1. Τα ιδιόκτητά του, όσα έμειναν δηλαδή από τις αγορές της προηγούμενης 30ετίας.
2. Τα "λεωφορεία της Λειψίας", που του "χάρισε" ο Δήμος Θεσσαλονίκης
3. Τα "μισθωμένα του Παπαδάκη", τα λεωφορεία ιδιοκτησίας της MED BUS του ομίλου Παπαδάκη δηλαδή.
Και πόσα είναι τελικά; ΙΔΟΥ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
1. Τα λειτουργικά (αυτά που μπορούν να δρομολογηθούν) ιδιόκτητα είναι μόλις 86
Από αυτά, προγραμματίζονται καθημερινά τα 76. Πιθανώς κάποια να μη δρομολογούνται λόγω έλλειψης οδηγών.1+2. Τα λεωφορεία 1ης και 2ης κατηγορίας (ιδιόκτητα + Λειψίας), είναι 119: (86 ιδιόκτητα + 33 Solaris του Δήμου). Από τα 33 Solaris της Λειψίας, προγραμματίζονται καθημερινά (το χειμώνα, γιατί το καλοκαίρι δεν βγαίνουν, επειδή δεν έχουν κλιματισμό, τα 29.
Με απλά λόγια, ο ΟΑΣΘ έχει καθημερινά στο δρόμο 76 (ιδιόκτητα) + 29 (Λειψίας) = 105 αστικά.Και πόσα πρέπει να βγάζει; 368 ! Επομένως, του λείπουν 263 λεωφορεία, τα οποία βρίσκει από τη δεξαμενή του Παπαδάκη, ο οποίος εκμισθώνει στον ΟΑΣΘ 260 συνολικά λεωφορεία.
Κι έτσι, παρατείνει τη σύμβαση με τον όμιλο Παπαδάκη (λήγει την 31-3-2023, σε 8 μέρες δηλαδή), κατά 9 μήνες, μέχρι 31-12-2023.
Και τελικά, πόσα βγαίνουν καθημερινά: Βγαίνουν 105 ιδιόκτητα + Λειψίας, συν 229 από τα 260 του Παπαδάκη και συνολικά 334 (με την επιφύλαξη ακύρωσης κάποιων προγραμματισμένων λόγω έλλειψης οδηγών), με αποτέλεσμα να μην έχει τα 368 που απαιτεί ο προγραμματισμός.
Τα ΚΤΕΛ (ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΣΕΡΡΩΝ , ΑΣΤΙΚΟ ΣΕΡΡΩΝ, ΚΙΛΚΙΣ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ)
Τα ΚΤΕΛ βγάζουν καθημερινά 169 λεωφορεία από τα 188 ιδιόκτητα που διαθέτουν, συνεπώς το σύνολο της συγκοινωνίας ΟΑΣΘ + ΚΤΕΛ = 334 + 169 = 503.
Και με μια ματιά
- το 66% των λεωφορείων εισφέρεται από τον ΟΑΣΘ και το 34% από τα 5 ΚΤΕΛ:
Σάκης Γεωργιάδης, 23/3/2023