Στη νέα αυτή συνάντηση που είχε διευρυμένη σύνθεση, μετείχαν επίσης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών του ΥΠΟΜΕ, Δ. Παληαρούτα, η Δήμαρχος Δέλτα, Γ. Μπισμπινά, ο Δήμαρχος Χαλκηδόνος, Στ. Αναγνωστόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Κορδελιού – Ευόσμου, Στ. Διακάκης, ο Γ.Γρ. του Δήμου Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Θ. Παπαγεωργίου, ο Πρύτανης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ), Στ. Αγγελόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Α.Ε., Π. Τερεζάκης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ Α.Ε., Π. Μπαλωμένος και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., Χρ. Παληός.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που εξελίχθηκε σε ιδιαίτερα εποικοδομητικό κλίμα, εξετάστηκαν οι δυνατότητες επιτάχυνσης των ρυθμών κατασκευής του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου, οι προοπτικές επέκτασης των προβλεπόμενων σταθμών, με την προσθήκη δύο ακόμη στον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα του Δ. Χαλκηδόνος, η κάλυψη των μεταφορικών αναγκών του ΔΙΠΑΕ, καθώς και η απομάκρυνση των χιλιάδων εκτός κυκλοφορίας βαγονιών του ΟΣΕ που είναι εγκαταλελειμμένα επί δεκαετίες σε ιδιόκτητους χώρους του ΟΣΕ, στην ευρύτερη περιοχή από το Δ. Αμπελοκήπων – Μενεμένης έως το Δήμο Χαλκηδόνος.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σταϊκούρας, συμφώνησε ότι ο Δυτικός Προαστιακός είναι ένα έργο που πρέπει «να τρέξει γρήγορα» και δεσμεύτηκε ότι οι προτάσεις που κατατέθηκαν στη συνάντηση θα εξεταστούν άμεσα, ώστε να δοθούν οι βέλτιστες λύσεις.
Σε δηλώσεις του, αμέσως μετά τη συνάντηση ο κ. Σταϊκούρας, τόνισε:
«Όπως είχαμε δεσμευτεί στον Αντιπεριφερειάρχη και τον Σεβασμιώτατο, κάναμε μια εκτεταμένη συζήτηση για την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και ενός σημαντικού έργου για τους πολίτες, αυτό του Προαστιακού. Το έργο εξελίσσεται με βάση τα χρονοδιαγράμματα που πολύ πρόσφατα θέσαμε ως ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Συγκεκριμένα, είμαστε στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου , υπάρχει μια καταληκτική ημερομηνία, την 1η Οκτωβρίου 2024, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες μέχρι σήμερα στο διαγωνισμό, τα τέσσερα σχήματα να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση και να μπορέσουμε το 2025 να τελειώσουμε τη διαγωνιστική διαδικασία. Έτσι ώστε, ένα σημαντικό έργο να υλοποιηθεί την επόμενη τετραετία.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε για προβληματισμούς, τις αγωνίες αλλά και τις προτάσεις, τόσο του ΔΙΠΑΕ όσο και της Αυτοδιοίκησης για την επέκταση του Προαστιακού, για καλύτερη σύνδεση με το ΔΙΠΑΕ , προτάσεις τις οποίες θα αξιολογήσουμε και θα προσπαθήσουμε στο πλαίσιο του ρεαλισμού να αντιμετωπίσουμε. Γιατί επαναλαμβάνω είναι πάρα πολύ σημαντικό να τρέξει γρήγορα, άμεσα, ο διαγωνισμός ύψους 53, 4 εκ. ευρώ και να αποκτήσει η Δυτική Θεσσαλονίκη καλό Προαστιακό».
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κ. Γιουτίκας, αφού ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το ενδιαφέρον του και την προσοχή που δίνει στις θέσεις των τοπικών φορέων, δήλωσε:
« Θέσαμε τρία πολύ βασικά ζητήματα. Την προτεραιοποίηση του Δυτικού Προαστιακού. Να συνεχίσει μεν κανονικά η διαγωνιστική διαδικασία, αλλά να μπει σε προτεραιότητα η επέκταση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου , ώστε να εξυπηρετήσει τέσσερις Δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, χιλιάδες εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και στις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία του μετρό θα εξυπηρετήσει την γρήγορη και άνετη μετακίνηση των πολιτών από την ανατολική πλευρά της πόλης προς τη δυτική. Επίσης, ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ότι πρέπει από κοινού με τον πρύτανη του ΔΙΠΑΕ και του Δημάρχους να εξεταστούν οι δυνατότητες συγκοινωνιακής κάλυψης και του campus του ΔΙΠΑΕ».
