ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
💬 Στο επίμαχο ζήτημα των rapid tests σε χερσαία μέσα, αναφέρεται ότι "ασχέτως προορισμού και με όλα τα μέσα μεταφοράς, (ΣΕ ΟΛΑ λέει το ΦΕΚ!) , οι επιβάτες άνω των 12 ετών επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης ή rapid test 48 ωρών". Αυτό σημαίνει ότι οι ΟΛΟΙ οι επιβάτες ΟΛΩΝ των μέσων (και στα αστικά λεωφορεία) πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με πιστοποιητικά. Η ΚΥΑ δεν διευκρινίζει στο σχετικό πίνακα 18 ....σε ποιόν "θα επιδεικνύουν" ! Η διάταξη αυτή άλλαξε την επόμενη ημέρα! Πλέον, πιστοποιητικά απαιτούνται μόνο στα υπεραστικά ΚΤΕΛ. Όχι στις αστικές συγκοινωνίες.
💬 Στο επίμαχο ζήτημα του ελέγχου ταυτοπροσωπίας, η ΚΥΑ δεν επιβάλει ρητά στους ιδιοκτήτες και τους εργαζόμενους των χερσαίων μέσων τον έλεγχο ταυτοπροσωπίας.
💬 Στο επίμαχο ζήτημα του "ποιός θα τα ελέγχει όλα αυτά", το άρθρο 4 διευκρινίζει ότι αρμόδιες αρχές ελέγχου είναι η αστυνομία, το ΣΕΠΕ, και λοιπές κρατικές αρχές.
💬 Στο επίμαχο θέμα των κυρώσεων, η ΚΥΑ αναγράφει ότι επιβάλλεται πρόστιμο 300 ευρώ στον επιβάτη του συρμού/οχήματος κι όχι στον μεταφορέα.
💬 Συνεπώς, συνάγεται ότι η πολιτεία -ορθότατα- μεταβίβασε την ευθύνη στον κάθε επιβάτη χωριστά και όχι στον μεταφορέα, που δεν θα μπορούσε άλλωστε να αποτελεί αρχή ελέγχου, για πρακτικούς και νομικούς λόγους.
💬 Τελικώς, οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφωθούν στα νέα μέτρα, διότι σε περίπτωση ελέγχου από κρατικές αρχές, κινδυνεύουν με πρόστιμο 300 ευρώ.
Η σχετική παράγραφος για τις μεταφορές: