Το λεωφορείο κινείται μόνο του, αναγνωρίζει το πράσινο και το κόκκινο στα φανάρια, σταματά μόνο του στις στάσεις και παρκάρει μόνο του στο αμαξοστάσιο.
Η Iveco Bus, ο πάροχος τεχνολογίας χωρίς οδηγό EasyMile και οι συνεργάτες τους, ολοκλήρωσαν τις δοκιμές με ένα.... πλήρως αυτόνομο πρότυπο πρωτότυπου λεωφορείου, ικανό να λειτουργεί υπό συνθήκες παρόμοιες με την πραγματική λειτουργία.Έτσι έγινε ένα νέο βήμα, με επιτυχημένες δοκιμές στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος Star (Rapid Autonomous Transport System). Το λεωφορείο έχει αποδείξει την ικανότητά του να λειτουργεί αυτόνομα στο δικό του χώρο σε ειδικές λωρίδες, αλλά και σε ιδιωτικούς χώρους. Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα για την ανάπτυξη αυτόνομων μεταφορών στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με αυτήν την έκθεση, τα συνδεδεμένα και αυτοματοποιημένα συστήματα μεταφορών θεωρούνται "απαραίτητα για να διατηρήσει και να εδραιώσει η ευρωπαϊκή βιομηχανία μεταφορών" την παγκόσμια ανταγωνιστικότητά της. Με μήκος 12 μέτρα, το λεωφορείο μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 100 επιβάτες σε βέλτιστες συνθήκες ασφάλειας και άνεσης. Η τεχνολογία εντός του οχήματος περιλαμβάνει αισθητήρες ασφαλείας και λογισμικό πλοήγησης.
Η EasyMile φέρνει ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα διαχείρισης στόλου και ένα από τα πρώτα πλήρως αφιερωμένα σε αυτόνομα οχήματα. Το λεωφορείο, που αναπτύχθηκε από κοινού από την EasyMile και την Iveco Bus, αποτέλεσε αντικείμενο πειραμάτων και ανάπτυξης στη δοκιμαστική πίστα της Transpolis στη Γαλλία, καθώς και στις δοκιμαστικές πίστες της Iveco και της EasyMile. Δοκιμάστικε σε όλες τις εποχές , σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες, επιτυγχάνοντας κορυφαίες επιδόσεις σε αυτό το στάδιο.
ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ: Τι είναι η Αυτόνομη Οδήγηση - Τα 6 επίπεδά της
Το Αυτόνομο Σύστημα Οδήγησης (ADS) που είναι ενσωματωμένο στο όχημα, επιτρέπει στο λεωφορείο να προσεγγίζει με ακρίβεια 10 εκατοστών τις στάσεις των λεωφορείων. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένου ότι βελτιώνει την προσβασιμότητα, ιδίως για τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων.
Οι μέγιστες ταχύτητες που επιτυγχάνει το λεωφορείο σε αυτόνομη λειτουργία έχουν δείξει ότι η τεχνολογία λειτουργεί καλά έως και 40 χλμ. / ώρα. Περαιτέρω δοκιμές έδειξαν ότι η τεχνολογία πολυτροπικής παρακολούθησης του προμηθευτή λογισμικού είναι επίσης αποτελεσματική σε αυτόνομες ταχύτητες άνω των 70 km / h. Οι δυνατότητες Όχημα προς Υποδομή (Vehicle-to-Infrastructure - V2X) επιτρέπουν στο λεωφορείο να προβλέπει τις φάσεις του φωτεινού σηματοδότη, πράγμα που σημαίνει ομαλή στάση και εκκίνηση καθώς και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Η ακρίβεια των ελιγμών και των στάσεων επιτρέπει επίσης αυτόματο παρκάρισμα στο αμαξοστάσιο.
H οδήγηση αυτού του λεωφορείου, κατατάσσεται στην Αυτόνομη Οδήγηση Κλάσης 4 (ADL 4)
Τα οχήματα επιπέδου 4 μπορούν να λειτουργούν σε λειτουργία αυτόματης οδήγησης. Αλλά μέχρι να εξελιχθεί η νομοθεσία και η υποδομή, μπορούν να το κάνουν μόνο σε περιορισμένη περιοχή (συνήθως σε αστικό περιβάλλον όπου οι μέγιστες ταχύτητες φτάνουν κατά μέσο όρο τα 50 χλμ /ώρα). Αυτό είναι γνωστό ως geofencing.
(δείτε αναλυτικά τις 6 κλάσεις οδήγησης εδώ)
(δείτε αναλυτικά τις 6 κλάσεις οδήγησης εδώ)
sakisgeorgiadis.blogspot.com, 24/9/2021
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