Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Πρέπει να γίνει ατύχημα για να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση του ΟΑΣΘ;

Με αφορμή την πρόσφατη εθνική τραγωδία, ανακαλύψαμε οι Έλληνες, ότι από το 2010 γίνονται έργα τηλεδιοίκησης στον ΟΣΕ, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώνονται.

΄Έπρεπε να θρηνήσουμε....

δεκάδες νεκρούς, παιδιά μας, αδέρφια μας, γονείς μας, για να διαμαρτυρηθούμε για έργα που πρέπει να τελειώσουν και δεν τελειώνουν ποτέ; Δεν θα λειτουργήσουμε ποτέ προληπτικά;

Επανειλημμένα, ο υποφαινόμενος, έγραψα για τον περίφημο "Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ". Ένα απαραίτητο έργο, για έναν Οργανισμό που κουβαλάει μισό εκατομμύριο πολίτες την ημέρα και βρίσκεται ακόμη με τις υποδομές του 2000, ενώ ξεκίνησε η διαδικασία μετάβασής του σε ένα ασφαλέστερο σύστημα, με πάρα πολλά "ψηφιακά καλούδια', που θα τον κάνουν αποτελεσματικότερο και ασφαλέστερο.

Το έργο έχει ήδη έτοιμη χρηματοδότηση, 39 εκατομμύρια ευρώ, βρίσκονται κλειδωμένα σε ένα συρτάρι και περιμένουν τον ΟΑΣΘ να τα πάρει! Αλλά για κάποιους μεταφυσικούς λόγους, η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ / AMCO δεν κατάφερε ακόμη να εγκατασταθεί!

Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, αλλά πρέπει να θρηνήσουμε νεκρούς σε ατύχημα με λεωφορείο του ΟΑΣΘ, για να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε, γιατί δεν προχωρά το άκρως απαραίτητο αυτό έργο;

Δεν είναι σοφότερο να ρωτάμε τώρα, πριν "χτύπα ξύλο" γίνει το κακό, γιατί δεν προχωρά;

Σάκης Γεωργιάδης

H παράταση της παράτασης στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό του ΟΑΣΘ



Θυμίζω τί ακριβώς θα προσφέρει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον ΟΑΣΘ, επειδή είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε πόσο σημαντικός είναι:

  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης επιβατών, το οποίο θα βασίζεται στις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες και πρότυπα υλοποίησης.
  • Δημιουργία Κέντρου Επιχειρήσεων με πλήρη αποτύπωση σε πραγματικό χρόνο των στοιχείων και των ροών, μέσα από τον οποίο θα λαμβάνονται οι κρίσιμες αποφάσεις.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα αυτοματοποιημένης συλλογής κομίστρου, το οποίο θα βασίζεται σε ηλεκτρονικά εισιτήρια (έξυπνες κάρτες και mobile εφαρμογές) και θα συμβάλλει στην αποϋλοποίηση των εισιτηρίων, στην εύκολη διαχείρισή τους και στην μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα προγραμματισμού και βελτιστοποίησης δρομολογίων και υπηρεσιών, το οποίο θα εξασφαλίζει τον βέλτιστο προγραμματισμό των δρομολογίων και υπηρεσιών, λαμβάνοντας υπόψη του τόσο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού όσο και τη μείωση του κόστους λειτουργίας του φορέα.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης εγγράφων και ροής εργασιών με ψηφιακές υπογραφές με πλήρη ψηφιακή αποτύπωση εσωτερικών λειτουργιών και διοικητικών διαδικασιών.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων για το σύνολο του Φορέα Λειτουργίας και σύστημα διαχείρισης προσωπικού.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης αμαξοστασίου.
  • Ολοκληρωμένο σύστημα ψηφιακής διαχείρισης αιτημάτων επιβατικού κοινού και παραπόνων με διασύνδεση στις διαδικασίες εσωτερικής λειτουργίας του Οργανισμού.
  • Ανάπτυξη Διαδικτυακής Πύλης και εφαρμογών για έξυπνες συσκευές.
  • Ολοκληρωμένο πληροφορικό σύστημα διαχείρισης καυσίμου.
  • Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα Επιχειρηματικής Ευφυίας (BI).
  • Σχετικός εξοπλισμός όπως περιγράφεται αναλυτικά στις τεχνικές προδιαγραφές για την λειτουργία των ανωτέρω περιγραφόμενων συστημάτων και εφαρμογών.
  • Υπηρεσίες εκπαίδευσης 
  • Υπηρεσίες υποστήριξης 
  • Περίοδος εγγύησης έργου 
  • Δράσεις δημοσιότητας έργου και ενημέρωσης επιβατικού κοινού
  • sakisgeorgiadis