Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2024

Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΥ : "Είδαμε τα ηλεκτρικά λεωφορεία στις ζέστες, τώρα θα τα δούμε και στα κρύα"

Μια χαρά θα πάνε και στα κρύα...

«Μέχρι το καλοκαίρι του 2025 και ίσως μέχρι το φθινόπωρο του 2025 θα έχουμε 1000 καινούρια λεωφορεία στο στόλο της ΟΣΥ, άρα.... πάνω από τα 2/3 του στόλου θα είναι νέα λεωφορεία εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό θα είναι λεωφορεία ηλεκτρικά», υποστήριξε μεταξύ άλλων ο Στέφανος Αγιάσογλου, δ/νων σύμβουλος της ΟΣΥ, ο οποίος μίλησε στο συνέδριο για την ηλεκτροκίνηση Electric Vehicles Conference το οποίο διοργάνωσε η Boussias events.


Ο κ. Αγιάσολου ανέφερε πως στα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όλα τα αμαξοστάσια θα είναι αμαξοστάσια ηλεκτροκίνησης. «Σήμερα ετοιμάζονται νέα έργα, ήδη τέσσερα από τα δέκα, εφτά στην ουσία, δέκα στην πράξη αμαξοστάσια είναι αμαξοστάσια ηλεκτροκίνησης, ετοιμάζεται και τώρα ακόμα ένα θα γίνει περίπου μέχρι το τέλος του χρόνου», δήλωσε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει στη συνέχεια «ο σχεδιασμός μας για το 2025 και το 2026 είναι να είμαστε στην ηλεκτροκίνηση σε όλα τα αμαξοστάσια της Αττικής».



Ο δ/νων σύμβουλος της ΟΣΥ ανέφερε πως ήδη έχουν υπογραφεί δύο συμβάσεις, οι οποίες θα φέρουν άλλα 300 λεωφορεία φυσικού αερίου, τα οποία ήδη θα ξεκινήσουν να έρχονται από τώρα το φθινόπωρο του 2024 έως το τέλος του 2025.

Σε δύο προγράμματα της ΕΕ για την υδρογονοκίνηση ο ΟΣΥ

Ο κ. Αγιάσογλου ολοκλήρωσε την ομιλία του αναφερόμενος στην υδρογονοκίνηση. «Έχουμε ενταχθεί σε δύο προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υδρογονοκίνηση. Έτσι λοιπόν συμμετέχουμε στην πρώτη μικρή κοιλάδα υδρογόνου που έγινε στην Ελλάδα, η οποία ονομάζεται “Τριήρης” και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon» ανέφερε ο κ. Αγιάσογλου εξηγώντας πως θα ενταχθούν στο στόλο της ΟΣΥ και λεωφορεία υδρογόνου. «Εμείς σαν χρήστες αυτής της κοιλάδας έχουμε την ευθύνη να εντάξουμε στο στόλο μας, κάποια λεωφορεία υδρογόνου από 2-3 τους επόμενους δυο με τρεις μήνες τα λεωφορεία θα βρίσκονται στον στόλο της ΟΣΥ, και θα δούμε πως συμπεριφέρεται το συγκεκριμένο καύσιμο, έτσι ώστε στο σχεδιασμό που προβλέπεται στο αμέσως επόμενο διάστημα των επόμενων δύο ετών, 100 λεωφορεία υδρογόνου θα ενταχθούν στο στόλο μας» κατέληξε ο κ. Αγιάσογλου.

Εκμεταλλευτήκαμε το χρόνο για να μπορέσουμε να σχεδιάσουμε να προγραμματίσουμε κι επιτέλους να αρχίσουμε να υλοποιούμε ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, το οποίο θα βοηθήσει πάρα πολύ να αλλάξουμε στην πράξη την εικόνα της αστικής συγκοινωνίας, αλλά και να βοηθήσουμε την πράσινη μετάβαση.

Η ΟΣΥ είναι υπεύθυνη για την παροχή του έργου της αστικής συγκοινωνίας στο λεκανοπέδιο Αττικής, είναι μια εταιρεία με περίπου 5000 εργαζόμενους, εκ των οποίων τα 2/3 στην πράξη είναι εργαζόμενοι που είναι στην πρώτη γραμμή κι αυτό έχει τις ιδιαιτερότητες του όσο αφορά τον τρόπο λειτουργίας

Έχουμε έναν στόλο οποίος απαρτίζεται από 1600 οχήματα εκ των οποίων τα 1300 είναι ενεργά και λειτουργούν κάθε μέρα σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής

Ο σχεδιασμός προέβλεπε να υπάρξει μια αλλαγή του στόλου, διότι τα τελευταία πάνω από 15 χρόνια δεν είχαμε καμία προσθήκη καινούριων λεωφορείων.

"Σημαντικό να είμαστε μπροστά στην αλλαγή της τεχνολογίας & στην πράσινη μετάβαση"

Αυτό όμως που είχε σημασία είναι, εκτός από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, να είμαστε μπροστά στην αλλαγή της τεχνολογίας και στην πράσινη μετάβαση, η οποία επιβάλλεται όχι μόνο στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο. Έτσι, λοιπόν, έγινε πάρα πολλή δουλειά, η οποία έχει να κάνει με την προετοιμασία μας το 2024 να είναι μια χρονιά ορόσημο. Στην πράξη έλαβε χώρα όχι απλώς η ανανέωση του στόλου, αλλά η μετάβαση στη νέα τεχνολογία, δηλαδή στη βιομηχανία της κίνησης. Αφού λοιπόν ο σχεδιασμός ολοκληρώθηκε, αρχίσαμε την υλοποίηση. Τα πρώτα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία ήρθαν στην Αθήνα τον Μάιο του 2024 και βρέθηκαν στους δρόμους τον Ιούνιο του 2024, εκτελώντας δρομολόγια στην Αθήνα και στον Δήμο του Πειραιά. Είδαμε μια μεγάλη πρώτη μετάβαση της Ελλάδας στην ηλεκτροκίνηση, γιατί πρακτικά μια βαριά βιομηχανία, όπως είναι ο ΟΣΥ, που κινεί 1600 οχήματα κάθε μέρα στους δρόμους της Αθήνας, μπορεί πραγματικά να κάνει τη διαφορά το θέμα της πράσινης μετάβασης. Αυτό προϋποθέτει όχι απλώς μια σειρά από εργασίες που έπρεπε να γίνουν για να προετοιμάσουν την έλευση των λεωφορείων, αλλά και την προετοιμασία της εταιρείας για τη μετάβασή της στον τρόπο με τον οποίο αυτά θα πρέπει να λειτουργούν.

Είχαμε μια αγωνία για το πως συμπεριφέρονται τα οχήματα στις ζέστες, τώρα θα τα δούμε και στα κρύα. Πρέπει να σας πω ότι, μέχρι τώρα, αυτά τα οχήματα όχι απλώς συμπεριφέρθηκαν καλά, όχι απλώς υπήρξαν μέσα στις προδιαγραφές, αλλά συμπεριφέρθηκαν και καλύτερα, πράγμα που σημαίνει ότι και οι κατασκευαστές έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα κατασκευής.

Πηγή: epixeiro

sakisgeorgiadis