Πέμπτη 30 Μαΐου 2024

Ξέμεινε από τουριστικά λεωφορεία η Ελλάδα - Τι προτείνει ο κλάδος

Μάιος, περίοδος σχολικών εκδρομών και η Ελλάδα ξέμεινε από τουριστικά λεωφορεία, τα οποία...

δεν επαρκούν για να καλύψουν τη ζήτηση. 

Κι αυτό έχει δύο επιπτώσεις:

-από τη μια, αγχωμένους διευθυντές σχολείων και συλλόγους γονέων, που ψάχνουν απεγνωσμένα έναν τουριστικό πράκτορα να αναλάβει την εκδρομή των παιδιών, αλλά και

-αύξηση τιμών, δηλαδή του κόστους μιας εκδρομής για τον πελάτη, καθώς οι τιμές επηρεάζονται από τη σχέση ζήτηση / προσφορά.


 Τα ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ απευθύνθηκαν στον Πρόεδρο της Ένωσης ιδιοκτητών Τουριστικών λεωφορείων Μακεδονίας -Θράκης, Μιχάλη Πεζίκογλου, ρωτώντας τον "πού θα πάει αυτό το χάλι", αλλά και τι προτείνει ο κλάδος για την ομαλοποίηση της αγοράς εκδρομών.

Ο κ.Πεζίκογλου, επιβεβαίωσε ότι, όντως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα έλλειψης λεωφορείων και εξήγησε πώς μπορεί να βρεθεί άμεσα λύση.


"Να μπορούν να ταξινομηθούν εκ νέου τα λεωφορεία 15ετίας που αποσύρουν τα ΚΤΕΛ"

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο, υπάρχουν εκατοντάδες υπεραστικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ, τα οποία αποσύρουν από την κυκλοφορία οι ιδιοκτήτες τους, καθώς είναι 15, 16 , 17 και 18 ετών , για να το αλλάξουν με καινούριο ή ελαφρά μεταχειρισμένο, έως 5ετίας.

Αυτά τα υπεραστικά λεωφορεία, που έχουν ήδη ταξινομηθεί στην Ελλάδα, πριν 16 χρόνια π.χ. δεν μπορούν να ταξινομηθούν ξανά, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Με αποτέλεσμα να "λιμνάζουν" σε εμπόρους λεωφορείων, που ψάχνουν να τα ξεφορτωθούν στο εξωτερικό, αφού δεν μπορούν να τα αγοράσουν οι "τουριστικοί" και να "κουμπώσουν" την άδεια που έχουν ήδη, από ένα δικό τους τουριστικό 24 ετών π.χ., που αποσύρθηκε με βάση την τελευταία ρύθμιση , την 30-4-2024 και δεν δόθηκε η πολυπόθητη παράταση, που ζητούσε ο κλάδος. 

Αν επιτραπεί η ταξινόμηση αυτών των λεωφορείων εκ νέου, σε ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, θα βρεθούν άμεσα και θα προστεθούν πάνω από 250 λεωφορεία ηλικίας 15-18 ετών, στο στόλο των τουριστικών και θα υπάρξει πολύ σημαντική βελτίωση.

"Ευχής έργο, θα ήταν να μπορούσαν οι συνάδελφοι των οποίων το λεωφορείο "κόπηκε" στις 30-4-2024, να το αντικαταστήσουν με καινούριο. Ομως δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα , μετά την τριετία απραξία της πανδημίας και τώρα που "άνοιξε η δουλειά" , αρκετοί συνάδελφοι που θέλουν 2-3 χρόνια να βγουν στη σύνταξη, άρα προφανώς δεν αγοράσουν καινούριο, δεν βρίσκουν λεωφορεία, ούτε στην Ελλάδα, ούτε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για να ομαλοποιηθεί η αγορά, πρέπει να μπορούν να ταξινομηθούν τα αποσυρμένα από τα ΚΤΕΛ"


ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΝΕΑ , 30/5/2024

Γίνε μέλος της ομάδας @sygnea

sakisgeorgiadis