Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023

Τα 10 πράγματα που πρέπει να γίνουν ...χθες, στον ΟΑΣΘ !

 Εκλογές σε λίγες μέρες, με περίπου γνωστή κατάληξη και τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ, αναλύουν προς τους νέους κυβερνώντες τις 10 εκκρεμότητες, που υπάρχουν και που θα πρέπει να διευθετήσουν ΑΜΕΣΑ, την επομένη κιόλας των εκλογών, πριν....

δούμε τον ΟΑΣΘ να καταρρέει την 1/1/2024.


Εμείς, χτυπάμε το καμπανάκι λοιπόν, για αυτά :


1. Να ξεκαθαρίσει επιτέλους η  «καυτή πατάτα», που λέγεται «Ψηφιακός Μετασχηματισμός». Να βρουν το θάρρος οι κυβερνώντες να διαλέξουν ποια τηλεματική θέλουν και να προχωρήσει άμεσα το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το αργότερο τον Σεπτέμβριο, θα πρέπει οι πολίτες να μπορούν να «κόβουν» εισιτήριο με το κινητό τους ή την χρεωστική/πιστωτική κάρτα εντός του λεωφορείου.


2. Να νομοθετηθεί ΕΓΚΑΙΡΑ κι όχι την τελευταία στιγμή, η παράταση της ανάθεσης του συγκοινωνιακού έργου στον ΟΑΣΘ για 2 ακόμη χρόνια τουλάχιστον. Η ισχύουσα νομοθεσία δηλαδή ο Ν.5007/22,  άρθρο 26, είναι: «Ανατίθεται προσωρινά στον Ο.Α.Σ.Θ. το συγκοινωνιακό έργο στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης για τον απολύτως αναγκαίο χρόνο και πάντως όχι μετά τις 31.12.2023», Κι αυτό πρέπει να γίνει μέσα στον Ιούλιο ! Όχι στις 31-12-2023 ως συνήθως!


3. Να ξεκαθαρίσει με ΘΑΡΡΟΣ η νέα κυβέρνηση, ποιο ακριβώς είναι το σχέδιό της για τον ΟΑΣΘ. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εν πολλοίς καταλήξει στο σχήμα «ΟΑΣΘ για πάντα κρατικός στο πολεοδομικό συγκρότημα, διαγωνισμός για 42 περιφερειακές γραμμές (αυτές που ανατέθηκαν στα ΚΤΕΛ)».


4. Να ξεκινήσει ο διαγωνισμός στα πλαίσια του ΚΑΝ. ΕΕ 1370/07 και του Ν.4974/22, για τις περιφερειακές αστικές γραμμές, αυτές που εκτελούν σήμερα τα ΚΤΕΛ και η ανάθεσή τους λήγει στις 31-12-2023. Τα ΚΤΕΛ μπήκαν στην αστική συγκοινωνία, τον Απρίλιο του 2019 και από τότε τους ανατίθεται έργο, με ετήσιες παρατάσεις, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αγοράσουν καινούρια λεωφορεία, αφού είναι πιθανό να χάσουν τη «δουλειά». Να γίνει διαγωνισμός κι όποιος τον κερδίσει να ξέρει ότι θα έχει σύμβαση για 10+5 χρόνια, άρα θα πρέπει να φέρει καινούρια λεωφορεία, τα οποία θα αποσβεσθούν στην 10ετία. Ο διαγωνισμός άργησε ήδη, το κράτος πρέπει να τρέξει και να τον προκηρύξει το αργότερο μέχρι τον Σεπτέμβριου του 2023, αλλιώς το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν θα εγκρίνει εκ νέου αναθέσεις, με τη δικαιολογία του «επείγοντος».


5. Να ξεκαθαρίσει στο μυαλό του ο ΟΑΣΘ, τι θα κάνει με το «λήζινγκ του Παπαδάκη». Η σύμβαση λήγει επίσης στις 31-12-2023 κι αν αφήσουμε την ανανέωση για την τελευταία στιγμή, μπορεί ο επιχειρηματίας να βρει για τα λεωφορεία του καμιά καλύτερη προσφορά (π.χ. Ουκρανία) και να μείνει ο ΟΑΣΘ με 60 λεωφορεία, αντί για 350 που πρέπει να έχει.