«Ζητήσαμε ο Προαστιακός να φτάσει μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα, καθώς ο σταθμός στη Ν. Αγχίαλο υπάρχει ήδη στο σχεδιασμό. Οι σταθμοί αυτοί είναι πάνω στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Αθηνών και Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, έχουν υπερτοπικά χαρακτηριστικά και μπορούν να εξυπηρετήσουν , τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους διερχόμενους και τους επισκέπτες στην περιοχή όπως και όλους τους όμορους νομούς», επισήμανε, ο Δήμαρχος Χαλκηδόνος, Στ. Αναγνωστόπουλος.
«Ο Δήμος Δέλτα έχει ένα σημαντικό βιομηχανικό κέντρο του Καλοχωρίου, το Βιομηχανικό Πάρκο της Σίνδου και το ΔΙΠΑΕ με χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους. Θέσαμε το θέμα της συγκοινωνιακής κάλυψης του ΔΙΠΑΕ. Ο Υπουργός μας είπε ότι προσωρινά θα δοθεί λύση με μια λεωφορειακή γραμμή. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη . Τέθηκε και το ζήτημα της απομάκρυνσης των εκτός κυκλοφορίας βαγονιών του ΟΣΕ που παραμένουν στην ευρύτερη περιοχή επί δεκαετίες, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων βρίσκεται στα όρια του Δήμου μας και έχουν μετατραπεί σε εστίες εγκληματικότητας και ανάπτυξης λοιμωδών νοσημάτων. Ο κ. Σταϊκούρας, δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το ζήτημα και περιμένουμε τις επόμενες κινήσεις του» σημείωσε στη δήλωσή της, η Δήμαρχος Δέλτα, Γ. Μπισμπινά.
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κ. Γιουτίκας, αφού ευχαρίστησε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για το ενδιαφέρον του και την προσοχή που δίνει στις θέσεις των τοπικών φορέων, δήλωσε:
« Θέσαμε τρία πολύ βασικά ζητήματα. Την προτεραιοποίηση του Δυτικού Προαστιακού. Να συνεχίσει μεν κανονικά η διαγωνιστική διαδικασία, αλλά να μπει σε προτεραιότητα η επέκταση του Δυτικού Προαστιακού Σιδηροδρόμου , ώστε να εξυπηρετήσει τέσσερις Δήμους της Δυτικής Θεσσαλονίκης, χιλιάδες εργαζόμενους στη ΒΙΠΕΘ και στις μεταποιητικές επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιοχή. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία του μετρό θα εξυπηρετήσει την γρήγορη και άνετη μετακίνηση των πολιτών από την ανατολική πλευρά της πόλης προς τη δυτική. Επίσης, ζητήσαμε και συμφωνήθηκε ότι πρέπει από κοινού με τον πρύτανη του ΔΙΠΑΕ και του Δημάρχους να εξεταστούν οι δυνατότητες συγκοινωνιακής κάλυψης και του campus του ΔΙΠΑΕ».
«Ζητήσαμε ο Προαστιακός να φτάσει μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο και τη Γέφυρα, καθώς ο σταθμός στη Ν. Αγχίαλο υπάρχει ήδη στο σχεδιασμό. Οι σταθμοί αυτοί είναι πάνω στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης – Αθηνών και Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, έχουν υπερτοπικά χαρακτηριστικά και μπορούν να εξυπηρετήσουν , τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους διερχόμενους και τους επισκέπτες στην περιοχή όπως και όλους τους όμορους νομούς», επισήμανε, ο Δήμαρχος Χαλκηδόνος, Στ. Αναγνωστόπουλος.
«Ο Δήμος Δέλτα έχει ένα σημαντικό βιομηχανικό κέντρο του Καλοχωρίου, το Βιομηχανικό Πάρκο της Σίνδου και το ΔΙΠΑΕ με χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους. Θέσαμε το θέμα της συγκοινωνιακής κάλυψης του ΔΙΠΑΕ. Ο Υπουργός μας είπε ότι προσωρινά θα δοθεί λύση με μια λεωφορειακή γραμμή. Είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη . Τέθηκε και το ζήτημα της απομάκρυνσης των εκτός κυκλοφορίας βαγονιών του ΟΣΕ που παραμένουν στην ευρύτερη περιοχή επί δεκαετίες, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων βρίσκεται στα όρια του Δήμου μας και έχουν μετατραπεί σε εστίες εγκληματικότητας και ανάπτυξης λοιμωδών νοσημάτων. Ο κ. Σταϊκούρας, δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το ζήτημα και περιμένουμε τις επόμενες κινήσεις του» σημείωσε στη δήλωσή της, η Δήμαρχος Δέλτα, Γ. Μπισμπινά.