Πέμπτη 1 Ιουνίου 2023

Τι προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη μεταφορά μαθητών με λεωφορεία

 Πουθενά στον κόσμο, δεν υπάρχουν ειδικά καθίσματα, για τα παιδιά δημοτικού, στα μεγάλα λεωφορεία. 

 "Πνίγηκε" στην πολυνομία, η ελληνική....

γραφειοκρατία, με αποτέλεσμα να μην ξέρει κανείς τι ισχύει. Στα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ δίνουμε τεράστιο αγώνα, για να τερματιστεί αυτή η κακοδαιμονία, του "άλλα λέει ο ένας, άλλα ο άλλος και κανείς δεν ξέρει τι ισχύει". Για να δώσουμε στην ελληνική διοίκηση, τους "υπηρεσιακούς παράγοντες" δηλαδή των Υπουργείων, διέξοδο, παραθέτουμε την ξεκάθαρη νομοθεσία της Κύπρου. Είναι σημαντική, καθώς οι Κύπρος είναι πρωτοπόρα στην εφαρμογή της Κοινοτικής Νομοθεσίας και πολλοί ανώτατοι δικαστές του Δικαστηρίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων είναι Κύπριοι.

Πάμε λοιπόν στην Κύπρο, με ένα δημοσίευμα του Φιλελεύθερου

Τι προβλέπεται για τα λεωφορεία

Όταν πρόκειται για μεταφορά παιδιών με λεωφορεία, για σκοπούς σχολικής εκδρομής ή άλλης οργανωμένης σχολικής δραστηριότητας ή για μετακίνηση παιδιών για διάφορες δραστηριότητες που οργανώνονται από νομικό ή φυσικό πρόσωπο (εταιρεία ή ιδιώτης) ή φορέα, ισχύουν τα ακόλουθα:

(i) Τα λεωφορεία επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα µε ζώνες ασφαλείας. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται λεωφορεία που εξαιρούνται από την υποχρέωση για εγκατάσταση ζωνών ασφαλείας, δηλαδή λεωφορεία που είχαν εγγραφεί στη Δημοκρατία πριν τις 28/12/2007, εκτός εάν αυτά είναι εφοδιασμένα με ζώνες ασφαλείας.
(ii) Δεν επιτρέπεται η μεταφορά παιδιού σε μπροστινό κάθισμα.


(iii) Τα παιδιά ηλικίας 6 ετών και άνω θα πρέπει να συγκρατούνται από τα υφιστάμενα συστήματα συγκράτησης (δηλ. τις συνήθεις ζώνες ασφαλείας για ενήλικες), εκτός εάν προσκομιστεί από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού παιδικό ή ανυψωτικό κάθισμα, το οποίο προσαρμόζεται στο υφιστάμενο σύστημα συγκράτησης που διαθέτει το λεωφορείο.

(iv) Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 6 ετών συγκρατούνται από παιδικά ή ανυψωτικά καθίσματα, που προσκομίζονται από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού και προσαρμόζονται στα υφιστάμενα συστήματα συγκράτησης που διαθέτει το όχημα. Όταν δεν προσκομίζεται παιδικό ή ανυψωτικό κάθισμα από τον κηδεμόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού, το παιδί δεν επιτρέπεται να μεταφερθεί µε το λεωφορείο.  


(v) Η εταιρεία ή ο ιδιώτης ή ο φορέας, για λογαριασμό του οποίου γίνεται η μεταφορά παιδιών, ορίζει ενήλικα συνοδό, ο οποίος βρίσκεται στο λεωφορείο καθ’ όλη τη διάρκεια της χρήσης του και ενόσω υπάρχουν σε αυτό παιδιά. Φέρει δε την ευθύνη εφαρμογής των διατάξεων για χρήση ζωνών ασφαλείας ή ανυψωτικού ή παιδικού καθίσματος, ανάλογα με την περίπτωση.
Ξεκαθαρίζεται ότι για τα λεωφορεία στις πόλεις θα ισχύει ό,τι ίσχυε μέχρι σήμερα.

Πώς ξέρει ο Τροχονόμος της Κύπρου, τι ισχύει;

Του το λέει με σαφήνεια ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, στον οποίο έχει ενταχθεί η κοινοτική νομοθεσία , δηλαδή ο Ν.174/86, οπως ισχύει.

Ο ΚΟΚ της Κύπρου, βρίσκεται ανηρτημένος στην κεντρική σελίδα της αστυνομίας, δηλαδή εδώ

Οταν ο τροχονόμος λοιπόν, πηγαίνει να ελέγξει σχολική εκδρομή, έχει μαζί του τον ΚΟΚ , ο οποίος στο άρθρο 15, παρ. Γ' του λέει ξεκάθαρα, τι ισχύει στις σχολικές εκδρομές, κι αυτό που ισχύει είναι:

(γ) Παιδιά ηλικίας έξι (6) ετών και άνω συγκρατούνται από τα υφιστάµενα συστήµατα συγκράτησης, εκτός εάν προσκοµιστεί από τον κηδεµόνα ή τον έχοντα την ευθύνη του παιδιού σύστηµα συγκράτησης για παιδιά το οποίο προσαρµόζεται στο υφιστάµενο σύστηµα συγκράτησης που διαθέτει το όχηµα και σε τέτοια περίπτωση τα παιδιά συγκρατούνται από το σύστηµα συγκράτησης για παιδιά. 

