Με επιστολή της 15-5-2020, η Πανελλαδική Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ) , επανέρχεται στο φλέγον θέμα, της απαγόρευσης πλήρωσης των λεωφορείων σε ποσοστό....
άνω του 50% των θέσεων.
άνω του 50% των θέσεων.
Υπενθυμίζουμε ότι, στις 6-5-2020 καταργήθηκε ο περιορισμός με την εγκύκλιο 26238/1398/06.05.2020 του ΥΠΟΜΕ,
ενώ επανήλθε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση ΔΙα/ΓΠ.οικ. 29114/2020 - ΦΕΚ 1780/Β/10-5-2020.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής της ΠΟΑΥΣ, το οποίο υπογράφει ο Πρόεδρος της Σοφοκλής Φάτσιος:
ενώ επανήλθε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση ΔΙα/ΓΠ.οικ. 29114/2020 - ΦΕΚ 1780/Β/10-5-2020.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής της ΠΟΑΥΣ, το οποίο υπογράφει ο Πρόεδρος της Σοφοκλής Φάτσιος:
ΘΕΜΑ: Μεταφορές επιβατών.
Κύριε Υφυπουργέ
Με έκπληξη διαπιστώσαμε την Κυριακή 10/5/2020 ότι άλλαξε η αρχική απόφαση και δόθηκε εντολή στα υπεραστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ να κινούνται με το 50% των επιβατών.
Δηλαδή ένα λεωφορείο το οποίο θα ξεκινήσει να πάει στην Δράμα αντί των 50 επιβατών να μπορεί να πάρει 25 επιβάτες.
Οι εισπράξεις των 25 αυτών επιβατών δεν καλύπτουν ούτε το κόστος των διοδίων με αποτέλεσμα ούτε οι επιβάτες να εξυπηρετηθούν τα δε ΚΤΕΛ να περιέλθουν σε οικονομικό μαρασμό.
Και βέβαια για επιδότηση από το κράτος των υπολοίπων θέσεων ούτε κουβέντα. Γιατί ουσιαστικά το κράτος με το μέτρο αυτό «κλείνει» τις επιχειρήσεις αυτές.
Η αντίστοιχη ρύθμιση που έγινε για τα πλοία, έγινε δεκτή από τους πλοιοκτήτες γιατί απλά το κράτος επιδότησε το υπόλοιπο 50% των θέσεων.
Αλλά ας δούμε και την ουσία της απόφασής σας. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ είναι καινούργια λεωφορεία με εξωτερικό κλιματισμό και όχι με κλιματισμό με ανακυκλούμενο εσωτερικό αέρα. Επιπλέον όλοι οι επιβάτες συμπεριλαμβανομένου και του οδηγού είναι υποχρεωμένοι να φορούν μάσκες καθ' όλη την διάρκεια του ταξιδιού.
Όλα αυτά σας τα αναφέρουμε προκειμένου να αντιπαραβάλετε με τις αεροπορικές μεταφορές όπου εκεί δεν υπάρχει ο περιορισμός των μεταφερομένων επιβατών αν και ο κλιματισμός όπως γνωρίζετε είναι με εσωτερικό ανακυκλούμενο αέρα.
Και διερωτόμαστε: Προς τι ο διαχωρισμός αυτός; Σωστή η πολιτική να σωθούν οι αεροπορικές μεταφορές, αλλά να καταστραφούν οι οδικές επιβατικές μεταφορές;
Σας παρακαλούμε, ενόψει της έκδοσης νέας Κ.Υ.Α. (αφού η προηγούμενη λήγει την 17-5- 2020) να επανεξετάσετε το δέμα αυτό και να δοθεί εντολή για αλλαγή της προαναφερόμενης ρύθμισης; λαμβανομένου υπόψη ότι τα ΚΤΕΛ είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις που δεν επιδοτούνται από το Κράτος.
Από πλευράς μας δεσμευόμαστε ότι θα τηρήσουμε όλα τα πρωτόκολλα υγιεινής (μάσκες, γάντια, απολυμάνσεις, κ.λπ.). Αναμένουμε τις αποφάσεις σας.