Οι δύο μεγάλες εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας και της συμπρωτεύουσας, πήραν μια πρωτοεμφανιζόμενη πρωτοβουλία αύξησης στόλου, δηλαδή τη χρηματοδοτική μίσθωση ....λεωφορείων, στη Θεσσαλονίκη προστέθηκαν ακόμη 50 λεωφορεία από δωρεά του Δήμου (11 κυκλοφορούν ήδη), πλέον των 180 που θα προμηθεύσει η Med bus των αφών Παπαδάκη (61 κυκλοφορούν ήδη), αλλά στους δρόμους κυκλοφορούν τα ίδια ή και λιγότερα λεωφορεία.
Αυτό οφείλεται πιθανώς, στην αναπροσαρμογή των δρομολογίων, ώστε να βγαίνουν καλύτερα οι βάρδιες, αλλά και σε κρούσματα κορωνοϊού, που υπάρχουν και θέτουν αρκετούς οδηγούς και τεχνικούς σε καραντίνα (ενδεικτικά, στον ΟΑΣΘ όλο σχεδόν το τμήμα ηλεκτρολόγων, τέθηκε σε καραντίνα, ενώ απουσιάζουν αρκετοί εργαζόμενοι που ανήκουν στις "ευάλωτες" ομάδες πληθυσμού).
Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ διατεινόταν ότι κυκλοφορούσαν 240 λεωφορεία π.Π. ("προ Παπαδάκη"), άρα με τα 60 του Παπαδάκη και της Λειψίας, θα έπρεπε να κυκλοφορούν 300, οπότε, θα έπρεπε να βλέπουμε 9 παλιά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, για κάθε 1 πολύχρωμο του Παπαδάκη, στους δρόμους βλέπουμε συνεχώς μόνο τα 61 πολύχρωμα του Παπαδάκη, λες και κάποιο μαγικό χέρι εξαφάνισε τα παλιά και κυκλοφορούν μόνο "Παπαδάκηδες"!
Έτσι, σύμφωνα με την τηλεματική των δύο εταιρειών, την Πέμπτη 5/11/2020, στις 8.30 το πρωί κυκλοφορούσαν:
- Αθήνα: 785 λεωφορεία της ΟΣΥ
-Θεσσαλονίκη: 256 (μαζί με του Παπαδάκη και της Λειψίας) λεωφορεία του ΟΑΣΘ
Βεβαίως, η πίεση στους δύο παρόχους έχει ελαττωθεί σημαντικά, εξαιτίας της μείωσης της ζήτησης, λόγω των μέτρων απαγόρευσης μετακινήσεων άνευ λόγου και έτσι είναι μια καλή συγκυρία για ΟΑΣΘ και ΟΣΥ να ξεκαθαρίσουν ποιά λεωφορεία μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν και ποιά πρέπει να πάνε στην ανακύκλωση.