Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024

Θεσσαλονίκη: Πού θα έχει το εισιτήριο ΟΑΣΘ 0,60 και πού 0,80 ευρώ

Το άρθρο ενημερώνεται συνεχώς με όλες τις εξελίξεις... 
Κάθε αρχή και δύσκολη και πολύς κόσμος αισθάνεται -δικαιολογημένα- μπερδεμένος, με την -αχρείαστη κατά την άποψή μας- επιβολή "διζωνικού" εισιτηρίου στην αστική συγκοινωνία με λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ. Υπενθυμίζουμε ότι.... στη Θεσσαλονίκη, η αστική συγκοινωνία εκτελείται από δύο παρόχους: τον κρατικό ΟΑΣΘ (45 περίπου γραμμές) και την Κοινοπραξία τριών ΚΤΕΛ, με τίτλο "ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε." (43 γραμμές).

Αρμόδιος για τον καθορισμό των λεπτομερειών είναι ο εποπτεύων κρατικός φορέας Ο.Σ.Ε.Θ. (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης), ο οποίος υλοποιεί τοπικά την κυβερνητική πολιτική του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΟΣΕΘ, τις οποίες θα αποδώσουμε στο παρόν άρθρο, όσο πιο απλά και κατανοητά στο ευρύ κοινό, γίνεται:

1. Ο "νομός" Θεσσαλονίκης ("περιφερειακή ενότητα" λέγεται επίσημα), χωρίζεται σε δύο ζώνες: την αστική και την περιαστική, σύμφωνα με το χάρτη.


2. Από την 1η Δεκεμβρίου 2024, οι τιμές και τα είδη κομίστρων θα είναι ως εξής:

Τιμές Εισιτηρίων για Κάθε Ζώνη

⦁ Αστική Ζώνη:

o Βασικό εισιτήριο αστικής ζώνης χρονικής διάρκειας 70 λεπτών: 0,60€.
o Πακέτο 10+1 βασικών εισιτηρίων αστικής ζώνης (χρονικής διάρκειας 70 λεπτών/εισιτήριο): 5,80€.

⦁ Περιαστική Ζώνη:

o Βασικό εισιτήριο περιαστικής ζώνης διάρκειας χρονικής διάρκειας 70 λεπτών: 0,80€.
o Πακέτο 10+1 βασικών εισιτηρίων περιαστικής ζώνης (χρονικής διάρκειας 70 λεπτών/εισιτήριο): 7,80€.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ολα τα εισιτήρια "διαρκούν" 70 λεπτά (από την πρώτη επικύρωση, μέχρι την τελευταία). Με απλά λόγια: ανεβαίνετε στο 83 του Λαγκαδά, στις 10.00 π.μ. Άρα, πρέπει να διαθέτετε εισιτήριο 0,80. Φτάνετε στο Βαρδάρη στις 10.40'. Παίρνετε το 2 για να πάτε ΙΚΕΑ. Ξανα-επικύρωνετε το ίδιο εισιτήριο, αφού είναι εντός του χρονικού ορίου των 70 λεπτών της ώρας (στο παράδειγμα, η δεύτερη επικύρωση είναι στα 40'). Κατεβαίνετε κάπου στην Καραμανλή στις 11.05 (65 λεπτά μετά την πρώτη επικύρωση), άρα μπορείτε να πάρετε και 3ο αστικό, εφόσον επικυρώσετε μέχρι τις 11.10'.
  
3. "Και πώς να ξέρω εγώ ποιά είναι η αστική ζώνη";

Το πιο σημαντικό και δύσκολο ερώτημα, αλλά ...γι αυτό είναι τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ! Για να τα κάνουν κατανοητά. Η απάντηση με απλά λόγια:

Αστική ζώνη, δηλαδή εισιτήριο 0,60, είναι όλα ....εκτός από την περιαστική ζώνη. 
Οπότε, αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ποιά είναι η περιαστική ζώνη, όπου πληρώνουμε 0,80 :

"Περιαστική ζώνη" λοιπόν, είναι οι εξής δημοτικές ενότητες :

1. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΔΕΛΤΑ

Οι δημοτικές ενότητες Χαλάστρας και Αξιού του δήμου Δέλτα, δηλαδή τα χωριά 
Χαλάστρα, Ανατολικό και Κύμινα, Ν.Μάλγαρα, Βραχιά , με τους οικισμούς τους.
Αν ξεκινάτε από εκεί, πληρώνετε 0,80

Η δημοτική κοινότητα Εχεδώρου, θεωρείται "αστική" και πληρώνετε 0,60, από/προς Διαβατά, Καλοχώρι, Ν.Μαγνησία, Σίνδο και τους μικρότερους οικισμούς αυτών των δημοτικών ενοτήτων.

2. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ

Η δημοτική ενότητα Επανομής του Δήμου Θερμαϊκού, δηλαδή τα χωριά Επανομή και Μεσημέρι.
Αν ξεκινάτε από αυτά, πληρώνετε 0,80

Όλες οι υπόλοιπες ενότητες, δηλαδή : Περαία, Ν.Επιβάτες, Μηχανιώνα, Νέα Μηχανιώνα, Ν.Κερασιά, Αγγελοχώρι, είναι "αστική ζώνη" και πληρώνουν 0,60.

3. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΓΚΑΔΑ

Οι δημ. ενότητες   Κορώνειας, Λαγκαδά, Λαχανά και Άσσηρου του Δήμου Λαγκαδά. Πρακτικά, σε όλη την αστική συγκοινωνία του Δήμου Λαγκαδά, πληρώνετε 0,80

4. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ

Ολόκληρος ο Δήμος Χαλκηδόνος, δηλαδή δημ.ενότητες Κουφαλίων, Αγ.Αθανασίου, Χαλκηδόνος. Όλοι οι οικισμοί του δήμου αυτού, πληρώνουν 0,80

5. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Οι δημοτικές ενότητες Καλλιθέας και Μυγδονίας του Δήμου Ωραιοκάστρου. Δηλαδή τα χωριά: Πεντάλοφος, Νεοχωρούδα, Μεσαίο, Φιλαδέλφειο, Λητή, Δρυμός, Μελισσοχώρι, πληρώνουν 0,80.

Οι κάτοικοι στο Ωραιόκαστρο, Παλαιόκαστρο , Γαλήνη πληρώνουν 0,60

6. ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΡΜΗΣ 

Ολόκληρος ο Δήμος πληρώνει 0,80 πλην των γραμμών 66, 67 που πληρώνουν 0,60 ευρώ.


4. Παραδείγματα Μετακινήσεων & Κόστος

Οι παρακάτω περιπτώσεις μετακινήσεων περιγράφουν με σαφήνεια πώς υπολογίζεται το κόστος εισιτηρίου ανάλογα με τη ζώνη που μετακινείται ο επιβάτης.

Μετακίνηση εντός αστικής ζώνης

Και τα δύο άκρα της μετακίνησης βρίσκονται εντός της αστικής ζώνης, π.χ. Τούμπα - Πανεπιστήμιο:

Κόστος: 0,60€.

⦁ Μετακίνηση μεταξύ αστικής και περιαστικής ζώνης

Το ένα άκρο της μετακίνησης βρίσκεται εντός της αστικής ζώνης, ενώ το άλλο άκρο βρίσκεται εντός της περιαστικής ζώνης, π.χ. γραμμή 83, Αγία Φωτεινή - Λαγκαδάς
Κόστος: 0,80€.

⦁ Μετακίνηση εντός περιαστικής ζώνης

Και τα δύο άκρα της μετακίνησης βρίσκονται εντός της περιαστικής ζώνης, ανεξαρτήτως μήκους διαδρομής, π.χ. Λαγκαδάς - Χρυσαυγή.
Κόστος: 0,80€. 

⦁ Μετακίνηση με μετεπιβίβαση (συνολική χρονική διάρκεια έως 1 ώρα και 10 λεπτά με ένα άκρο στην περιαστική ζώνη), π.χ. Λαγκαδάς - Καλαμαριά:

Η διαδρομή περιλαμβάνει τουλάχιστον ένα άκρο μετακίνησης/σημείο μετεπιβίβασης εντός της περιαστικής ζώνης.
Κόστος: 0,80€.

⦁ Μετακίνηση με μετεπιβίβαση (συνολική χρονική διάρκεια έως 1 ώρα και 10 λεπτά, όλα τα άκρα εντός αστικής ζώνης)

Όλα τα άκρα της μετακίνησης/σημεία μετεπιβιβάσεων βρίσκονται εντός της αστικής ζώνης, π.χ. Τούμπα-Ν.Σ.Σ.-Σίνδος:
Κόστος: 0,60€.

⦁ Μετακίνηση με ειδικές λεωφορειακές γραμμές

Αφορά μετακινήσεις με τις ειδικές λεωφορειακές γραμμές: Χ1 (αεροδρομίου), Χ2 (αεροδρομίου) και Πολιτιστική Γραμμή (αρ.50).

5. "Κουράστηκα να διαβάζω και πάλι μπερδεμένος είμαι"



Υπομονή. Το μέτρο αυτό είναι προσωρινό, το πολύ για 6 μήνες, όταν και θα λειτουργήσει το περίφημο "ενιαίο εισιτήριο". Αλλωστε, η διαφορά στα δύο εισιτήρια είναι ένα κέρμα των 20 λεπτών. Δεκτή η γκρίνια, αλλά ας δούμε τα θετικά: την τεράστια βελτίωση των συγκοινωνιών μας, με την είσοδο του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα 200 ολοκαίνουρια λεωφορεία του ΟΑΣΘ, τη μείωση της τιμής από 0,90 σε 0,60 ευρώ ή 0,80 για την περιαστική ζώνη και πολλά άλλα που συντελούνται με πυρετώδεις ρυθμούς αυτές τις μέρες.



sakisgeorgiadis