6. Να ξεκαθαρίσει το θέμα των «μικρομετόχων του ΟΑΣΘ», των 2.000 δηλαδή οικογενειών, που έχασαν την περιουσία τους, μετά την «αποϊδιωτικοποίηση» του Σπίρτζη. 6 χρόνια τους κοροϊδεύουν , λόγω «πολιτικού κόστους». Πρέπει να βρουν το θάρρος οι κυβερνώντες και οι τοπικοί βουλευτές και , είτε να τους αποζημιώσουν, είτε να τους «ξεκόψουν» ότι «η αποτίμηση έγινε, σας έβγαλε χρεώστες, δεν θα πάρετε μία, τελειώσαμε». Δε γίνεται να κρύβει την αποτίμηση το κράτος και να διαρρέει σε εφημερίδες!


7. Να χρηματοδοτηθεί γενναία ο ΟΑΣΘ, για την εξόφληση παλιών οφειλών και κυρίως ενοικίων για το κτήριο των γραφείων της Παπαναστασίου και των δύο αμαξοστασίων, που οφείλει στο συν/σμό «ΗΡΑΚΛΗΣ». Να σταματήσει να είναι τζαμπατζής και να τρέχει στα Δικαστήρια για αγωγές έξωσης. Είναι ντροπή, ο μεγαλύτερος Οργανισμός της Βόρειας Ελλάδας, να «φεσώνει» τον ιδιοκτήτη των ακινήτων του. Αυτή η κωμωδία, πρέπει να τελειώσει. Και τελειώνει μόνο με έναν τρόπο: με λεφτά.


8. Να προσληφθεί νέο προσωπικό, ιδίως οδηγοί, τουλάχιστον 200 ή ακόμη και 400 που ζητά το Συνδικάτο, εφόσον το κράτος καταλήξει σε αυτό που αναφέρουμε στο 3, δηλαδή ότι ο ΟΑΣΘ θα παραμείνει για πάντα κρατικός. Δεν γίνεται να μην ανανεώνεται επί δεκαετίες το προσωπικό μιας επιχείρησης!


9. Να ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕΘ, ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός, μέσα στο 2023, ΠΡΙΝ την έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή ίδρυση νέων γραμμών, κατάργηση υφιστάμενων, μείωση ή αύξηση συχνότητας κάποιων γραμμών, που σχετίζονται με το Μετρό κ.λπ. Για να τα κάνει αυτά ο ΟΣΕΘ όμως, χρειάζεται ΞΕΚΑΘΑΡΗ πολιτική εντολή. Δεν μπορεί να σχεδιάσει, όταν δεν γνωρίζει αν ο ΟΑΣΘ θα έχει λεωφορεία την 1/1/2024, ή αν θα υπάρχουν τα ΚΤΕΛ στις γραμμές ! Πώς να σχεδιάσει, όταν αυτό που έχει σήμερα στα χέρια του, είναι ότι ο ΟΑΣΘ "λήγει" στις 31/12/2023;


10. Να ξεκινήσει ο προγραμματισμός για την επόμενη μέρα του ΟΑΣΘ, χωρίς τη γελοία δήθεν «εκκαθάριση», στην οποία (δήθεν) βρίσκεται σήμερα. Καμία πράξη εκκαθάρισης, δεν γίνεται στον ΟΑΣΘ, εδώ και 6 χρόνια, καιρός είναι να τελειώνει το παραμύθι με την εκκαθάριση, καθώς , ουσιαστικά και στην πράξη ο ΟΑΣΘ λειτουργεί κανονικά και καμιά «εκκαθάριση» δεν πρόκειται να γίνει. Ο μόνος λόγος ύπαρξης της γελοίας, δήθεν, «εκκαθάρισης», είναι για να προστατεύεται νομικά, από εκτελέσεις δικαστικών αποφάσεων κατάσχεσης, έξωσης κ.λπ. Να συνεχίσει δηλαδή να είναι «μπαταχτσής», χωρίς να κινδυνεύει με κατάσχεση των λεωφορείων του.

 

Συνοπτικά λοιπόν, επείγει να απαντηθεί με σαφήνεια και ΕΓΚΑΙΡΑ το ερώτημα: «πώς ακριβώς θα έχει 350 λεωφορεία την 1/1/2024 ο ΟΑΣΘ;» . Για να μπορεί να απαντηθεί αυτό, πρέπει να γίνουν τα 10 προηγούμενα προαπαιτούμενα. Αλλιώς, κινδυνεύει ο πολύπαθος Οργανισμός να ξεκινήσει το 2024 με 60 σαραβαλάκια, που του απέμειναν από τις παλιές καλές εποχές….


Σάκης Γεωργιάδης, 16/6/2023

sakisgeorgiadis