Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Motor Oil : "Καλύτερα τα λεωφορεία υδρογόνου, από τα ηλεκτρικά"

Για τα πλεονεκτήματα της υδρογονοκίνησης έναντι στην ηλεκτροκίνηση, ειδικά στον... τομέα των βαρέων οχημάτων, μίλησε ο Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του ομίλου Motor Oil και συντονιστής του έργου Τριήρης. κατά την τοποθέτησή του στο 3ο JIVE Roadshow, το οποίο διοργανώθηκε στο αμαξοστάσιο του Ρέντη, όπου και έφτασε ένα λεωφορείο υδρογόνου στο πλαίσιο συνεργασίας με τη Motor Oil προκειμένου να εκτιμηθεί η αποδοτικότητα της υδρογονοκίνησης στα ΜΜΜ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, προκειται για οχήματα αθόρυβα και ασφαλή, ενώ βάσει των πορισμάτων μελετών της Motor Oil, που επιβεβαιώνονται από τη διεθνή εμπειρία, καταδεικνύεται ότι με δεδομένες τις κλιματολογικές συνθήκες, τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, αλλά και της γεωμορφολογίας Αττικής και Θεσσαλονίκης, τα λεωφορεία δείχνουν καταλληλότερα σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά:

 «Ανεφοδιάζονται σε 15 λεπτά, όχι σε 4 ώρες, άρα παρέχουν μεγαλύτερη αξιοποίηση στο 
συγκοινωνιακό έργο. Δεν επηρεάζονται από κλιματολογικές συνθήκες, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες ή το πολύ κρύο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι το κόστος κατανάλωσης υδρογόνου σε σχέση με την ηλεκτροφόρτιση μπορεί υπό συνθήκες να εξομοιωθεί». Κι αυτό δεδομένου ότι σήμερα το εν λόγω καύσιμο είναι ακριβότερο και από το πετρέλαιο.

Συμπλήρωσε πως το λεωφορείο που παρουσιάστηκε είναι προπομπός των δυο λεωφορείων υδρογόνου που θα αποκτήσει έως το 2026 η ΟΣΥ, και θα ανοίξουν τον δρόμο για να συμπεριληφθεί η νέα τεχνολογία στην ανανέωση του στόλου που προχωρά από το υπουργείο με ικανό αριθμό λεωφορείων υδρογόνου.

(Με πληρ. από ΕΘΝΟΣ)

sakisgeorgiadis