Δίπλα από το άρθρο 15Γ, ο ΚΟΚ λέει και με ποιό νόμο εισήχθη αυτή η ρύθμιση: άρθρο 5 του 116 του 2018. Τόσο απλά.

Στην αρχή του άρθρου 15, ο Κύπριος νομοθέτης, αναφέρει ότι αυτές οι διατάξεις, συμμορφώνονται με τον κανονισμό ΟΕΕ/ΗΕ 44/03, τον παγκόσμιο δηλαδή κανονισμό, οπότε ο τροχονόμος δεν σπάει το κεφάλι του να ψάχνει τι λέει ο "κανονισμός 44" ! Του το λέει ο ΚΟΚ του, του λέει με απλά λόγια ότι "παιδιά ανω των 6 ετών, μεταφέρονται στα υφιστάμενα καθίσματα, εκτός αν ο γονέας, θέλει να φέρει και μαξιλαράκι για το παιδί του".


Και τι ειναι αυτά με το "ύψος 1,50 και βάρος 36 κιλα", που διαβάζουμε στα ελληνικά sites και λένε οι Έλληνες τροχονόμοι;

Κι αυτό το απαντά με ΣΑΦΗΝΕΙΑ ο Κυπριακός ΚΟΚ: Αυτά αφορούν οχήματα κατηγοριών Μ1,Ν1,Ν2,Ν3 δηλαδή Ι.Χ. Ταξί και Αγροτικά, δηλαδή μικρά οχήματα κι όχι λεωφορεία.

Και τι είναι ο περίφημος κανονισμός 44;

Ο Κανονισμός 44/03 (ΟΕΕ/ΗΕ 44/03), είναι Κανονισμός του ΟΗΕ (ΗΕ=Ηνωμένα Έθνη) για την Οικονομική Επιτροπής της Ευρώπης (ΟΕΕ). Στη διεθνή ορολογία λέγεται UN/ECE 44/03 ή απλά ECE44. 
O κανονισμός αυτός, εκδόθηκε για να πιστοποιεί τα παιδικά καθίσματα. Γι αυτό και παγκοσμίως, τα εγκεκριμένα καθίσματα για παιδιά, αυτά που βάζουμε στο Ι.Χ. μας, στο πίσω κάθισμα, γράφουν σε μια πορτοκαλί ετικέτα (δείτε όσοι έχετε παιδικό κάθισμα) ότι είναι πιστοποιημένα, σύμφωνα με την ECE44.
Ρίξτε μια ματιά κάτω ή στο πλάι του καθίσματος αυτοκινήτου για να βρείτε την τυπωμένη πορτοκαλί ετικέτα. Μια πορτοκαλί ετικέτα έγκρισης ECE R44/04 εγγυάται ότι το κάθισμα αυτοκινήτου συμμορφώνεται με τις βασικές απαιτήσεις ασφαλείας όπως ορίζονται στο ευρωπαϊκό πρότυπο ασφάλειας ECE R44.
Αυτό δηλαδή (το σημείο 1):

Υπάρχουν λοιπόν παιδικά καθίσματα, που τηρούν τα συστήματα συγκράτησης παιδιών, που ορίζει η ECE44, αλλά αυτά τα καθίσματα ΔΕΝ μπαίνουν στα λεωφορεία, των οποίων τα καθίσματα τηρούν από μόνα τους τις προδιαγραφές ασφαλείας και ΔΕΝ χρειάζονται πρόσθετα καθίσματα, για παιδιά άνω των 6 ετών.

Φυσικά, όποιος γονιός κρίνει ότι το παιδί του, παρά το γεγονός ότι είναι 7 ή 8 ετών, χρειάζεται (λόγω σωματικής διάπλασης) και πρόσθετο κάθισμα, μπορεί να το δώσει στον ιδιοκτήτη του λεωφορείου, όπως λέει ο Κυπριακός ΚΟΚ:


Παραπομπές:

Εκτελεστική οδηγία 2014/37/ΕΕ , που ισχύει σήμερα

O Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας της Κύπρου, όπως ισχύει σήμερα:

Απάντηση 19-9-2019 Υπουργού Μεταφορών της Κύπρου, για το ισχύει:

Τα νέα μέτρα για την ασφάλεια των μαθητών της Κύπρου

Ο Κανονισμός UN/ECE 44 

Τι σημαίνουν οι ενδείξεις στα καθίσματα αυτοκινήτου

Πώς να διαβάσετε την ετικέτα ECE R44

sakisgeorgiadis