Δευτέρα 4 Μαρτίου 2024

ΟΣΕ: Σε σεκιουριτάδες η φύλαξη των διαβάσεων με φάμπρικα απευθείας αναθέσεων

 Η δικαστική διερεύνηση του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος που ....γνώρισε η Ελλάδα, στις 28 Φεβρουαρίου 2023, βρίσκεται σε εξέλιξη. Ωστόσο, είναι κοινή πεποίθηση ότι μία από τις αιτίες που το προκάλεσαν ήταν φαινόμενα κακοδιοίκησης και συγκεκριμένα ο τρόπος με τον οποίο τοποθετούνται διάφορα υπηρεσιακά στελέχη ή και απλοί υπάλληλοι ακόμη σε κρίσιμα πόστα. Μπορεί η τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, στην πλειονότητά τους νέα παιδιά, φοιτητές, να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όμως, τα περισσότερα δυστυχήματα ή και ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας συμβαίνουν στις εκατοντάδες ισόπεδες διαβάσεις.

Η φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων του ΟΣΕ αποτελεί μία υπηρεσία ιδιαιτέρως σημαντική και απολύτως αναγκαία για την ασφάλεια των πολιτών, καθώς σύμφωνα και με τις τελευταίες ετήσιες εκθέσεις ασφάλειας της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), τα δυστυχήματα στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία ατυχημάτων στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ειδικότερα δε, στην έκθεση της ΡΑΣ του 2020 έχουν καταγραφεί 1.236 ισόπεδες διαβάσεις σε όλη την Ελλάδα εκ των οποίων περίπου το 45% ήταν αφύλακτες. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 19 Φεβρουαρίου, την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκαν τα χειρότερα όταν τρένο πέρασε από αυτόματα φυλασσόμενη ισόπεδη διάβαση στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας κι ενώ οι απαγορευτικές μπάρες ήταν ανοιχτές. Ο ΟΣΕ απέδωσε το περιστατικό σε «κανονιστική παρατυπία» και διέταξε ΕΔΕ.

sakisgeorgiadis