Το 1989 , πριν ακόμα καταρρεύσει το κομμουνιστικό καθεστώς και διαλυθεί η ΕΣΣΔ , δυο επερχόμενα τρένα..
Η σοβιετική πετροχημική βιομηχανία είχε επιλέξει το τοίχωμα του αγωγού να είχε λεπτότερο τοίχωμα από το απαιτούμενο και το 1984 το Σοβιετικό Υπουργείο Πετρελαίου είχε ακυρώσει την εγκατάσταση ενός αυτόματου συστήματος ανίχνευσης διαρροών. (Κάτι σαν τηλεματική θα λέγαμε). Το ανθρώπινο λάθος όμως παραμόνευε στη γωνία. Ένας εκσκαφέας το 1985 προκάλεσε ρήγμα στον αγωγό χωρίς να το αντιληφτεί κανείς . 4 χρόνια μετά έγινε διάβρωση του αγωγού και η περιοχή μούσκεψε από υγροποιημένο προπάνιο και βουτάνιο. Τα τρένα συναντήθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο και μια σπίθα που δημιούργησαν οι τροχοί ήταν ικανή να τα ανατινάξει.
Νεκροί; 575 μεταξύ των οποίων 181 ήταν παιδιά και 623 τραυματίες με πολλαπλά εγκαύματα. (Σιδηροδρομική καταστροφή στην Ουφά. https://en.wikipedia.org/wiki/Ufa_train_disaster)