιχιών με τη ζήτηση βελτιστοποιεί τις συνθήκες λειτουργίας και είναι σύμφωνα με την Alstom ιδιαίτερα χρήσιμη για τη διαχείριση κυμαινόμενων αιχμών ζήτησης, όπως κατά τη διάρκεια ωρών αιχμής ή ειδικών εκδηλώσεων ή ειδικών περιορισμών κινητικότητας, όπως στην περίπτωση του Covid-19.


Το Mastria Multimodal Traffic Orchestrator βασίζεται σε τέσσερις βασικές τυπικές λειτουργίες:


  • πολυτροπική επίβλεψη (multimodal supervision)
  • διαχείριση κυκλοφορίας (traffic management)
  • συντονισμό λειτουργιών (coordination of operations)
  • προγνωστική ανάλυση (predictive analysis)

Αυτές οι λειτουργίες είναι εξαιρετικά διαμορφώσιμες και μπορούν να συνδυαστούν σύμφωνα με τις ανάγκες των χειριστών και το περιβάλλον του παγκόσμιου δικτύου κινητικότητας.


Η νέα εφαρμογή του Mastria συγκεντρώνει πληροφορίες σχετικά με τη ζήτηση των επιβατών από αισθητήρες βάρους αμαξοστοιχίας, μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, σηματοδότηση κυκλοφορίας, συστήματα διαχείρισης, κάμερες παρακολούθησης και δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, προκειμένου να προσφέρει μια εικόνα σε πραγματικό χρόνο των ροών των επιβατών. 

Η Mastria μπορεί να προτείνει αύξηση της συχνότητας των τρένων, ανακατανομή της ροής ατόμων σε συγκεκριμένους σταθμούς, αναπροσαρμογές σε άλλα συστήματα μεταφοράς που επηρεάζουν το μετρό, περιορισμό της εισόδου σε σταθμούς ή ακόμη και διαχείριση της διανομής επιβατών στην πλατφόρμα για να τους ευθυγραμμίσει με αυτοκίνητα με περισσότερο χώρο σε δεδομένο τρένο. Οι ισχυροί αλγόριθμοι πρόβλεψης της Mastria προβλέπουν αυτές τις καταστάσεις, επιτρέποντας τον σωστό σχεδιασμό ολόκληρου του συστήματος.

Η Alstom εφάρμοσε το Mastria στο μετρό του Παναμά, στα τέλη του περασμένου έτους, με στόχο να αναλύσει τις ροές των ταξιδιωτών και να προσφέρει έναν τρόπο αποφυγής του κορεσμού, που εμφανίστηκε σε απρόβλεπτες ώρες και μόνο σε ορισμένους σταθμούς. 

Η Alstom δηλώνει ότι σε μόνο τρεις μήνες ο τοπικός κορεσμός θα μπορούσε να προβλεφθεί έως και 30 λεπτά προτού να παρατηρηθεί ορατά, επιτρέποντας έτσι διορθωτική δράση, που μείωσε τους χρόνους αναμονής στους σταθμούς κατά 12%. 

Επί του παρόντος, ως απάντηση στην κατάσταση Covid-19, η ίδια τεχνολογία χρησιμοποιείται για την προσαρμογή των επιχειρησιακών δράσεων που διατηρούν το φορτίο του τρένου στο 40% της μέγιστης χωρητικότητάς του, όπως συνέστησαν οι υγειονομικές αρχές της χώρας.

Η Alstom αναπτύσσει και εμπορεύεται ολοκληρωμένα συστήματα μεταφορών που παρέχουν τα βιώσιμα θεμέλια για ένα μέλλον πολυτροπικών μεταφορών. Η Alstom προσφέρει μια πλήρη γκάμα εξοπλισμού και υπηρεσιών, από τρένα υψηλής ταχύτητας, μετρό, τραμ και ηλεκτρονικά λεωφορεία έως ολοκληρωμένα συστήματα, προσαρμοσμένες υπηρεσίες, υποδομές, σηματοδότηση και λύσεις ψηφιακής κινητικότητας. Η Alstom κατέγραψε πωλήσεις 8,1 δισεκατομμυρίων ευρώ και έλαβε παραγγελίες 12,1 δισεκατομμυρίων ευρώ κατά τη χρήση 2018/19.

Με έδρα τη Γαλλία, η Alstom είναι παρούσα σε περισσότερες από 60 χώρες και απασχολεί 36.300 άτομα.



Σάκης Γεωργιάδης, 6/7/2020

sakisgeorgiadis