Μείωση των εκπομπών, αύξηση της ανθεκτικότητας της μπαταρίας
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά, θα διατηρηθούν οι τρέχουσες συνθήκες του Euro 6 και τα όρια εκπομπών καυσαερίων. Για τα λεωφορεία και τα φορτηγά θα ισχύουν αυστηρότερα όρια για τις εκπομπές καυσαερίων που μετρούνται σε εργαστήρια και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα τις τρέχουσες συνθήκες δοκιμών Euro VI.
Για πρώτη φορά, τα πρότυπα της ΕΕ θα περιλαμβάνουν όρια εκπομπών σωματιδίων από το φρένο (PM10) για αυτοκίνητα και ημιφορτηγά και ελάχιστες απαιτήσεις επιδόσεων για την ανθεκτικότητα των μπαταριών σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα.
Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών
Ένα περιβαλλοντικό «διαβατήριο οχήματος» θα διατίθεται για κάθε όχημα και θα περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του κατά τη στιγμή της ταξινόμησης, όπως τα όρια εκπομπών ρύπων, οι εκπομπές CO2, η κατανάλωση καυσίμου και ηλεκτρικής ενέργειας, η ηλεκτρική αυτονομία και η ανθεκτικότητα της μπαταρίας. Οι χρήστες των οχημάτων θα έχουν επίσης πρόσβαση σε επικαιροποιημένες πληροφορίες σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου, την μπαταρία, τις εκπομπές ρύπων και άλλες σχετικές πληροφορίες που παράγονται από τα συστήματα και τις οθόνες.
Η αντίδραση του ACEA
Όπως αναμενόταν, ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) χαιρέτισε τη συγκεκριμένη εξέλιξη, κάνοντας λόγο για υπέρβαση ενός μεγάλου εμποδίου.
«Η ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το Euro 7 εδραιώνει τη θέση της Ευρώπης ως παγκόσμιου ρυθμιστή για τα πρότυπα εκπομπών για αυτοκίνητα, vans, φορτηγά και λεωφορεία. Επικεντρώθηκε στον τομέα που έχει μεγαλύτερη σημασία: Τις προκλήσεις που έρχονται στο μέλλον, όπως οι εκπομπές από τα φρένα των αυτοκινήτων και των van αλλά και τις προδιαγραφές των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων», τόνισε ο Γενικός Διευθυντής του ACEA, Sigrid de Vries.
Για άλλη μια φορά, ο Σύνδεσμος ανέδειξε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τον έντονο ανταγωνισμό από τις ΗΠΑ και την Κίνα και επανέλαβε την πάγια θέση του ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να ρίξει το βάρος στην αντικατάσταση των παλιών, ρυπογόνων, οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη, δίνοντας κίνητρα για αγορά καινούριων, πιο «καθαρών».