Αν ερμηνεύουμε σωστά τις χθεσινές δηλώσεις του στη Βουλή, (ο Υφυπουργός Μεταφορών, ανέφερε ότι "τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι το μέλλον" και "δεν μπορούμε να έχουμε ακόμη υπεραστικό λεωφορείο") το υπεραστικό ΚΤΕΛ Νομού Αττικής θα μετεξελιχθεί σε "προαστιακό". Διαβάστε τι είπε:
Ειδικότερα τα δύο δισ. ευρώ προσεγγίζει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων σε Αττική και Θεσσαλονίκη, όπως επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, για την πορεία υλοποίησης των έργων που είναι στην ευθύνη του υπουργείου.
«Πρόκειται για ένα τεράστιο πρόγραμμα υπέρ της δημόσιας συγκοινωνίας», ανέφερε ο Βασίλης Οικονόμου και πρόσθεσε ότι γίνεται μια συστηματική και τεράστια προσπάθεια στήριξης της δημόσιας συγκοινωνίας.
Σχέδιο για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής
Το νέο λεωφορείο θα δώσει απαντήσεις στην κριτική που ασκείται τα τελευταία χρόνια για τον πεπαλαιωμένο στόλο με λεωφορεία 25ετίας, είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, που κάλεσε τους βουλευτές να μπουν στα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, στα οποία η εικόνα είναι «τελείως διαφορετική».
«Θα σεβαστούμε τον άνθρωπο που χρησιμοποιεί τη δημόσια συγκοινωνία. Ο λαός, τα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα χρησιμοποιούν τη δημόσια συγκοινωνία και δεν θα τον υποτιμήσουμε τον πολίτη. Θα τον σεβαστούμε, είτε είναι στη Νέα Μάκρη, που εκεί είναι το ΚΤΕΛ βέβαια. Αν θέλετε και τη γνώμη μου, αλλά και είναι και μια κεντρική επιλογή πλέον, δεν μπορεί να είναι η Νέα Μάκρη προορισμός με υπεραστικό λεωφορείο. Δεν είμαστε Αττική του 1950. Ακόμα έχουμε υπεραστικό λεωφορείο στο Λαύριο και στη Νέα Μάκρη. Η Αττική είναι μια ενότητα. Και έτσι στους νέους συγκοινωνιακούς χάρτες που θα σας παρουσιάσουμε το επόμενο διάστημα, τώρα είναι σε εξέλιξη η μελέτη που γίνεται για την Αθήνα και την Αττική, που θα ολοκληρωθεί το δειγματοληπτικό της σκέλος, τον Σεπτέμβριο, Οκτώβριο, θα υπάρξει νέος σχεδιασμός. Μέχρι τα μέσα του 2025 θα παρουσιάσουμε το σχέδιο για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής, ο οποίος δεν μπορεί να έχει ξεχασμένες περιοχές», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε:
«Δεν μπορεί τα Μέγαρα να είναι ξεχασμένη περιοχή. Είναι μια ολότητα την οποία αντιμετωπίζουμε με νέο πνεύμα. Έχουμε νέα μέσα στα χέρια μας. Και για τον συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, δεν μπορεί να ισχύσει άλλο το παραδοσιακό μοντέλο. Παίρνω το λεωφορείο από τη Λούτσα και πάω στην Αθήνα. Τελείωσαν αυτά. Τότε γιατί έφτιαξαν τον προαστιακό, γιατί έφτιαξαν το μετρό, γιατί έφτιαξαν τα μέσα σταθερής τροχιάς και συμφωνώ απόλυτα, ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι η εξέλιξη και το μέλλον».
Διευκρίνιση του Υφυπουργού κ.Οικονόμου, στα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, μετά τη δημοσίευση του άρθρου:
Κύριε Γεωργιάδη,
σας ευχαριστώ για το σχολιασμό των χθεσινών δηλώσεων μου στη Βουλή.
Επιτρέψτε μου να κάνω κάποιες επισημάνσεις και διευκρινήσεις σχετικά με την ερμηνεία των διατυπώσεων μου.
