Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Νέα προσφυγή Παππά - Παναγιωτίδη στην Κομισιόν για "παράνομες ενισχύσεις στον ΟΑΣΘ'

Νέα προσφυγή στην Κομισιόν από την πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ -για παράνομες ενισχύσεις 125 εκατομμυρίων ευρώ την τελευταία δεκαετία πριν κρατικοποιηθεί- μετά την γνωστοποίηση ότι η απόσυρση της πρώτης καταγγελίας τους έγινε με ευθύνη της σημερινής του....
Οργανισμού.





σχετικά θέματα:

Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020

Η επιστολή
Η «ΕφΣυν» δημοσιεύει ολόκληρη την επιστολή με την οποία οι κ.κ. Παππάς και Παναγιωτίδης προσφεύγουν στην Κομισιόν.

Παππάς Στυλιανός Πρώην Πρόεδρος ΟΑΣΘ
Παναγιωτίδης Σάββας Πρώην Δ/νων Σύμβουλος ΟΑΣΘ

Προς:European Commission
Directorate General for Competition
State aid Registry
B-1049 Brussels

Θέμα: Διερεύνηση καταγγελίας Ημερομηνία ……………….7/5/2020

Αγαπητοί κυρίες και κύριοι
Από δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου στην Ελλάδα πληροφορηθήκαμε ότι η καταγγελία την οποία σας έχουμε υποβάλει από την 12.6.2019 έχει αποσυρθεί από τον «καταγγέλλοντα».
Επειδή η συγκεκριμένη είδηση, κατά την γνώμη μας, είναι ιδιαιτέρως σοβαρή με πιθανές πολλαπλές αρνητικές συνέπειες, επιθυμούμε να επανέλθουμε και να σημειώσουμε τα παρακάτω:

Στις 12.6.2019 οι υπογράφοντες Στυλιανός Παππάς και Σάββας Παναγιωτίδης υποβάλαμε ενώπιόν σας καταγγελία για παράνομη ενίσχυση από το ελληνικό κράτος ύψους άνω των 125 εκατομμυρίων ευρώ στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (εφεξής: ΟΑΣΘ ή δικαιούχος της ενίσχυσης) κατά την περίοδο από 1.1.2010 έως 25.7.2017. Υποβάλαμε την καταγγελία υπό την ιδιότητά μας ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, αντιστοίχως, του ΟΑΣΘ και ενεργώντας ως εκκαθαριστές του σύμφωνα με το άρθρο 27 του νόμου 4482/2017. Κατά τούτο, η καταγγελία μας συνιστά καταγγελία ενδιαφερόμενου μέρους (εκκαθαριστές του δικαιούχου της ενίσχυσης) κατά την έννοια του άρθρου 24 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589.
Οι υπογράφοντες κατείχαμε την ιδιότητα του εκκαθαριστή του ΟΑΣΘ, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός του αντιστοίχως, κατά την περίοδο από 25.7.2017 έως 13.8.2019. Κατά το διάστημα αυτό είχαμε την ευθύνη της διοίκησης και παράλληλα εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, ο οποίος με το άρθρο 27 του ν. 4482/2017 τέθηκε σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Κατά την πορεία των εργασιών της εκκαθάρισης εντοπίσαμε τα στοιχεία που συνιστούν την παράνομη κρατική ενίσχυση και αμέσως υποβάλαμε, όπως είχαμε νόμιμη υποχρέωση, την ενώπιόν σας καταγγελία. Σε διαφορετική περίπτωση, εάν δηλαδή αποκρύπταμε τα στοιχεία που εντοπίσαμε και δεν υποβάλλαμε την καταγγελία, θα υπείχαμε ενδεχομένως αστική, επαγγελματική, ακόμη και ποινική ευθύνη.
Απευθυνθήκαμε σε ειδικό επιστήμονα και στην συνέχεια στην αρμόδια υπηρεσία του ελληνικού κράτους οι οποίοι επιβεβαίωσαν την εκτίμηση μας. Τούτων δοθέντων υποβάλαμε την καταγγελία προκειμένου να προκαλέσουμε κάποια ενέργεια εκ μέρους της Επιτροπής κατά την έννοια του άρθρου 17 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, η οποία να διακόπτει την παραγραφή για την ανάκτηση της ενίσχυσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 12 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, η Επιτροπή οφείλει να εξετάσει χωρίς καθυστέρηση κάθε καταγγελία που υποβλήθηκε από ενδιαφερόμενο μέρος, όπως ήταν η από 12.6.2019 καταγγελία που υποβάλαμε.
Στις 18.10.2019 ο αντιπρόεδρος του ΕΚ Δημήτριος Παπαδημούλης σας ζήτησε, με την υπ’ αριθμ. E-003361-19 ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης, να απαντήσετε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η διερεύνηση της καταγγελίας μας.
Στις 17.1.2020 η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Vestager απάντησε ότι η καταγγελία αυτή έχει εντωμεταξύ αποσυρθεί.
Στις 28.1.2020 ο αντιπρόεδρος του ΕΚ Δημήτριος Παπαδημούλης επανήλθε και σας ζήτησε, με την υπ’ αριθμ. E-000475/2020 ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης, να απαντήσετε από ποιον αποσύρθηκε η καταγγελία μας, αν η καταγγελία μας διέκοψε την παραγραφή και αν η Επιτροπή θα προχωρήσει αυτεπαγγέλτως στην έρευνα.
Στις 29.4.2020 η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Επιτροπής κ. Vestager απάντησε ότι η καταγγελία μας έχει αποσυρθεί από τον καταγγέλλοντα στις 13.12.2019, ότι η Επιτροπή δεν τοποθετείται για το ζήτημα της παραγραφής και ότι μπορεί να εξετάσει τις πληροφορίες ανά πάσα στιγμή.
Παρατηρούμε καταρχάς ότι στις 13.8.2019, μετά την κυβερνητική αλλαγή, παυθήκαμε από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, αντιστοίχως, με καθήκοντα εκκαθαριστή του ΟΑΣΘ. Έκτοτε ο δικαιούχος της ενίσχυσης συνεχίζει την εκκαθάριση εν λειτουργία υπό νέα διοίκηση με καθήκοντα εκκαθαριστή. Η καταγγελία μας αποσύρθηκε «από τον καταγγέλλοντα», δηλαδή προφανώς από τη νέα διοίκηση και εκκαθαριστή του ΟΑΣΘ. Ωστόσο, τα αντικειμενικά στοιχεία και δεδομένα βάσει των οποίων υποβάλαμε την καταγγελία μας δεν έχουν μεταβληθεί και συνιστούν επιτακτικό και επείγοντα λόγο για τη διερεύνηση της καταγγελίας, ανεξαρτήτως της μεταγενέστερης απόσυρσής της.
Παρατηρούμε περαιτέρω ότι, ανεξάρτητα από το γεγονός της απόσυρσής της, όταν υποβλήθηκε, η από 12.6.2019 καταγγελία μας ήταν (και παραμένει) καταγγελία ενδιαφερόμενου μέρους κατά την έννοια του άρθρου 24 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589. Συνεπώς, ακόμη και μετά την απόσυρσή της, είναι κάτι πολύ περισσότερο από «πληροφορίες που προέρχονται από οποιαδήποτε πηγή» κατά την έννοια του άρθρου 12 του κανονισμού. Το γεγονός αυτό και μόνο αποδεικνύει τη βαρύτητα και τη σημασία της υποβληθείσας καταγγελίας (παρά την απόσυρσή της) και καθιστά επιτακτική και επείγουσα τη διερεύνησή της με πρωτοβουλία της Επιτροπής.
Παρατηρούμε ακόμη ότι η απόσυρση της καταγγελίας ενδεχομένως να στοιχειοθετεί αστικές, επαγγελματικές ή ακόμη και ποινικές ευθύνες σε σχέση με τη συνεχιζόμενη διαδικασία εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ και την ενδεχόμενη συγκάλυψη μιας μεγάλου ύψους παράνομης κρατικής ενίσχυσης. Δεδομένου ότι υποβάλαμε την καταγγελία ακριβώς προκειμένου να προστατευθούμε από το ενδεχόμενο να μας αποδοθούν τέτοιες ευθύνες και να προστατεύσουμε την επαγγελματική και επιστημονική φήμη και υπόστασή μας. Θεωρούμε επίσης ότι είναι αυτονόητο το προσωπικό μας ενδιαφέρον και το κατά νόμο συμφέρον μας. Τούτων δοθέντων επιτρέψτε μας να θεωρούμε ότι είναι επιτακτική και επείγουσα η ανάγκη για την διερεύνησή της καταγγελίας με πρωτοβουλία της Επιτροπής, αλλά και η ανάγκη για διαρκή ενημέρωση μας για την πρόοδο της έρευνας.
Παρατηρούμε τέλος ότι η καταγγελία αποσύρθηκε στις 13.12.2019, δηλαδή έξι μήνες μετά την υποβολή της και δύο περίπου μήνες μετά την υπόμνηση-όχληση σχετικά με την πορεία διερεύνησής της με την υποβολή ερωτήματος από τον αντιπρόεδρο του ΕΚ. Η μη κίνηση της διαδικασίας έρευνας από την Επιτροπή κατά το διάστημα αυτό γεννάει ζήτημα παραγραφής, τουλάχιστον μέρους, της ενίσχυσης, το οποίο άλλωστε είχε επισημανθεί και από το υποβληθέν ερώτημα του αντιπροέδρου του ΕΚ. Ενόψει αυτού, και προκειμένου η αδράνεια της Επιτροπής να μην οδηγήσει σε απώλεια των εξουσιών της Επιτροπής για ανάκτηση της ενίσχυσης, συντρέχει επιτακτικός και επείγων λόγος, η διερεύνηση της καταγγελίας να γίνει αμελλητί, δηλαδή με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα.
Ενόψει όλων των παραπάνω, ζητούμε:

Να κινήσετε τη διαδικασία έρευνας για παράνομη ενίσχυση, δυνάμει της από 12.6.2019 καταγγελίας ενδιαφερόμενου μέρους κατά την έννοια του άρθρου 24 του κανονισμού (ΕΕ) 2015/1589, η οποία, μετά την από 13.12.2019 τυπική απόσυρσή της, συνιστά αυξημένης πραγματικής και νομικής σημασίας πληροφορία κατά την έννοια του άρθρου 12 του κανονισμού, που επιτάσσει την κίνηση διαδικασίας έρευνας εκ μέρους της Επιτροπής.
Να μας κρατάτε ενήμερους και να θεωρήσετε ότι είμαστε στην διάθεση σας για να παράσχουμε κάθε δυνατή υποστήριξη στο έργο σας, ενόψει του πρόδηλου και ιδιαίτερου εννόμου συμφέροντος που έχουμε από την διπλή ιδιότητα μας, αφενός ως οι καταγγέλλοντες δυνάμει πληροφοριών των οποίων κινήθηκε η διαδικασία έρευνας και αφετέρου ως νόμιμοι εκπρόσωποι του δικαιούχου της ενίσχυσης κατά την περίοδο 25.7.2017 έως 13.8.2019.

Στυλιανός Παππάς Παναγιωτίδης Σάββας
πρώην Πρόεδρος ΟΑΣΘ Πρώην Δ/νων Σύμβουλος ΟΑΣΘ

sakisgeorgiadis