Τρίτη 23 Ιουλίου 2024

Είναι καλός ο κλιματισμός στα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong της Αθήνας, με καύσωνα;

 Θέλοντας να δούμε πώς συμπεριφέρονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις υψηλές θερμοκρασίες, επιβιβαστήκαμε σε ένα το μεσημέρι της Κυριακής, 21 Ιουλίου 2024. Όταν βγήκαμε... από το αυτοκίνητο για να πάμε στη στάση, το θερμόμετρο έγραφε 40 βαθμούς, γράφει ο συντάκτης του gocar, που έκανε την αυτοψία.

Ο σκοπός του ρεπορτάζ ήταν διπλός. Να βιώσουμε από πρώτο χέρι όσα ζουν οι επιβάτες αυτών των λεωφορείων καθημερινά, αλλά και να διαπιστώσουμε πώς βλέπουν οι οδηγοί τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Φυσικά, δεν παραλείψαμε να ελέγξουμε την κατανάλωση ρεύματος, άρα και την αυτονομία τους.

Έτσι, μπήκαμε στο Α5 περίπου στις 15:00, από την στάση που ονομάζεται 9η Μεσογείων, η οποία βρίσκεται στο Νομισματοκοπείο. Φτάσαμε μέχρι το τέρμα της διαδρομής που είναι στην Ακαδημία, αλλά δεν κατεβήκαμε, μείναμε για την επιστροφή, κατεβαίνοντας πάλι στην 9η Μεσογείων, στο Νομισματοκοπείο,

Επειδή οι περισσότεροι δεν έχουμε εικόνα πόσα km κάνει κάθε μέρα ένα αστικό λεωφορείο κι αν τα 300 km είναι πολλά ή λίγα, ρωτήσαμε τους οδηγούς. Η απάντηση που λάβαμε είναι ότι τα ηλεκτρικά λεωφορεία φεύγουν το πρωί φορτισμένα από το αμαξοστάσιο, βγάζουν δύο βάρδιες συνεχόμενα (8 ώρες η κάθε βάρδια), χωρίς φόρτιση και επιστρέφουν με το ποσοστό συνήθως να κυμαίνεται ανάμεσα στο 28% και το 38%.

Ρωτώντας αν οι επιβάτες είναι ικανοποιημένοι με τον κλιματισμό, ακόμα και σε αυτές τις πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες, η απάντηση ήταν παραπάνω από θετική. Όπως δήλωσε ένας από τους οδηγούς, δεν έχουν λείψει περιπτώσεις στις οποίες οι επιβάτες ζητάνε από τους οδηγούς να ανεβάσουν τη θερμοκρασία, επειδή κάνει κρύο στην καμπίνα.

Αυτά τα ηλεκτρικά λεωφορεία δεν έχουν air-condition αλλά κλιματισμό. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός ορίζει την επιθυμητή θερμοκρασία. Από εκεί και πέρα το σύστημα φροντίζει για να διατηρείται στα επιθυμητά επίπεδα.

Ωστόσο, ο κάθε επιβάτης μπορεί να ελέγξει αν θα έρχεται επάνω του ροή αέρα από το σύστημα κλιματισμού ή όχι. Πάνω από την κάθε θέση υπάρχουν περσίδες οι οποίες μπορούν να ανοίξουν, να κλείσουν ή να ρυθμιστούν σε κάποια ενδιάμεση θέση, προκειμένου ο κάθε επιβάτης να τις προσαρμόζει στο σημείο που επιθυμεί. Έτσι μπαίνει τέλος στους καυγάδες για τα ανοιχτά ή κλειστά παράθυρα.


ολόκληρο το άρθρο εδώ

sakisgeorgiadis