Η συζήτηση για το πόσο είναι το ποσοστό της εισιτηριοδιαφυγής, των επιβατών δηλαδή που δεν επικυρώνουν....
νόμιμο τίτλο μεταφοράς (εισιτήριο) κρατάει χρόνια. Κανείς δεν μπορεί να την υπολογίσει με ακρίβεια, καθώς υπάρχει ενα ποσοστό επιβατών, που, ναι μεν, δεν "χτυπάει" εισιτήριο, αλλά το κάνει νόμιμα, είτε επειδή έχει μηνιαία κάρτα, είτε επειδή απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής κομίστρου (ανεργοι, ΑμεΑ κλπ).Όμως τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, έχουν το "προνόμιο" να έχουν ως μέλη τους εκατοντάδες οδηγούς του ΟΑΣΘ, που είναι οι πιο έγκυροι ανταποκριτές μας.
Πριν από λίγο, οδηγός του ΟΑΣΘ, μας απέστειλε φωτογραφία, με τις εισπράξεις των δρομολογίων του: 200 άτομα, 11 εισιτήρια , λέει ο ίδιος!
Και δεν είναι η πρώτη φορά, ούτε η δεύτερη, ούτε η τρίτη, που οδηγοί μας στέλνουν αποδείξεις της κατάστασης που επικρατεί. Ολα τα μηνύματα δείχνουν (με αποδείξεις!), ότι οι επικυρώσεις είναι ΠΑΝΤΑ κάτω από 10%!
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα λοιπόν, μόνο το 5,5% των επιβατών "χτύπησε" εισιτήριο! Αν υποθέσουμε ότι άλλοι 10 επιβάτες ήταν άνεργοι, ΑμεΑ κλπ ή είχαν κάρτες (οι αγορές μηνιαίων καρτών είναι στο 1/10 της προηγούμενης δεκαετίας, συνεπώς ΔΕΝ είναι πολλοί αυτοί που έχουν κάρτες), μιλάμε για ΒΕΒΑΙΗ εισιτηριοδιαφυγή της τάξης του 90%. Χωρίς αμφιβολία και με τις πιο ...large παραδοχές !
Επομένως, ο ΟΑΣΘ στερείται έσοδα της τάξης των 50-60 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ευρώ το χρόνο, χρήματα που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την αύξηση του στόλου και τη βελτίωση παροχών στους οδηγούς και το λοιπό προσωπικό.
Ξανατονίζουμε: δεν υπάρχει αντικειμενικός τρόπος μέτρησης της εισιτηριοδιαφυγής προς το παρόν. Θα υπάρχει με το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο, όπου θα επικυρώνουν ΟΛΟΙ ακόμη και οι δικαιούμενοι ελευθέρας, την κάρτα τους. Εμπειρικά όμως, ΟΛΕΣ οι ενδείξεις που έχουμε από αυτούς που ξέρουν καλύτερα από όλους, δηλαδή τους οδηγούς, είναι ότι αυτή τη στιγμή το 90% των επιβατών ΔΕΝ πληρώνει !
Και για την ιστορία > Το απλό μαγικό κόλπο που φέρνει άριστη συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη !