Πουθενά στον κόσμο, δεν υπάρχουν ειδικά καθίσματα, για τα παιδιά δημοτικού, στα μεγάλα λεωφορεία.
"Πνίγηκε" στην πολυνομία, η ελληνική....
γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα να μην ξέρει κανείς τι ισχύει. Στα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ δίνουμε τεράστιο αγώνα, για να τερματιστεί αυτή η κακοδαιμονία, του "άλλα λέει ο ένας, άλλα ο άλλος και κανείς δεν ξέρει τι ισχύει". Για να δώσουμε στην ελληνική διοίκηση, τους "υπηρεσιακούς παράγοντες" δηλαδή των Υπουργείων, διέξοδο, παραθέτουμε την ξεκάθαρη νομοθεσία της Κύπρου. Είναι σημαντική, καθώς οι Κύπρος είναι πρωτοπόρα στην εφαρμογή της Κοινοτικής Νομοθεσίας και πολλοί ανώτατοι δικαστές του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων είναι Κύπριοι.Πάμε λοιπόν στην Κύπρο, με ένα δημοσίευμα του Φιλελεύθερου
Τι προβλέπεται για τα λεωφορεία
Όταν πρόκειται για μεταφορά παιδιών με λεωφορεία, για σκοπούς σχολικής εκδρομής ή άλλης οργανωμένης σχολικής δραστηριότητας ή για μετακίνηση παιδιών για διάφορες δραστηριότητες που οργανώνονται από νομικό ή φυσικό πρόσωπο (εταιρεία ή ιδιώτης) ή φορέα, ισχύουν τα ακόλουθα:
(i) Τα λεωφορεία επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα µε ζώνες ασφαλείας. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται λεωφορεία που εξαιρούνται από την υποχρέωση για εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας, δηλαδή λεωφορεία που είχαν εγγραφεί στη Δημοκρατία πριν τις 28/12/2007, εκτός εάν αυτά είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας.
(ii) Δεν επιτρέπεται η μεταφορά παιδιού σε μπροστινό κάθισμα.
(iii) Τα παιδιά ηλικίας 6 ετών και άνω θα πρέπει να συγκρατούνται από τα υφιστάμενα συστήματα συγκράτησης (δηλ. τις συνήθεις ζώνες ασφαλείας για ενήλικες), εκτός εάν προσκομιστεί από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού παιδικό ή ανυψωτικό κάθισμα, το οποίο προσαρμόζεται στο υφιστάμενο σύστημα συγκράτησης που διαθέτει το λεωφορείο.
(iv) Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών συγκρατούνται από παιδικά ή ανυψωτικά καθίσματα, που προσκομίζονται από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού και προσαρμόζονται στα υφιστάμενα συστήματα συγκράτησης που διαθέτει το όχημα. Όταν δεν προσκομίζεται παιδικό ή ανυψωτικό κάθισμα από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού, το παιδί δεν επιτρέπεται να μεταφερθεί µε το λεωφορείο.
(v) Η εταιρεία ή ο ιδιώτης ή ο φορέας, για λογαριασμό του οποίου γίνεται η μεταφορά παιδιών, ορίζει ενήλικα συνοδό, ο οποίος βρίσκεται στο λεωφορείο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης του και ενόσω υπάρχουν σε αυτό παιδιά. Φέρει δε την ευθύνη εφαρμογής των διατάξεων για χρήση ζωνών ασφαλείας ή ανυψωτικού ή παιδικού καθίσματος, ανάλογα με την περίπτωση.
Ξεκαθαρίζεται ότι για τα λεωφορεία στις πόλεις θα ισχύει ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα.
Και τι ειναι αυτά με το "ύψος 1,50 και βάρος 36 κιλα", που διαβάζουμε στα ελληνικά sites και λένε οι Έλληνες τροχονόμοι;
Αυτό δηλαδή (το σημείο 1):
Υπάρχουν λοιπόν παιδικά καθίσματα, που τηρούν τα συστήματα συγκράτησης παιδιών, που ορίζει η ECE44, αλλά αυτά τα καθίσματα ΔΕΝ μπαίνουν στα λεωφορεία, των οποίων τα καθίσματα τηρούν από μόνα τους τις προδιαγραφές ασφαλείας και ΔΕΝ χρειάζονται πρόσθετα καθίσματα, για παιδιά άνω των 6 ετών.