Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

Πώς θα εξυπηρετηθείτε από τα ΚΕΠ με βιντεοκλήση - ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

22.7.2020. Δημιουργία πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης των πολιτών και των νομίμων εκπροσώπων των νομικών προσώπων με υπαλλήλους των ΚΕΠ

Δημιουργείται ειδική σύγχρονη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης (videoconference) με την ονομασία myKEPlive (πατήστε εδώ: https://mykeplive.gov.gr/) , η οποία, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, παρέχει στους πολίτες και τους νομίμους εκπροσώπους των νομικών προσώπων τη δυνατότητα εξυπηρέτησή τους, για συγκεκριμένες διαδικασίες, από τους υπαλλήλους των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.).

Στην πλατφόρμα «myKEPlive.gov.gr», ο πολίτης ή η επιχείρηση, μέσω του νομίμου εκπροσώπου της, δύναται να αιτηθεί ραντεβού, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που υπάρχει στην πλατφόρμα, προκειμένου να διεκπεραιώσει συγκεκριμένο αίτημά του.
Κατά την έναρξη της τηλεδιάσκεψης, πραγματοποιείται από τον υπάλληλο του ΚΕΠ η ταυτοποίηση του αιτούντος, πολίτη ή νομίμου εκπροσώπου της επιχείρησης, με την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων εγγράφων ταυτοποίησης της παρ. 1 του άρθρου 6.

Για την παροχή της υπηρεσίας τηλεδιάσκεψης, ο αιτών θα πρέπει να διαθέτει κωδικούς/διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έναν υπολογιστή/tablet ή ένα κινητό τηλέφωνο με ενεργοποιημένη την κάμερα, προκειμένου να έχει οπτική επαφή με τον υπάλληλο του Κ.Ε.Π. και να επιδεικνύει στην κάμερα τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα για την εξακρίβωση των στοιχείων του από τον υπάλληλο του Κ.Ε.Π.



Είσοδος πολιτών και των νομίμων εκπροσώπων των νομικών προσώπων στην ειδική πλατφόρμα εξυπηρέτησης πολιτών με τηλεδιάσκεψη 

1. Ο αιτών (πολίτης ή επιχείρηση, μέσω του νομίμου εκπροσώπου της) εισέρχεται είτε απευθείας στην ειδική πλατφόρμα (myKEPlive.gov.gr) χρησιμοποιώντας κωδικούς – διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου που υφίσταται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr


2. Μετά την εισαγωγή στην ειδική πλατφόρμα ο αιτών επιλέγει το θεματικό πεδίο υπηρεσιών που επιθυμεί, όπως αυτό αναλύεται στο άρθρο 3, την ημερομηνία και ώρα εξυπηρέτησής του με τηλεδιάσκεψη. Στη συνέχεια καταχωρούνται τα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη και τα στοιχεία επικοινωνίας του: 
α) το ονοματεπώνυμο
β) η διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
γ) ο αριθμός τηλεφώνου
δ) η διεύθυνση επικοινωνίας
ε) νομιμοποιητικά έγγραφα της παρ. 1 του άρθρου 6
στ) ειδικές απαιτήσεις, όπως είναι η δυνατότητα εξ αποστάσεως διερμηνείας για κωφούς/βαρήκοους, με πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας (ελληνική νοηματική γλώσσα, χειλεανάγνωση)
ζ) o τρόπος παραλαβής του αιτηθέντος εγγράφου (είτε ταχυδρομικώς, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο είτε με φυσική παραλαβή από το Κ.Ε.Π. εξυπηρέτησης μόνο για τις δημοτικές υπηρεσίες).



3. Μετά την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται στον αιτούντα ηλεκτρονικό μήνυμα «ενημέρωσης για επερχόμενη κράτηση» στην ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση που δήλωσε κατά την παρ. 2.

4. Η κράτηση μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να καταχωρηθεί νέα, με την υποβολή αιτήματος για την παροχή νέας υπηρεσίας ακολουθώντας τη διαδικασία της παρ. 2.

5. Στο μήνυμα ενημέρωσης της παρ. 3 που αποστέλλεται στην ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση του αιτούντος, περιλαμβάνεται ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή του στη τηλεδιάσκεψη με υπάλληλο του Κ.Ε.Π.

6. Λίγη ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, αποστέλλεται εκ νέου μήνυμα στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο με περιεχόμενο ίδιο με το αρχικό μήνυμα του ραντεβού του.

7. Την ώρα του ραντεβού ο πολίτης πρέπει να ενεργοποιήσει το σύνδεσμο που διαθέτει στο σχετικό μήνυμα που έλαβε στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και να συνδεθεί στην πλατφόρμα της τηλεδιάσκεψης.

8. Σε απάντηση του αιτήματος που έχει καταθέσει ο πολίτης με αναπηρία στο υπό στοιχείο στ) της παρ. 2 δύναται στην τηλεδιάσκεψη να συμμετάσχει ύστερα από πρόσκληση του αρμοδίου Κ.Ε.Π. εξυπηρέτησης και τρίτο πρόσωπο.

9. Για την εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω τηλεδιάσκεψης διατίθεται στην αρχική σελίδα της ειδικής πλατφόρμας εγχειρίδιο χρήσης της υπηρεσίας (δείτε το εδώ: https://www.gsis.gr/sites/default/files/2020-07/odigiesXrisis.pdf).


Διενέργεια τηλεδιάσκεψης

1. Κατά την προκαθορισμένη ημερομηνία ο αιτών ενεργοποιεί το σύνδεσμο που έχει λάβει στη  διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 1. Ο αιτών πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης οφείλει να φέρει τα απαραίτητα στοιχεία ταυτοποίησής του, τα οποία έχει τη δυνατότητα να ελέγξει ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π., σύμφωνα με τις διαθέσιμες διαδικτυακές υπηρεσίες που έχουν διαθέσιμα τα e-kep.

2. Κατά τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης, ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. προβαίνει σε ταυτοποίηση του φυσικού προσώπου που αιτείται την παροχή διοικητικών πληροφοριών ή τη διεκπεραίωση υπόθεσής του με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης που του επιδεικνύει ο αιτών, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του εγγράφου ταυτοποίησης, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 13588 ΕΞ 2020/29.5.2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας (Β΄ 2171). Ο υπάλληλος ακολουθεί με βάση το αίτημα του πολίτη τη διοικητική διαδικασία διεκπεραίωσης της αίτησης σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 3013/2002 (Α’ 102).

3. Μετά το πέρας της διαδικασίας ταυτοποίησης, η τηλεδιάσκεψη δύναται να συνεχιστεί είτε με εικόνα και ήχο είτε μόνο με ήχο.


Επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν διενεργείται καταγραφή ή αποθήκευση της εικόνας, του ήχου ή άλλων δεδομένων που λαμβάνονται κατά την τηλεδιάσκεψη. Το αποτέλεσμα της  τηλεδιάσκεψης καταγράφεται στο έντυπο επιτυχούς καταχώρισης του αιτήματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 4 του προηγούμενου άρθρου.

sakisgeorgiadis