Ο νέος σχεδιασμός και η διαμόρφωση του συγκοινωνιακού έργου ειδικά στην Ανατολική και Δυτική Αττική, σέβεται απολύτως και θα συμπεριλαμβάνει όλους τους φορείς που έχουν πάρει στις «πλάτες τους» ιστορικά τις συγκοινωνίες στις δύο μεγάλες περιοχές της Αττικής, με ολιστική προσέγγιση και πλήρη διασύνδεση βασισμένη στην πράσινη και βιώσιμη αστική κινητικότητα. Ο προγραμματισμός και η σχεδίαση έχουν το απόλυτο σημείο αναφοράς και κέντρο του τον πολίτη. Επίσης είναι τουλάχιστον αυτονόητο πως όλοι όσοι έχουν προσφέρει και προσφέρουν συγκοινωνιακό έργο είναι σεβαστοί και μαζί θα βρούμε τις καλύτερες λύσεις για το μέλλον, συνεργατικά με γνώμονα πάντα την εξυπηρέτηση των πολιτών σε όλη την Αττική.
Σχόλιο ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ
Επειδή κάποιοι φίλοι στην Αττική εξέλαβαν την εισαγωγή του άρθρου μου ως "ο υφυπουργός θα κλείσει το ΚΤΕΛ Αττικής", διευκρινίζω με τη σειρά μου:
Ο κ.Οικονόμου έκανε δηλώσεις που ανέγνωσα θετικά, ως άνθρωπος που υπηρετεί τις συγκοινωνίες για 40 χρόνια. Είπε το αυτονόητο: ότι δεν είναι δυνατόν το 2024 στην Αττική να υπάρχουν υπεραστικά δρομολόγια του ΚΤΕΛ, με τον σχεδιασμό του 1950 όπως είπε χαρακτηριστικά, ξεκομμένα από τη συνολική λειτουργία του συστήματος ΟΑΣΑ.
Λογικό λοιπόν είναι να υπάρξει νέος σχεδιασμός, ώστε όλη η Αττική να ενταχθεί σε έναν ενιαίο σχεδιασμό υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ, με ενιαίο εισιτήριο (προφανώς δι-τρι-ζωνικό). Στο σχεδιασμό αυτό προφανέστατα θα συμμετέχει το ΚΤΕΛ Αττικής, που έχει "πάρει στις πλάτες του" ιστορικά , τις συγκοινωνίες.
Επομένως, εκτίμησα ότι τελειώνει ο "υπεραστικός" χαρακτήρας του ΚΤΕΛ Αττικής (και είναι σωστό αυτό!), κάτι που μάλλον πρέπει να εκληφθεί θετικά από τους μετόχους του, ως ευκαιρία και όχι ως απειλή.
Η ανάληψη του περιαστικού έργου της Αττικής, (στα πρότυπα του υπερεπιτυχημένου μοντέλου της Θεσσαλονίκης, όπου το ΚΤΕΛ εκτελεί άψογα το περιαστικό -ΑΣΤΙΚΟ όμως- έργο, με εισιτήριο του ΟΑΣΘ), είναι κάτι που πρέπει να καθησυχάζει κι όχι να ανησυχεί τους μετόχους του ΚΤΕΛ.
"Βλέπω" λοιπόν, ένταξη του ΚΤΕΛ Αττικής στον ΟΑΣΑ κι αυτό είναι καλό νέο.
Φυσικά, διευκρινίζω ότι αυτή είναι η άποψη μου, η εκτίμησή μου. Δεν θα καθορίσω τις εξελίξεις, ούτε θα υπαγορεύσω καμιά απόφαση! Επιτρέψτε μου όμως το δικαίωμα της γνώμης, που μάλιστα εκφράζεται δημόσια και επώνυμα, και θεωρώ ότι συμβάλει προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των συγκοινωνιών.
Αλλωστε, το βασικό σύνθημα των ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΝΕΩΝ είναι: "ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ".
Σακης Γεωργιάδης, 17/7/2024