Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Πώς θα γίνουν οι ποδηλατόδρομοι στη Λ.Καραμανλή και τη Λ.Νίκης στη Θεσσαλονίκη

Μια παρέμβαση που θα αλλάξει δραματικά την καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης και θα δημιουργήσει αντιδράσεις
Το Τμήμα Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού, του Δήμου Θεσσαλονίκης, προχώρησε σε εκπόνηση µελέτης για....
την δηµιουργία προσωρινών ποδηλατικών διαδροµών µε ταυτόχρονη µείωση του ορίου ταχύτητας σε 30km/h, στις οδούς, που δηµιουργείται λωρίδα ή διάδροµος αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων και σε 20km/h στις οδούς που γίνονται ήπιας κυκλοφορίας και επιτρέπεται η µεικτή κυκλοφορία ποδηλάτων και ΙΧ.

Συγκεκριµένα αποφασίστηκαν τα εξής: 

1. Κατάληψη ολόκληρης της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας της Λεωφ.Κων.Καραµανλή κατά τη φορά κίνησης των οχηµάτων και στις δύο κατευθύνσεις πλάτους 3,50m. µε διαχωρισµό της ως εξής: 
• Επέκταση πεζοδροµίου πλάτους 80εκ. 
• Λωρίδα κίνησης ποδηλάτου µονόδροµης κίνησης πλάτους 1,50µ. 
• Ζώνη προειδοποίησης και πλευρικού χώρου ασφαλείας από την διερχόµενη κυκλοφορία πλάτους 1,20µ. 

2. Μείωση του ορίου ταχύτητας της Λεωφ.Κων.Καραµανλή σε όλο το µήκος της και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας από 50km/h σε 30Km/h. 

3. Μείωση του ορίου ταχύτητας των αξόνων Μ.Μπότσαρη (από την οδό Αν.Θράκης έως την Λεωφ.Μεγ.Αλεξάνδρου), άξονας Βούλγαρη- Μοσχονησίων (από την οδό Αλ.Παπαναστασίου έως την Λεωφ.Βασ.Όλγας), άξονας Κατσιµίδη – Αρχαιολογικού Μουσείου – Παρασκευοπούλου (από Λεωφ.Κων.Καραµνλή έως Λεωφ.Μεγ.Αλεξάνδρου) από 50km/h σε 20Km/h για την µεικτή κυκλοφορία οχηµάτων και ποδηλάτων. 

4. Η κατάληψη πλήρους λωρίδας κυκλοφορίας αυτοκινήτων πλάτους 2,90µ.για την διαµόρφωση αµφίδροµης κίνησης υποδοµής ποδηλάτου στη Λεωφ.Νίκης ως εξής: 
• Tο πλάτος διατοµής του ποδηλατόδροµου αµφίδροµης κίνησης είναι 2,50µ 
• Η διαγραµµισµένη νησίδα διαχωρισµού του από την διερχόµενη κυκλοφορία στην οποία θα υπάρχουν αποτρεπτικά επαναφερόµενα εµπόδια ανά 5,00µ., είναι 40εκ 
• Η κάθε κατεύθυνση κίνησης ποδηλάτων θα έχει πλάτος 1,25µ και οι δύο κατευθύνσεις του ποδηλάτου διαχωρίζονται µεταξύ τους µε µονή διαχωριστική γραµµή. 

5. Η κατάργηση του ποδηλατόδροµου από το πλακόστρωτο της Παλαιάς Παραλίας και η απόδοση του χώρου στους πεζούς. 

6. Η µείωση του ορίου ταχύτητας της Λεωφ.Νίκης από 50km/h σε 30km/h.


Επιπλέον είχαν ήδη αποφασιστεί από προηγούµενη εισήγηση :: 

1) Η αλλαγή διατοµής της οδού Κων.Καραµανλή στο τµήµα της από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου , έως τις 30.11.2020 ως εξής: 

α) Προσωρινή επέκταση του πεζοδροµίου κατά 80 εκ. από το κράσπεδο. 
β) ∆ηµιουργία και στα δύο ρεύµατα κυκλοφορίας προσωρινών µονόδροµων λωρίδων αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου παράλληλης ροής µε την υπόλοιπη κυκλοφορία, πλάτους 1,50µ. 
γ) ∆ιατήρηση δύο ενεργών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. 
δ) ∆ιατήρηση της απαγόρευσης στάσης και στάθµευσης όλων των οχηµάτων και στις δύο πλευρές της οδού. 

2) Η διατήρηση των κανόνων οδικής συµπεριφοράς σε περίπτωση συνύπαρξης στάσεων αστικής συγκοινωνίας και λωρίδας αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, ως εξής: 
α) Οι ποδηλάτες οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα στα λεωφορεία που σταµατάνε στη στάση. 
β) Οι ποδηλάτες συνίσταται να περιµένουν στη στάση όταν καταφθάνουν περισσότερα από ένα λεωφορεία. 
γ) Οι ποδηλάτες δύναται να προσπεράσουν το σταµατηµένο λεωφορείο. 
δ) Οι ποδηλάτες δεν εµπλέκονται µε τους πεζούς που αναµένουν στη στάση επί του πεζοδροµίου. 

3) Η εκτέλεση του έργου µε αυτεπιστασία από το Τµήµα Οδοποιίας και Οδικής Σήµανσης όπου θα τηρηθούν όλα τα µέτρα που προβλέπονται στις ισχύουσες προδιαγραφές ∆ΜΕΟ/Ο/613/2011 ΦΕΚ 905/Β/2011) (Εργοταξιακή Σήµανση και Προσωρινών Κυκλοφοριακών Ρυθµίσεων).


Δείτε ολόκληρη τη μελέτη:

sakisgeorgiadis