Τα υγειονομικά πρωτόκολλα του covid, προστάζουν την χρήση μάσκας για όλους όσοι μεταφέρονται με τα λεωφορεία καθώς.... και τα ανάλογα έγγραφα για κάθε περίπτωση.
Συγκεκριμένα, οι μαθητές φέρουν μαζί τους τα έγγραφα των self tests που διεξάγουν, για την είσοδό τους στον προαύλιο χώρο του σχολείου, ενώ το επιβατικό κοινό υποχρεούται να διαθέτει είτε το αντίστοιχο αποτέλεσμα rapid test είτε το πιστοποιητικό εμβολιασμού, αφού σε περίπτωση ελέγχου από τα αρμόδια όργανα – και όχι από τους οδηγούς των λεωφορείων – το πρόστιμο ανέρχεται στα 300 ευρώ, όπως αναφέρει μιλώντας στην εφημερίδα thraki.com.gr, ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης.
Αναλυτικότερα ο κ. Γεωργιάδης εξηγεί ότι:
Τα μαθητικά δρομολόγια στην πρωτοβάθμια είναι «αγκαζέ» (μεταφέρουν μόνο παιδιά) με διαγωνισμό. Τα υπόλοιπα μαθητικά, δηλαδή στην δευτεροβάθμια, είναι με την συγκοινωνία (μικτά). Σε κάποια χωριά βέβαια είναι μόνον μαθητές, διότι δεν υπάρχει επιβατικό κοινό στον Νομό Ξάνθης. Το 90% των δρομολογίων, στην ουσία, είναι μαθητές. Ξεκίνησαν πάρα πολύ καλά. Εμείς ήμασταν έτοιμοι και είχαμε οργανωθεί στην υπηρεσία μας, ώστε να εξυπηρετήσουμε όλα τα παιδιά. Είχαμε και κάποιες διαφοροποιήσεις μάλιστα σε κάποια σχολεία. Για παράδειγμα το Μειονοτικό Σχολείο Ξάνθης, άρχισε να λειτουργεί και το απόγευμα, λόγω χωρητικότητας. Η Α΄ Γυμνασίου του Μειονοτικού θα πηγαίνει το απόγευμα (14.30 η προσέλευση και 19.00 η αποχώρηση). Η χωρητικότητα είναι στο 85% και τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα (με μάσκες και τεστ). Οι μαθητές έχουν και στο λεωφορείο μαζί τους τα τεστ. Εμείς βέβαια δεν έχουμε δικαίωμα να τα ελέγχουμε. Δεν είμαστε ούτε Λιμενικό, ούτε Αστυνομία, αλλά όταν κατεβαίνουν τα παιδιά, μπαίνουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τα έγγραφά τους στο χέρι. Ελέγχονται στο σχολείο.
Οι οδηγοί μας διενεργούν δύο rapid tests την εβδομάδα (ήταν ένα στην αρχή) και στην «τουριστική» αλλά και στο υπεραστικό. Το ίδιο ισχύει και για όλο το ανεμβολίαστο προσωπικό μας, αν και το 90% των οδηγών και του προσωπικού, έχει εμβολιασθεί.
Μέχρι στιγμής όλα πηγαίνουν καλά με τα δρομολόγια. Έχουμε μιλήσει και με τους διευθυντές των σχολείων και τα παιδιά μεταφέρονται δωρεάν. Πληρωνόμαστε το «μισό» από το κράτος όπως γνωρίζετε. Το γραφείο κινήσεως μιλά συνεχώς με τους διευθυντές, ενώ αν υπάρχουν αλλαγές δρομολογίων, τις ρυθμίζουμε. Δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.
Με rapid test ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, οι επιβάτες στα λεωφορεία – 300 ευρώ το πρόστιμο, σε περίπτωση έλεγχου
Σε ο,τι αφορά στις μετακινήσεις εκτός νομού και τα έγγραφα που πρέπει να έχουν μαζί τους οι επιβάτες, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης διευκρινίζει ότι:
Οι επιβάτες θα πρέπει να έχουν τεστ. Αν στα διόδια μπει η αστυνομία και τους ελέγξει, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι. Εμείς έχουμε αναρτήσει και ανακοινώσεις στις πόρτες των λεωφορείων, που αναγράφουν ότι πρέπει να φορούν μάσκα και ότι θα πρέπει να έχουν rapid test εάν δεν είναι εμβολιασμένοι ή πιστοποιητικό εμβολιασμού (εάν είναι εμβολιασμένοι). Εάν τους ελέγξει η αστυνομία, δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Τους ενημερώνουμε όταν κόβουν το εισιτήριο, αλλά δεν τους ελέγχουμε εμείς. Το πρόστιμο για κάποιον που δεν έχει το ανάλογο έγγραφο, είναι 300 ευρώ.
