Σάββατο 16 Μαΐου 2020

Πρώτη παραγγελία για το Τουρκικό ηλεκτρικό λεωφορείο χωρίς οδηγό ATAK Electric της KARSAN

Η Karsan ανακοινώνει την υπογραφή της πρώτης παραγγελίας για το αυτόνομο (ρομποτικό, χωρίς οδηγό) Atak Electric. Η BSCI, μια κορυφαία εταιρεία τεχνολογίας στη Ρουμανία, παρήγγειλε ένα Αυτόνομο Atak Electric, για να το ....
χρησιμοποιήσει στο Βιομηχανικό Πάρκο στην πόλη Πλοέστι.

Το Autonomous Atak Electric θα βρίσκεται σε πιλοτική υπηρεσία σε μια προκαθορισμένη περιοχή και θα παραδοθεί στην BSCI μέχρι το τέλος του έτους.

Ο Τούρκος κατασκευαστής ανακοίνωσε τον Απρίλιο του 2020 ότι αναπτύσσει μια αυτόνομη έκδοση του αστικού ηλεκτρικού λεωφορείου 8 μέτρων Atak Electric. Ο Τούρκος κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το λεωφορείο  πληροί το πρότυπο SAE Level-4 για αυτόνομες ικανότητες οδήγησης στο ηλεκτρικό όχημα . Το πρωτότυπο προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως τον Αύγουστο του 2020. Το τεχνολογικό σύστημα για λειτουργίες χωρίς οδηγό παρέχεται από την εταιρεία Adastec με έδρα την Καλιφόρνια .



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Karsan Okan Baş δήλωσε: « Τραβήξαμε γρήγορα την προσοχή στην Ευρώπη με το αυτόνομο Atak Electric στο οποίο στοχεύουμε να προσφέρουμε αυτόνομες δεξιότητες επιπέδου 4 και έλαβα μια παραγγελία από την BSCI, μία από τις σημαντικές εταιρείες τεχνολογίας της Ρουμανίας. Αυτή η παραγγελία ενισχύει περαιτέρω την πίστη μας στο έργο. Το πρωτότυπο του Autonomous Atak Electric θα ολοκληρωθεί τον Αύγουστο και θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό λεωφορείο με αυτόνομες ικανότητες οδήγησης προσαρμοσμένες στις πραγματικές οδικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η παραγγελία που αναμένουμε να παραδώσουμε μέχρι το τέλος του έτους θα σηματοδοτήσει τις πρώτες ευρωπαϊκές αυτόνομες πωλήσεις έργων της Karsan για την κατηγορία λεωφορείων 8 μέτρων ».

To Atak Electric της Karsan

Η ηλεκτρική έκδοση του Atak, έχει μήκος 8 μέτρα, κινητήρα 230 kW, μεταφέρει μέχρι 52 επιβάτες και έχει αυτονομία 300 χλμ, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.

Τι είναι το πρότυπο SAE

Το πρότυπο SAE, αποτελεί ομαδοποίηση προδιαγραφών για αυτόνομα οχήματα, Ι.Χ. δηλαδή και λεωφορεία που δρομολογούνται χωρίς οδηγό και αναπτύχθηκε από την Ένωση Μηχανικών Αυτοκινήτων (Society of Automotive Engineers).
Μέχρι σήμερα, διαθέτει 5 επίπεδα ταξινόμησης αυτονομίας, από το επίπεδο 0 για πλήρως χειροκίνητα οχήματα, χωρίς αυτοματισμούς στην οδήγηση, μέχρι το 5, στο οποίο κατατάσσονται τα οχήματα με πλήρη αυτοματισμό οδήγησης.
Περισσότερα για το πρότυπο εδώ: https://www.sae.org/standards/content/j3016_201806/






sakisgeorgiadis