Με δύο από τους πιθανούς υποψήφιους επενδυτές να έχουν καταθέσει αίτημα παράτασης, η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος μεταφέρθηκε από τις 23 Οκτωβρίου στις 7 Νοεμβρίου 2024. Βεβαίως, η μικρή αναβολή των 15 ημερών δεν προκαλεί κάποια ιδιαίτερη αναστάτωση στη διαδικασία, καθώς το σημαντικό είναι η προσέλκυση το δυνατόν περισσοτέρων ενδιαφερομένων στον διεθνή διαγωνισμό.
Επίσης, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι πέραν των τριών πιθανών μνηστήρων για τον ΟΣΕΘ, που έχει ήδη αποκαλύψει το powergame.gr, από Ελλάδα, Ιταλία και Τουρκία, σημαντική είναι και η εκδήλωση ενδιαφέροντος από έναν μεγάλο Ευρωπαίο παίκτη στις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, της βρετανικής πολυεθνικής Mobico Group.
Η ALSA και ο όμιλος της Mobico
O CEO της Mobico group, Ignacio Garat |
Η ισπανική ALSA, που πέρυσι έκλεισε έναν αιώνα ζωής, είναι από το 2005 θυγατρική του ομίλου Mobico, οικονομικού φορέα που στη Βρετανία όλοι γνωρίζουν ως Νational Express. H ΑLSA, που παρέχει συγκοινωνιακό έργο, με λεωφορεία σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών σε Μάλτα και Κύπρο, για περισσότερα από 20 χρόνια, λειτουργεί λεωφορειακές αστικές γραμμές και σε πόλεις του Μαρόκου.
Πρόκειται για ένα μεγάλο group within a group, με ετήσιο κύκλο εργασιών 1,3 δισ. ευρώ, περισσότερους από 17.000 υπαλλήλους, πάνω από 6.200 λεωφορεία, που μεταφέρει περί τα 588 εκατομμύρια επιβάτες.
ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΣΕΡΡΩΝ
Οι Πρόεδροι των ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Στέφανος Τσόλης και ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, Ηλίας Παπαγεωργίου. |
Η πολυμμετοχική εταιρεία κατεβαίνει σε ενιαίο σχήμα μαζί με την ΚΤΕΛ Σερρών ΑΕ και εταιρεία τεχνολογίας που θα αναλάβει την εφαρμογή συστήματος Τηλεματικής – ITS, δηλαδή εφαρμογών ευφυούς συστήματος μεταφορών. Ήδη, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, το σχήμα των τριών είναι έτοιμο να καταθέσει φάκελο.
Οι Ιταλοί της ATM Milan
Από την πλευρά της, αυτόνομα θα κατέβει στον διαγωνισμό η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), η οποία ήδη βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, της εταιρείας, που ανέλαβε λειτουργός του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΤΜ λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.
Από την πλευρά της, αυτόνομα θα κατέβει στον διαγωνισμό η ιταλική Azienda Trasporti Milanesi (ΑΤΜ), η οποία ήδη βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της ΤΗΕΜΑ ΑΕ, της εταιρείας, που ανέλαβε λειτουργός του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ΑΤΜ λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.
H Τουρκική Gursel
Υπάρχει όμως και τέταρτος ενδιαφερόμενος για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, η τουρκική Gür-Sel Turizm Taşımacılık ve Servis Ticaret AŞ, εισηγμένη στο Borsa Istabul, η οποία, με 7.500 λεωφορεία διάφορων τύπων, δραστηριοποιείται στις αστικές, υπεραστικές και τουριστικές μεταφορές, ενώ δραστηριοποιείται επίσης, με θυγατρική επιχείρηση, στη Γερμανία, αλλά και στην Ιορδανία.a