Οι εντατικοί έλεγχοι της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης ...έβγαλαν λαβράκι.
Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρείες γειτονικών χωρών, με άδεια "Διεθνών Τακτικών Λεωφορειακών Γραμμών". Η χορήγηση των αδειών και στη συνέχεια η εξυπηρέτηση της γραμμής, γίνεται σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών με χώρες μη μέλη της Ε.Ε, σε οδικούς μεταφορείς επιβατών με έδρα την Ελλάδα και την εκτέλεσή τους με τη χρησιμοποίηση ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσης.
Δύο από τις εταιρείες γειτονικών χωρών, έλαβαν άδεια για τη γραμμή ΑΘΗΝΑ - ΣΟΦΙΑ. Βασική πρόβλεψη της άδειας είναι η απαγόρευση επιβίβασης και αποβίβασης εντός του ελληνικού εδάφους, πλην της αφετηρίας. Με απλά λόγια δηλαδή, τα τουριστικά λεωφορεία πρέπει να "φορτώνουν" επιβάτες μόνο από την Αθήνα και να τους αποβιβάζουν μόνο στη Σόφια. Γραμμή express ας πούμε.
Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρείες γειτονικών χωρών, με άδεια "Διεθνών Τακτικών Λεωφορειακών Γραμμών". Η χορήγηση των αδειών και στη συνέχεια η εξυπηρέτηση της γραμμής, γίνεται σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που προβλέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη χορήγηση αδειών διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών με χώρες μη μέλη της Ε.Ε, σε οδικούς μεταφορείς επιβατών με έδρα την Ελλάδα και την εκτέλεσή τους με τη χρησιμοποίηση ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσης.
Δύο από τις εταιρείες γειτονικών χωρών, έλαβαν άδεια για τη γραμμή ΑΘΗΝΑ - ΣΟΦΙΑ. Βασική πρόβλεψη της άδειας είναι η απαγόρευση επιβίβασης και αποβίβασης εντός του ελληνικού εδάφους, πλην της αφετηρίας. Με απλά λόγια δηλαδή, τα τουριστικά λεωφορεία πρέπει να "φορτώνουν" επιβάτες μόνο από την Αθήνα και να τους αποβιβάζουν μόνο στη Σόφια. Γραμμή express ας πούμε.
Όμως οι δύο Βουλγαρικές εταιρείες, παίρνουν πελάτες (συνήθως Βούλγαρους υπηκόους), από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, υποκλέπτοντας έτσι το έργο των ΚΤΕΛ, που δραστηριοποιούνται στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη.
Σε άλλη περίπτωση, Βουλγαρική εταιρεία με άδεια μόνο για Αθήνα - Σόφια, παίρνει πελάτες από την Αθήνα, τους αποβιβάζει παράνομα στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια πηγαίνουν με Τουρκική εταιρεία στην Κωνσταντινούπολη, ενώ υπάρχει Έλληνας ανάδοχος για την απευθείας διεθνή γραμμή "Αθήνα - Κωνσταντινούπολη".
Σε πρόσφατο έλεγχο λοιπόν 2 Βουλγαρικών εταιρειών, διαπιστώθηκε ότι ...παρίσταναν το ΚΤΕΛ και υπέκλεπταν επιβάτες που ήθελαν να μετακινηθούν από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και όχι να μεταβούν στη Βουλγαρία.
Η Τροχαία Θεσσαλονίκης, εφαρμόζοντας τη νομοθεσία, βεβαίωσε παραβάσεις ύψους 12.000 ευρώ στους δύο Βούλγαρους επιχειρηματίες, οι οποίες θα πρέπει να είναι στο εξής πιο προσεκτικοί και να τηρούν τους όρους της σύμβασης που υπέγραψαν με την Ελληνική Δημοκρατία.