Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

Τι αλλάζει στους ταχογράφους από 21-8-2023

Ευφυής ταχογράφος 2ης έκδοσης σε όλα τα νέα λεωφορεία και φορτηγά από 21-8-2023

Με εγκύκλιό του, της....

28-3-2023, με  ΑΔΑ: 6ΔΖΙ465ΧΘΞ-ΙΥΗ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, διευκρινίζει ότι τα οχήματα μεταφοράς επιβατών άνω των 9 θέσεων, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά από τις 21 Αυγούστου 2023 και εφεξής, εάν δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου, πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης (smart tachograph version 2).


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

1)  Σύμφωνα με το κεφάλαιο ΙΙ του (α) σχετικού Κανονισμού, σε συνδυασμό και με τον (β) σχετικό εκτελεστικό Κανονισμό, όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει με τον (γ) σχετικό εκτελεστικό Κανονισμό, τα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε ρυμουλκουμένου ή ημιρυμουλκουμένου, καθώς και τα οχήματα μεταφοράς επιβατών άνω των 9 θέσεων, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά από τις 21 Αυγούστου 2023 και εφεξής, εάν δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου, πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης (smart tachograph version 2), σύμφωνα με το Παράρτημα IΓ του (β) σχετικού εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ). 

2. Οι περιφερειακές Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών κατά την ταξινόμηση των οχημάτων της παραπάνω παραγράφου πρέπει να ελέγχουν εάν φέρουν ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης, που είναι ενεργοποιημένος και βαθμονομημένος, σύμφωνα με την (ζ) σχετική εγκύκλιο. 

3. Επιπλέον, ο εξοπλισμός του οχήματος με ευφυή ταχογράφο 2ης έκδοσης καταχωρείται από την περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών στο online Μηχανογραφικό Σύστημα (Μ.Σ.) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας αυτού, στη στήλη των παρατηρήσεων, με τον κωδικό 190 «ΜΕ ΕΥΦΥΗ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟ 2ης ΕΚΔΟΣΗΣ».

Η απόφαση της 28-3-2023 εδώ


ολες οι νομοθετικές εξελίξεις στο χώρο των μεταφορών με ένα κλικ εδώ



Εξαιρέσεις από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου:

Σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 561/2006 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την εναρμόνιση ορισμένων κοινωνικών διατάξεων στον τομέα των οδικών μεταφορών, όπως κωδικοποιήθηκε στην έκδοση 02006R0561 — EL — 20.08.2020 — 003.001 — 1 :


Ο κανονισμός δεν εφαρμόζεται στις οδικές μεταφορές που εκτελούνται από: 

α) οχήματα που χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές επιβατών σε τακτικές γραμμές, η διαδρομή των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 χιλιόμετρα

αα) οχήματα ή συνδυασμοί οχημάτων με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που δεν υπερβαίνει τους 7,5 τόνους τα οποία χρησιμοποιούνται: i) για τη μεταφορά υλικών, εξοπλισμού ή μηχανημάτων προς χρήση από τον οδηγό κατά την εργασία του οδηγού, ή ii) για την παράδοση εμπορευμάτων που παράγονται βιοτεχνικά, μόνο σε ακτίνα που δεν υπερβαίνει τα 100 km από τη βάση της επιχείρησης και υπό την προϋπόθεση ότι η οδήγηση του οχήματος δεν είναι η κύρια δραστηριότητα του οδηγού και ότι η μεταφορά δεν εκτελείται για λογαριασμό τρίτου· 

β) οχήματα των οποίων η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 χιλιόμετρα την ώρα 

γ) οχήματα που ανήκουν ή μισθώνονται χωρίς οδηγό από τις ένοπλες δυνάμεις, τις υπηρεσίες πολιτικής άμυνας, την πυροσβεστική υπηρεσία και τα σώματα ασφαλείας όταν η μεταφορά πραγματοποιείται ως συνέπεια της αποστολής των ανωτέρω και τελεί υπό τον έλεγχό τους

δ) οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων που χρησιμοποιούνται σε μη εμπορικές μεταφορές για τη μεταφορά ανθρωπιστικής βοήθειας, που χρησιμοποιούνται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης ή σε επιχειρήσεις διάσωσης

ε) ειδικά οχήματα τα οποία χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς 

στ) ειδικά οχήματα παροχής οδικής βοήθειας τα οποία επιχειρούν σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από τη βάση τους 

ζ) οχήματα τα οποία υποβάλλονται σε οδικές δοκιμές για λόγους τεχνικής βελτίωσης, επισκευής ή συντήρησης, και νέα οχήματα ή οχήματα που έχουν υποστεί μετατροπές και δεν έχουν ακόμα τεθεί σε κυκλοφορία 

η) οχήματα ή συνδυασμούς οχημάτων με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος που δεν υπερβαίνει τους 7,5 τόνους, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μη εμπορική μεταφορά εμπορευμάτων· 
ηα) οχήματα με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα, συμπεριλαμβανομένων των ρυμουλκούμενων ή ημιρυμουλκούμενων, που υπερβαίνει τους 2,5 τόνους αλλά δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους, τα οποία χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά εμπορευμάτων, όταν η μεταφορά δεν πραγματοποιείται για λογαριασμό τρίτου, αλλά πραγματοποιείται για ίδιο λογαριασμό της εταιρείας ή του οδηγού, και όταν η οδήγηση δεν συνιστά την κύρια δραστηριότητα του προσώπου που οδηγεί το όχημα

θ) επαγγελματικά οχήματα τα οποία χαρακτηρίζονται ως αντίκες σύμφωνα με τη νομοθεσία του κράτους μέλους στο οποίο κυκλοφορούν και τα οποία χρησιμοποιούνται για μη εμπορικές μεταφορές επιβατών ή εμπορευμάτων.

sakisgeorgiadis