Παρασκευή 25 Ιουνίου 2021

Λονδίνο: Ξεκίνησε σήμερα ο πρώτος στόλος λεωφορείων υδρογόνου

Ο πρώτος στόλος της Αγγλίας με διώροφα λεωφορεία υδρογόνου, έχει τεθεί σε λειτουργία στο Λονδίνο, σήμερα (24/6/21). Είκοσι οχήματα κυψελών καυσίμου της Wrightbus  από τη Βόρεια Ιρλανδία, θα εξυπηρετήσουν τη νούμερο 7 διαδρομή, μεταξύ East Acton και Oxford Circus.

Η Transport for London (TfL) έχει ήδη...

 περισσότερα από 500 ηλεκτρικά λεωφορεία στον στόλο της, καθώς στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2030. Με την έναρξη λειτουργίας των νέων λεωφορείων κυψελών καυσίμου σήμερα, ο δήμαρχος του Λονδίνου Sadiq Khan δήλωσε: «Η επένδυσή μας σε αυτά τα λεωφορεία υδρογόνου όχι μόνο μας βοηθά να καθαρίσουμε τον αέρα του Λονδίνου, αλλά υποστηρίζει θέσεις εργασίας και τοπικές οικονομίες σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο. "



Τα λεωφορεία κατασκευάστηκαν από τη Wrightbus στη Βόρεια Ιρλανδία, και οι κύλινδροι αερίου κατασκευάζονται από την Luxfer στο Nottingham. Το υδρογόνο για τα λεωφορεία παράγεται στο εργοστάσιο της Air Liquide στο Runcorn, αξιοποιώντας τα απόβλητα υδρογόνο ως υποπροϊόν από βιομηχανική μονάδα χλωρίου-αλκαλίων.

   


 Η Ryze Hydrogen με έδρα την Οξφόρδη είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του καυσίμου στο σταθμό τροφοδοσίας. Από το 2023, το Δημαρχιακό Γραφείο αναμένει επιπλέον το υδρογόνο να είναι ακόμη πιο πράσινο, καθώς θα παράγεται με ηλεκτρόλυση που τροφοδοτείται από άμεση σύνδεση με υπεράκτια αιολική ενέργεια.

Προς το παρόν, ένας σταθμός ανεφοδιασμού που συμπληρώνεται από τη δανική εταιρεία μηχανικών Nel Hydrogen θα συμπληρώνει κάθε κυψέλη καυσίμου υδρογόνου μία φορά την ημέρα, σε μόλις πέντε λεπτά.

Η χρηματοδότηση μέσω της TfL ανήλθε σε περίπου 6 εκατομμύρια λίρες. περισσότερα από 5 εκατομμύρια λίρες χρηματοδότησης έχουν παρασχεθεί από ευρωπαϊκούς φορείς όπως η κοινή επιχείρηση κυψελών καυσίμου και υδρογόνου Joint Initiative For Hydrogen Vehicles Across Europe - JIVE2 (Κοινή Πρωτοβουλία για τα οχήματα υδρογόνου σε όλη την Ευρώπη), και ο εκτελεστικός οργανισμός καινοτομίας και δικτύων (INEA), εκτελεστικός οργανισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς και 1 εκατομμύριο λίρες από το γραφείο οχημάτων μηδενικών εκπομπών.

sakisgeorgiadis