Πέμπτη 23 Ιουλίου 2020

Κατακυρώθηκε στην LVB Λειψίας ο διαγωνισμός για τα 50 μεταχειρισμένα λεωφορεία

Ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 23/7/2020, η fast track -με διαπραγμάτευση- διαδικασία του Δήμου Θεσσαλονίκης, για την προμήθεια 50 αστικών λεωφορείων (δείτε την προκήρυξη εδώ), με 2 υποψήφιους : την επί πολλά έτη προμηθεύτρια του ΟΑΣΘ  "Ε.Α. Τσομπανούδης και σια Ε.Ε." και τη Leipziger VerkehrsBetriebe GmbH.
Ο Έλληνας....
προμηθευτής κατέθεσε προσφορά για 50 λεωφορεία, η οποία ήταν εκτός του ενδεικτικού προϋπολογισμού και συγκεκριμένα 35.000 ευρώ ανά λεωφορείο, αν και η πρόσκληση είχε ενδεικτική τιμή 11.515 ευρώ (οπότε αυτονόητη είναι η σκέψη ότι η συμμετοχή του είχε χαρακτήρα μάλλον πρόφασης ανταγωνισμού).

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Solaris Lvb by filesandimages on Scribd

Δεκτή έγινε η προσφορά της LVB -όπως άλλωστε αναμενόταν- με 51 δωδεκάμετρα οχήματα Solaris Urbino 12 3ης γενιάς, τα οποία είναι κατασκευασμένα στην Πολωνία τα έτη 2007, 2008, 2009, σύμφωνα με το πρακτικό της ανάθεσης, έναντι 11.000 το ένα.


Έχουν 6 ανακλινόμενα και όχι ανοιγόμενα παράθυρα, όπως όλα σχεδόν τα αστικά λεωφορεία, που κατασκευάστηκαν μετά το 2000, δεν διαθέτουν κλιματισμό, παρά μόνο για τον οδηγό και έχουν ανεμιστήρες οροφής, ενώ όλα σχεδόν είναι δίθυρα. Λόγω της ύπαρξης κλιματισμού μόνο για τον οδηγό, η θέση του διαχωρίζεται από την καμπίνα των επιβατών, με γυάλινο παραβάν.




Σύμφωνα με το πρακτικό η LVB, προσφέρει τα εξής λεωφορεία:
  • 29 οχήματα με έτος κατασκευής πλαισίου το 2007 και κινητήρα EuroV
  • 10 οχήματα με έτος κατασκευής πλαισίου το 2008 και κινητήρα EuroV
  • 12 οχήματα με έτος κατασκευής πλαισίου το 2009 και κινητήρα EuroV


Tα πρώτα 20 οχήματα III παραδόθηκαν στις 31/1/2007 στη Λειψία, σε αντικατάσταση των Solaris Urbino II, ενώ όλα διαθέτουν φίλτρο EEV, που μειώνει κατά 40% τις εκπομπές ρύπων. Διαθέτουν πολύ ευανάγνωστη οθόνη LED και στη Λειψία κυκλοφορούν σήμερα με χωρητικότητα 34 καθήμενων επιβατών και 68 ορθίων.

Ο κινητήρας DAF 183 KW στα πρώτα 20 Solaris, που παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 2007 και DAF 188 KW στα υπόλοιπα 31, είναι αθόρυβος, ενώ οι αναρτήσεις αρκετά μαλακές, προσφέρουν μια ευχάριστη αίσθηση ταξιδιού.

Το σημαντικότερο μειονέκτημά τους βέβαια, είναι η έλλειψη κλιματισμού, που πιθανώς θα αντιμετωπισθεί από τον ΟΑΣΘ, με προσθήκη κλιματιστικών, εαν το επιτρέπει η ιπποδύναμη του λεωφορείου.

Συνεπώς, τις επόμενες ημέρες, θα ακολουθήσει η υπογραφή δεύτερης, ειδικής προγραμματικής σύμβασης μεταξύ δήμου και ΟΑΣΘ, με την οποία τα 51 λεωφορεία θα παραχωρούνται για χρήση στον ΟΑΣΘ υπό μορφή χρησιδανείου. Το χρησιδάνειο θα έχει διάρκεια, σε πρώτη φάση, έως την 31η Δεκεμβρίου 2022 που, σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, ολοκληρώνεται η εν εξελίξει διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ.




Αναλυτικό κατάλογο των λεωφορείων είχαμε δημοσιεύσει στις 12 Μαϊου, εδώ.

sakisgeorgiadis