Αναλυτικότερα ο κ. Γεωργιάδης εξηγεί ότι:
Τα μαθητικά δρομολόγια στην πρωτοβάθμια είναι «αγκαζέ» (μεταφέρουν μόνο παιδιά) με διαγωνισμό. Τα υπόλοιπα μαθητικά, δηλαδή στην δευτεροβάθμια, είναι με την συγκοινωνία (μικτά). Σε κάποια χωριά βέβαια είναι μόνον μαθητές, διότι δεν υπάρχει επιβατικό κοινό στον Νομό Ξάνθης. Το 90% των δρομολογίων, στην ουσία, είναι μαθητές. Ξεκίνησαν πάρα πολύ καλά. Εμείς ήμασταν έτοιμοι και είχαμε οργανωθεί στην υπηρεσία μας, ώστε να εξυπηρετήσουμε όλα τα παιδιά. Είχαμε και κάποιες διαφοροποιήσεις μάλιστα σε κάποια σχολεία. Για παράδειγμα το Μειονοτικό Σχολείο Ξάνθης, άρχισε να λειτουργεί και το απόγευμα, λόγω χωρητικότητας. Η Α΄ Γυμνασίου του Μειονοτικού θα πηγαίνει το απόγευμα (14.30 η προσέλευση και 19.00 η αποχώρηση). Η χωρητικότητα είναι στο 85% και τηρούνται όλα τα πρωτόκολλα (με μάσκες και τεστ). Οι μαθητές έχουν και στο λεωφορείο μαζί τους τα τεστ. Εμείς βέβαια δεν έχουμε δικαίωμα να τα ελέγχουμε. Δεν είμαστε ούτε Λιμενικό, ούτε Αστυνομία, αλλά όταν κατεβαίνουν τα παιδιά, μπαίνουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τα έγγραφά τους στο χέρι. Ελέγχονται στο σχολείο.
Οι οδηγοί μας διενεργούν δύο rapid tests την εβδομάδα (ήταν ένα στην αρχή) και στην «τουριστική» αλλά και στο υπεραστικό. Το ίδιο ισχύει και για όλο το ανεμβολίαστο προσωπικό μας, αν και το 90% των οδηγών και του προσωπικού, έχει εμβολιασθεί.
Μέχρι στιγμής όλα πηγαίνουν καλά με τα δρομολόγια. Έχουμε μιλήσει και με τους διευθυντές των σχολείων και τα παιδιά μεταφέρονται δωρεάν. Πληρωνόμαστε το «μισό» από το κράτος όπως γνωρίζετε. Το γραφείο κινήσεως μιλά συνεχώς με τους διευθυντές, ενώ αν υπάρχουν αλλαγές δρομολογίων, τις ρυθμίζουμε. Δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα.
Με rapid test ή πιστοποιητικό εμβολιασμού, οι επιβάτες στα λεωφορεία – 300 ευρώ το πρόστιμο, σε περίπτωση έλεγχου
Σε ο,τι αφορά στις μετακινήσεις εκτός νομού και τα έγγραφα που πρέπει να έχουν μαζί τους οι επιβάτες, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης διευκρινίζει ότι:
Οι επιβάτες θα πρέπει να έχουν τεστ. Αν στα διόδια μπει η αστυνομία και τους ελέγξει, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι. Εμείς έχουμε αναρτήσει και ανακοινώσεις στις πόρτες των λεωφορείων, που αναγράφουν ότι πρέπει να φορούν μάσκα και ότι θα πρέπει να έχουν rapid test εάν δεν είναι εμβολιασμένοι ή πιστοποιητικό εμβολιασμού (εάν είναι εμβολιασμένοι). Εάν τους ελέγξει η αστυνομία, δεν φέρουμε καμία ευθύνη. Τους ενημερώνουμε όταν κόβουν το εισιτήριο, αλλά δεν τους ελέγχουμε εμείς. Το πρόστιμο για κάποιον που δεν έχει το ανάλογο έγγραφο, είναι 300 ευρώ.
Υπάρχει και ΦΕΚ που μας «καλύπτει». Εξάλλου είναι αδύνατον ένας οδηγός που ταξιδεύει από την Αθήνα, να ελέγχει τα έγγραφα, αν και είχαμε κατεβάσει όλοι την εφαρμογή στα κινητά μας και είχαμε προετοιμαστεί γιατί δεν γνωρίζαμε τι θα ψηφιστεί. Δεν θα μιλήσω για το κομμάτι του ελέγχου διότι είναι προσωπικά δεδομένα κατά αρχήν και δεν έχουμε καμία αρμοδιότητα. Αλλά είναι και φύσει αδύνατον για έναν οδηγό που θα πάει από την Ξάνθη στην Κομοτηνή – για παράδειγμα – να σταματά σε 50 στάσεις, να κόβει εισιτήρια και να κάνει και ελέγχους. Είναι δηλαδή χρονοβόρα και η διαδικασία. Τι να προσέχω πρώτα από όλα ως οδηγός; Να πάρω τον επιβάτη; Να κοιτάξω να μην έρχεται αυτοκίνητο από πίσω για να φύγω; Να κόψω εισιτήριο; Να τον ελέγξω με το κινητό μου; Τι να κάνει πρώτα από όλα ένας οδηγός; Ο νόμος μας καλύπτει και την αρμοδιότητα αυτήν την ρίχνει στις αρχές. Οι επιβάτες είναι υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν με τα υγειονομικά δεδομένα, να έχουν rapid test ή να είναι εμβολιασμένοι (και να το αποδεικνύουν έχοντάς το είτε στο κινητό τους είτε σε έγγραφο) από την στιγμή που θα ανέβουν στο λεωφορείο, γιατί σε περίπτωση ελέγχου, κινδυνεύουν με πρόστιμο.